Etusivu Foorumit Päävalikko Yleinen keskustelu Mikä kehitys?

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 6 viestiä, 1 - 6 (kaikkiaan 6)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #125587

    Ei voinut kuin nauraa ja hämmästellä, kun luki tämän artikkelin: http://www.iltasanomat.fi/autot/1750217″ onclick=”window.open(this.href);return false;

    Puhutaan kehityksestä ihan tosissaan ja sitten kun katsoo noita kulutuslukemia niin en ymmärrä moista asiayhteyttä? Tuollaisilla keskinopeuksilla pääsisi sätkälläkin reippaasti alle ko. lukemien ilman saksalaistyylisiä kikkailuja. Ja sätkän tekniikka on sentään 40-luvulta peräisin!

    Hiio hoi 🙄

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #154870

    @Akaile wrote:

    Ei voinut kuin nauraa ja hämmästellä, kun luki tämän artikkelin: http://www.iltasanomat.fi/autot/1750217″ onclick=”window.open(this.href);return false;

    Puhutaan kehityksestä ihan tosissaan ja sitten kun katsoo noita kulutuslukemia niin en ymmärrä moista asiayhteyttä? Tuollaisilla keskinopeuksilla pääsisi sätkälläkin reippaasti alle ko. lukemien ilman saksalaistyylisiä kikkailuja. Ja sätkän tekniikka on sentään 40-luvulta peräisin!

    Hiio hoi 🙄

    No kai tuollainen A4 on hieman hankala vertailukohta, painoakin varmaan kolmen sätkän verran…joten kai siinä jotain kehitystä lie tapahtunut.

    #154871

    Kyllä, mutta jos katsotaan kulunutta aikaa niin mielestäni parempaankin pystyttäisiin jos oikeasti haluttaisiin.

    Painosta puhuttaessa, pelkästään turvalaitteet tuovat nykyautoon keskimäärin 200kg lisää painoa ja sen päälle vielä mukavuuslaitteistoa. Onhan sekin aika koomista, että esimerkiksi alumiinilohkot on keksitty uudelleen nyt 2000-luvun vaihteen jälkeen ja sitä yleensä vielä mainostetaan mullistavana uutuutena, joka vähentää painoa merkittävästi…

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #154872

    @Akaile wrote:

    Kyllä, mutta jos katsotaan kulunutta aikaa niin mielestäni parempaankin pystyttäisiin jos oikeasti haluttaisiin.

    Painosta puhuttaessa, pelkästään turvalaitteet tuovat nykyautoon keskimäärin 200kg lisää painoa ja sen päälle vielä mukavuuslaitteistoa. Onhan sekin aika koomista, että esimerkiksi alumiinilohkot on keksitty uudelleen nyt 2000-luvun vaihteen jälkeen ja sitä yleensä vielä mainostetaan mullistavana uutuutena, joka vähentää painoa merkittävästi…

    Tämä on totta. Ilmeisesti on niin, että normaalissa nykyautossa sähkölaitteisto, on suurimman yksittäisen massan omaava palikka autossa. Moottori, voimansiirto, jopa kori on kevyempi. kuin sähkölaitteisto. En ole kyllä ihan varma siitä, että tarvitaanko niitä kaiken maailman säpättimiä niin paljoa. Sähköikkunat, penkinlämmittimet ja hyvä radiolaitteisto on jees, mutta esimerkiksi 99 suuntaan sähköllä säätyviä penkkejä ja muuta vastaavaa en oikein tajua. Nopeammin saa säädettyä manuaalisesti.

    No, jos sähköautot yleistyy niin sittenhän se sähkölaitteiden massa vasta lisääntyykin!

    #154873

    En ole koskaan oivaltanut mihin tarvitaan sähköllä liikkuvia ikkunoitakaan, siis autossa jossa on ilmastointi eikä muita kuin kuljettajan ikkunaa tarvitse avata oikeastaan koskaan. Kuljettajan ikkunaakin vain parkkihallin lippuautomaatille ja poliisin puhalluspillille.

    #154874

    Mietin tätä samaa seikkaa takaikkunoiden kohdalla: Hommasin aikoinaan portugalin mallin takaovet tiinaani ja niissä on aukeavat ikkunat, nyt useamman vuoden jälkeen olen todennut, että niistä ei ole muulloin hyötyä kuin oikein pirun kuumina kesäpäivinä baanalla päästäessä… Siispä ihmettelenkin sitäkin enemmän nykyautojen kohdalla sähköisiä takaikkunoita, kun ilmastointi hoitaa kyllä viilennyksen. Joissakin on vielä erikseen rakennettu turvasysteemejä takaikkunoihin ettei kersat putoile tielle..

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

Esillä 6 viestiä, 1 - 6 (kaikkiaan 6)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.