Etusivu › Foorumit › Päävalikko › Autohavainnot › Iltalehti, Netti-tv: "Rätti-Sitikka muuttui sähköautoksi"
- Tämä aihe on tyhjä.
-
JulkaisijaArtikkelit
-
6.11.2009, 07:50 #125580
http://www.iltalehti.fi/nettitv/?8834602″ onclick=”window.open(this.href);return false;
6.11.2009, 08:37 #154832Magee 8)
Ekohype aikana on hyvä, että muistutetaan siitä ettei kaikki vanhat autot saastuta niin paljon mitä luullaan 😆
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]6.11.2009, 10:42 #154833Korkea hatunnosto Mikalle!
Itselläni on pyörinyt mielessä sellainen hybridiratkaisu, jossa sätkän alkuperäinen suhteellisen kevyt tekniikka jäisi sellaisenaan keulalle, mutta taka-akselille/pyörille tulisi pienitehoinen sähkömoottori-/moottorit ja kohtuullinen akusto vaikkapa rungon sisään. Lyhyet kaupunkiajot (max. 50 km/h) voisi hoitaa täysin sähkökäyttöisenä, mutta vaikkapa siirtymän kiltatapahtumaan normaalisti myrkyttäen. Ehkäpä sähköavustuksen voisi kytkeä mukaan ylämäkiin ja ohituksiin. Jarrutusenergia tietysti talteen. Lataus kotona myös mahdollisesti aurinkopaneleilla/tuuligeneraattorilla.
Kokonaan toinen juttu on sitten, miten tuo teknisesti toteutettaisiin. Voisin kyllä kuvitella satsaavani asiaan, jos joku toimisi insinöörinä.
6.11.2009, 12:35 #154834Samma här! En bra ide 😀
6.11.2009, 14:47 #154835Sellainen oli viimevuonna myynnissä Saksassa
terv.Kari
6.11.2009, 17:07 #154836123:lla oli Skotlannissa toimiva prortyyppi hybridijärjestelmästä. Ottiko joku kuvia?
6.11.2009, 18:31 #154837Mulla on siitä omatekemä “haastattelu” ja vireo.
6.11.2009, 22:54 #154838@Isoo-Jukka wrote:
Mulla on siitä omatekemä “haastattelu” ja vireo.
Voisiko laitta jotenkin jakoon? Täällä palstalla kun näköjään vilisee noita pellepelottomia jotka eivät välttämättä tuota nähneet. Ja kiinnostaahan se minuakin. Jotenkin siihen tutustuminen lipsahti ikään kuin ohi paikan päällä.
Tuo läppärin näppis on muuten ihmeellinen, kun tarkoitin “prototyyppi”, kone kirjoitti “prortyyppi”.7.11.2009, 07:28 #154839Koitan kaivella esiin. Löytyy myös englsnninkielinen artikkeli, joka on ollut tarkoitus kääntää Nyytisiin.
7.11.2009, 08:50 #154840@Isoo-Jukka wrote:
Kokonaan toinen juttu on sitten, miten tuo teknisesti toteutettaisiin.
Öljykentille kulkemiseen kehitettiin öljytuotteita takaluukussa polttava versio Sahara, joten samalla konseptilla sähkömoottori takaluukussa voisi olla nimeltään vaikka … Lapland? 😆
[size size=10][color color=#000040]2CV AZU '61 » 2CV6 '71 » Acadiane Mixta '81 » HY72 '66 » Projekti: Dyane '68[/color][/size]
[b][color color=#BF0000]Jousitus on täysin erillinen ja ainutlaatuisen pehmeä, tehden ajon yhtä miellyttäväksi
kuin missä tahansa loistoluokan autossa. [size size=12](2CV-esite,1956)[/size] [/color][/b]26.2.2010, 20:56 #154841@Isoo-Jukka wrote:
Korkea hatunnosto Mikalle!
Kiitos!
Kaikkea sitä innostuu värkkäämään. Sätkä on seissyt talven tallissa, enkä tiedä kestääkö laatikko vielä korjattunakaan kunnon ajoa. Ostin pari GS:n laatikkoa varalle, jos pitää alkaa rakentamaan vahvempaa. Voi kun olisi jo litiumakut niin voisi kunnolla ajella. Jotain viritystä voisi miettiä, että pääsisi jääradalle kokeilemaan. En ole yhtään ajanut talvella.
-
JulkaisijaArtikkelit
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.