Etusivu Foorumit Päävalikko Tekniikka Ota numero talteen! Kansien koneistusta yms.

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 9 viestiä, 1 - 9 (kaikkiaan 9)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #125772

    Kaverini tekee ammattitaidolla kansien koneistuksia myös 2cv:hen; istukkapinnat, ohjureiden vaihdot, venttiilien hionnat. Myös muut moottorinkoneistukset onnistuvat (ei kuitenkaan kampiakselien korjaukset).
    Ota yhteyttä nummeroon nolla4nolla3518812

    p.s. myös HY kuskien kannattaa kysellä kansienkoneistuksia!

    t.jalppis 8)

    #156067

    Kutosen kammen korjaussarja netistä bongattu….
    http://www.eendengarage.com/krukasrevisie.htm” onclick=”window.open(this.href);return false;

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    #156068

    @Musta Hattuinen Mies wrote:

    Kutosen kammen korjaussarja netistä bongattu….
    http://www.eendengarage.com/krukasrevisie.htm” onclick=”window.open(this.href);return false;

    Halpaa kuin saippua- saa noita suomessakin korjattua..

    #156069

    Sätkän kampi on kasattu lämpöliitoksin. Kunnostamisen ongelmaksi koituu yleensä toisen kiertokangen alapään kuluminen väljäksi. Tällöin väljäksi kuluneen alapään välys täytyisi saada pois esim. ruiskuttamalla uutta metallia tilalle ja sen jälkeen koneistamalla oikeaan kokoon. Tämä onnistuu joiltakin erikoisliikkeiltä. Tämän jälkeen kampi tarvitsee vielä kasata, eli lämpöliitoksistaan irroitetut kappaleet täytyy saada asemoitua takaisin oikeille kohdilleen ja mielellään tasapainottaa sen jälkeen uudelleen. Eli kuten jo todettua, kunnostus on kyllä mahdollista, mutta vaatii erikoistaitoja ja tunnetusti erikoispalvelut saattavat maksaa.

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #156070

    Kylläkyllä- on noita korjattu. Myös lohko oltava mukana että saadaan välykset oikeaksi. sori ot… 😕

    #156071

    Euroopanlaajuisesti tunttuu olevan kova pula paikoista, jossa kampien korjaus (suurempina erinä) onnistuisi. Kerrotaan jopa, että ns. peruskorjatuissa vaihtomoottoreissa voi olla pohjalla käytetty vähänajettu kampi.

    Eräs tuttavani kertoi, että tässä ketjussa aiemmin mainitusta firmasta http://www.eendengarage.com/krukasrevisie.htm” onclick=”window.open(this.href);return false; ei käytännössä olisi tavaraa kuitenkaan saanut. Uusia kampia myy Saksassa firma nimeltä STP, josta kuulemani mukaan kannattaa pysyä etäällä tai ainakin maksaa vasta tavaran saatuaan.

    Savoia Cars http://savoiacars.com/” onclick=”window.open(this.href);return false; Argentinassa näyttää aloittaneen kampien valmistuksen, mutta on epäselvää sopivatko ne varaosiksi Citroenin-alkuperäiskoneisiinkin. Argentinassa muutenkin Citroen-kuviot ovat yllättävän laajat varaosarintamalla. Tässä mm. yksi iso tukkuri: http://www.citroenangeletti.com.ar/” onclick=”window.open(this.href);return false;

    #156072
    et

    Kampien korjauksesta keskusteltiin mm. ketjuissa 20.4.05 kuutosen kampia sivu 18, 16.10.05 kampiakseli s.17, ja 8.1.06 tehdaskunnostetut koneet 8.1.06. Krjoitin tuolloin että aion korjauttaa kuutosen kammen kotimaan koneistamossa. Keskustelupalstan mielipide oli että hölmö maksaa kyläsepälle 600 euroa, kun euroopasta saa hyvän laadukaan korjatun kammen 300 eurolla. …Teetin kuitenkin muutoma vuosi sitten kotimaan koneistajalla kuutosen kammen kaikkien laakereiden laiton ym toimenpiteet joita kuvasin selostuksessa jonka koneistamo oli antanut ennakkoon. Olisin saanut suunnilleen samaan hintaan käytämättömän kammen styroksilaatikossa. Ajatelin että selvitetään onko kampi korjatavissa. Paketti (Etolan muovikaukalo jossa ruuvatiin vanerikansi päälle; sis. 2 tarjolla ollutta kampea ja moottoripuoliskot) kulkivat pariinkin kertaan Kampin matkahuollon ja pohjanmaan väliä; kun en ollut ensimäisen korjauksen jälkeen täysin tytyväinen. (Sehän on jokaisen kulutajan oikeus ja velvollisuus). Kuulin jopa kammen korjanneen koneistajan nimen, mutta enää en sitä muista, eurooppalaisissa kammissa se ei ole varmaan tiedossa. No tällä kunnostetulla kammella on ajettu nyt noin 30 000 km, ilman kolinoita. Argentiinalaiset matalapuristeiset mäntäputket värjäsivät öljyn heti mustaksi ja öljyä kului 1-1.5 l/1000 km. Avauksessa paikalinen koneistaja totesi etä ne ovat aika väljät. Ja yllätäen toisen sylinterin seinämässä ikäänkuin kinileikkautumisen jälkiä, vaikka öljylämmöt kumastakin ventilikopasta ei koskaan yli 80 astetta. (Olisiko kiertokanki kiero ja kääntää mäntää poikitain; vai kääntyikö sylinteriputki normaalin kiristyksensä aikana vinoon; voin vain amatörinä arvaila. Mutra olisiko tämänsuntainen vika synä tunettuun vikaan jossa kiertokangen yläpään laakeriholkki kuluu soikeaksi aiheuttaen tyypillisen terävän nakutuksen 80-90 km vauhdissa. Sellainen oli edellisessä mootorissa, jonka kampi en siis olut remonttiin mennyt). Vaihdetiin korkeapuristeiset argentiinalaiset, joilla ei öljyä kulu eikä värjäänny, niillä ajettu liki 10 000
    (Kumatkin mäntäputket kotimaan tunetulta toimitajalta, muita ei siihen hätään ollut tarjolla).
    Lokakun alusta on kilometrejä tulut 5000 lisää, aika näytää milloin murheita ilmaantuu…

    #156073

    Olikos tämä meidän projekti (Automeca) ??

    #156074
    et

    Ei ollut Automecan projekti.
    Kampi kunnostetiin muistaakseni v. 2006.
    Ja olen siis lopputulokseen ollut tyytyväinen.
    Uskon että alkuperäinen kampi on tietysti paras ja kestää kulema 300 000 km ja ylikin.
    Mutta uskon että kunnostetulla kamella voitaisin päästä samoihin kilometreihin.
    Jos se ei kestä niin siten se oli sen aika.

Esillä 9 viestiä, 1 - 9 (kaikkiaan 9)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.