Etusivu Foorumit Päävalikko 2cv-projektit taas etenee ( vanha mies uudet autot )

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 12 viestiä, 1 - 12 (kaikkiaan 12)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #125554

    Nyt on kori irroitettu pohjasta. Irroituksen jälkeen kävi niin että se suuri massiivinen moottori aiheutti runko osan melkein katkeamisen. Tapahtui niin että moottori palkkeineen laskeutui kuin teinipojan kassit. No. kiroilin noin viikon tilannetta kunnes havahduin siihen ettei tilanne noitumalla muutu. Runko osa putsattiin perusteellisesti painepesurilla, kone otettiin pois runkoa rasittamasta. Nyt runko osan pohjalevy on saatu irroitettua.
    Se lähti vähän samaan tapaan kuin sardiinipurkin kansi. Uusi pohjalevy tehdään tyrinstä tavarasta 1.5 mm – 2 mm pellistä.
    Näinköhän kone jaksaa viedä eteenpäin? Pohjasta tulee auton vahvin kohta. Talonrakentajana olen hyvien perustusten kannalla.
    Laitan tapahtumista kuvia tänne jahka saan aikaiseksi.
    Nyt tarvitsen korin lattiaosat. Onko kellään tietoa mahdollisesta ostopaikasta? Lattiat pitää uusia molemmin puolin.http://www.aijaa.com/v.php?i=5190502.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;

    #154769

    Peltejä voi kysellä esimerkiksi alla olevista linkeistä:

    Killan varasto http://www.suomen2cvkilta.fi/varaosat/” onclick=”window.open(this.href);return false; (vain Killan jäsenille)
    Sitronen Oy http://www.sitronen.fi” onclick=”window.open(this.href);return false;
    Automeca Ay http://www.automeca.net/” onclick=”window.open(this.href);return false;
    Motonet Oy http://www.motonet.fi” onclick=”window.open(this.href);return false;
    Auto-Artikkeli Oy http://www.auto-artikkeli.fi/” onclick=”window.open(this.href);return false; 💡

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    #154770

    En käyttäisi oleellisesti paksumpaa peltiä kuin alkuperäinen. Sen lisäksi että tulee ylimääräistä painoa, ympärillä olevat ohuemmat rakenteet voivat joutua liian kovalle rasitukselle.

    #154771

    Samaa mieltä. Paksu pohjapelti ei lisää juurikaan kestävyyttä, painoa kylläkin. Rungon rakenteen oleellisimmat osat ovat pystyprofiilit rungon sisällä ja sivuissa. Myytävänä on jopa tarvikerunkoja, joissa ohuet galvanoidut ylä-. ja alapellit ovat ruuvikiinnityksellä.

    #154772

    Toki sinne tulee rungon kotelon sisäosiinkin vahvikkeet, eli peltiä näihin osiin mistä pyörä on vartensa kanssa kiinni. Koko hoito tulee vahvistettavaksi :mrgreen:

    #154773

    1mm-1.5mm riittää varmasti, ei tarvitse sen vahvempaa, eikä ehkä tuota 1.5mm:iäkään. Sellainen knoppitieto muuten vahvikeputkien rakentamiseen, että kun rakenteeseen kohdistuu myös väännön lisäksi kiertoa, on pyöreä putki kanttiputken (RHS) sijaan oikea valinta. Toki rhs on helpompi laittaa sinne rungon sisään monestakin eri syystä, mutta jos haluaa samaan painoon maksimoida rungon jäykkyyden niin silloin tulisi käyttää pyöreää putkea rakenteissa 😉

    Nm. Lujuusoppi on kuiva aine, mutta jää siitä jotain käteen joskus. 😀

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #154774
    #154775

    [img]

    http://www.aijaa.com/v.php?i=5190487.jpg
    http://www.aijaa.com/v.php?i=5190499.jpg
    Laitoin kesäisestä korin irroituksesta muutaman kuvan

    #154776

    2cv:n ostoon oli myös taloudellisuus yhtenä pontena. työautoni kuluttaa 16 litraa 100/ km. Kulkija on huomattavasti vähäruokaisempi.

    #154777


    Nyt on sitikan uuteen pohjaan maalattu nainen katsastusmiehen iloksi. Saas nähdä meneekö paremmin läpi leimalle.

    #154778

    Pakkohan tuo on läpi mennä 🙂

    #154779

    Nyt on ensimmäinen lasikuitu konepelti valmiina odottamassa koria joka on asentamatta runkoon jossa ei ole moottoria paikallaan.

Esillä 12 viestiä, 1 - 12 (kaikkiaan 12)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.