Etusivu Foorumit Päävalikko Yleinen keskustelu talvitulloo !LÖYTYI lämpöä KIITOS ! mielenkiinnostanne.

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 10 viestiä, 1 - 10 (kaikkiaan 10)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #125540

    :mrgreen: onko ehotuksia rättärin moottorinlämmittimeks pakkaaamun kylmäkäynnistyksiin ? 🙄

    #154714

    @ernest wrote:

    :mrgreen: onko ehotuksia rättärin moottorinlämmittimeks pakkaaamun kylmäkäynnistyksiin ? 🙄

    On.
    http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=4&t=2843″ onclick=”window.open(this.href);return false;
    Vaikka tuosta…

    #154715

    Minä aikoinaan ennen öljypohjan lämmitintä laitoin pusturin päälle
    sähköpuhaltimen jonka päälle laskin konepellin pitämään sen puhaltimen
    paikoillaan.. Kun puhallin oli ollut puhaltamassa puolikin tuntia kovallakin pakkasella
    moottorin tuuletin aukkoon niin lähti käyntiin kuin kesällä konsanaan…
    Homma hoituu tuhannella watillakin tai tehokkaalla auton sisälämmitin
    puhaltimella,, itse käytin sellaista kuivaan sisätilaan tarkoitettua 2000 watin
    puhallinta 1000 watin tehilla jottei muovinen tuuletin siipi kuumene liikaa..
    joskus laitoin puhaltimen kone huoneeseen sisälle siten että puhalsi imusarjaan
    ja koneen yläosaan,, ei niin tehokas kun puhallin aukossa…..
    💡 😉
    PS: Tietenkin jos löytyy öljypohjaan sopiva lämmitin jostain niin se on vaivattomin ja turvallisin vaihtoehto,, kuten edellä on ehdotettu….. 😉

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    #154716

    Kaasarin ja imusarjan lämmitys on paljon oleellisempi käyntiin saamisen kannalta sätkässä…

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #154717

    Muoviseen ilmanputsariin 60 watin halogeenilamppu lämmittämään hetkeksi putsaria sisältä, jotta imuilma lämmintä olisi – vaan toimiiko, sen tietää Citroenasentajat menneiltä ajoilta (Korpivaaran julkaisema GS:n huolto-ohje vuodelta 80-luku)

    Jimmi Porist'
    044-339238kuusi
    jimmi65(ät)gmail.com

    #154718

    Eipä kai tuo käyntiin lähtö ole isoin ongelma. Ongelma on saada moottorissa oleva öljy lämpimäksi/notkeaksi, jotta se voitelisi laakereita heti moottorin käynistyttyä! Siksi siis öljypohjanlämmitin on suositeltavaa. 🙄

    #154719

    @Jalppis wrote:

    Eipä kai tuo käyntiin lähtö ole isoin ongelma. Ongelma on saada moottorissa oleva öljy lämpimäksi/notkeaksi, jotta se voitelisi laakereita heti moottorin käynistyttyä! Siksi siis öljypohjanlämmitin on suositeltavaa. 🙄

    Toki toki… On myös tärkeää, että konetta ei tarvitse kauan sahata, kun startilla pyörittäessä se öljynpaine on huomattavasti alhaisempi kuin sitten koneen käydessä. Kyllä nykyiset hyvät öljyt juoksevat ja voitelevat kylmänäkin mennen tullen paremmin kuin sen ajan öljyt mitä hyllystä löytyi sätkän myyntiaikoihin. Ainahan sitä kuljinta ei edes töpsölin päähän saa, joten kikka kakkoset talvikäynnistykseenkin on hyvä muistaa, jotka nimenomaan liittyvät kaasariin ja imusarjan lämmittämiseen 😉

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #154720

    Minä aloitin Acan talvivarustelun eilen, lähti vaikeasti kylmänä käyntiin joten vaihdoin uuden akun ja vot, nyt ei mitään esileikkejä tarvii,on heti valmis ajoon….

    Tarkistakaa akun kunto.
    terv. Kari

    #154721

    Mielestäni nerokkain kuulemani/kokeilemani sätkän koneen ja sisätilojen lämmitystapa on seuraava. Lämmönsäädöt kabiinista auki ja jalkatilaan suunnatuksi ja sitten asetetaan sisätilanlämmitin puhaltamaan kohti noita tuloaukkoja jalkatilassa. Näin osa lämmöstä siirtyy vastavirtaan kohti konehuonetta sylintereiden ympärille, mutta osa jää myös kabiinia sulattamaan.

    Tällä menetelmällä eivät tietenkään koneen öljyt juurikaan lämpiä, joten suosittelen hyvän synteettisen käyttöä ja varovaisia kierroksia, sillä näin lämmitellen sätkä käynnistyy yllättävän hanakasti.

    #154722

    Tavallaan sama konsti kuin edellä kerroin,, mutta toiseen suuntaan
    puhallus.. Sieltä puhallin kotelon siipi aukosta puhaltaen tulee myös
    osa ilmasta kapiiniin saakka jos lämmönvaihtimen luukut on auki sisä
    tiloihin….
    😉

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

Esillä 10 viestiä, 1 - 10 (kaikkiaan 10)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.