Etusivu › Foorumit › Päävalikko › Tekniikka › Bensapinta
- Tämä aihe on tyhjä.
-
JulkaisijaArtikkelit
-
16.5.2010, 13:56 #125977
yleisluontoinen kysymys; mihin bensapinta vaikuttaa ? jos se on liian alhainen tai korkea niin mitkä ovat vaikutukset ? mikko
16.5.2010, 14:19 #157276Jos pinta korkealla saa kone liikaa ainetta, jos matalalla käy laihalla ja voi rikkoa männät… 😉
Säätöohje on ollut täällä pailstalla aiemmin… 💡
Tuolla on Masan kirjoituksessa mitatkin… ➡ viewtopic.php?f=10&t=5645&hilit=bensan+pintaMauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂18.5.2010, 14:11 #157277nyt on bensapinta kohdallaan, seos ja venttiilit säädetty ja sytytys hiukka aikaisemmalla. kiihdytettäessä menee hyvin mutta pintakaasulla käynti ei vieläkään tasaista. mistäs nyt voi vielä hakea ratkaisua ongelmaa ? mikko
18.5.2010, 20:05 #157278Kuvailisitko hieman lisää kulkua? Nykivää, pätkivää jne. ? Mikä sytytysjärjestelmä käytössä? Missä kunnossa puola, tulpanjohdot, tulpat? Syökö kone öljyä yli 0.5 litraa alle 1000km:llä? Savuttaako?
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]18.5.2010, 21:23 #157279imuvuodot kaasarin/imusarjan välissä aiheuttaa usein tuollaista huonoa reagoimista kaasupolkimeen tasakaasusta. Kiihdyttäessä kiihdytyspumppu kuitenkin rikastaa seosta, eikä varsinaista vaivaa siinä vaiheessa välttämättä huomaa. Voisit kenties ensi viikolla hakea sen takaoven/oven aihion, niin voisi samalla katsoa ainakin karkeasti onko seos kohdallaan kaikilla kierrosalueilla?
19.5.2010, 06:43 #157280Kun mittailette tuota bensapintaa, niin tiivisteen päältä vai alta? Eroa tulee melkein milli.
19.5.2010, 11:26 #157281Kannesta, tiiviste voi olla ihan minkä tahansa muotoiseksi muuttunut vuosien varrella, joten se ei anna oikeaa tulosta.
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]19.5.2010, 12:37 #157282Saattaa tuo pintakaasulla nykiminen olla myös ns. ominaisuus, siis jos on kaksikurkkuisesta kaasuttimesta kysymys? Ovat tehtaalla kevyen kulutuksen aikaansaamiseksi laittaneet sen verran pienireikäisen suuttimen ykköskurkulle, että nykii ikävästi varsinkin kolmosvaihteella noin kuuden kympin vauhdissa, sitten kun pyytää lisää kulkua, on jo pelissä toinenkin kurkku ja nykiminen poistuu. Jos taas vaihtaa isompireikäisen suuttimen, nykiminen poistuu, mutta kulutus lisääntyy… näin ainakin meillä päin.
IS
19.5.2010, 16:31 #157283kyse 1-kurkkuisesta kaasarista. tulpat, puola ja tulppajohdot pari vuotta vanhoja. kone ei syö öljyä kun on alan tuntijan tekemä (Matso). 123 sytytys. kulkua kuvailisin nykiväksi. muutin sytytystä hiuksen hienosti aiemmaksi mutta se ei vaikuttanut kulkuun. kun kaasua painaa niin ei kone nikottele vaan kiihtyy ihan hyvin ottaen huomioon mistä kulkimesta on kyse. mikko
19.5.2010, 18:22 #157284Samaa yksikurkkuista oli sekä nelkussa että kutosessa….Otappa suuttimet käteen ja tarkista lukemat. Kerran olen ajanut kutosella, jossa oli nelkun suuttimet yksikurkkuisessa kaasarissa ja siitä ei meinannut tulla mitään. Toki voi olla jokin suutin tukossakin.
Syttyä ei saa arvailemalla kohdalleen (ainakaan helpolla). 123:n merkkivalo on toleroitu useammalle eri konetyyppille, joten siinä on jonkun verran varmuusvaraa ennenkuin se on liian aikaisella. Ajossa sen kuulet, kun painat ylämäessä kaasun pohjaan ja jos tulee mekaanista kilinää juuri tällöin niin löysää kaasua ja säädä myöhäisemmälle. Vähemmän arvailua tulee, jos hankkii strobon ja sillä säätää koneen käydessä ajoitusta hieman aikaisemmalle.
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]19.5.2010, 19:31 #157285sytytys säädettiin strobon kanssa viime syksynä kohdalleen. omalla säädöllä sytytys ei ollut aivan kohdallaan. kun ongelma ei vaan poistunut niin siksi kokeilin hiukka aikaistaa mutta sekään ei ole auttanut. täytyypä kokeilla ylämäkitestiä. suutin on 165 minkä pitäisi olla oikea koko. kokeilin viime vuonna myös muistaakseni 155 vai oliko 145 mikä on vissiin 4:n suutinkoko ja eihän kuljin mennyt mihinkään.
täytyypä huomenissa vielä puhallella suuttimia josko siellä olisi tukosta. itse asiassa puhaltelemalla sain tyhjäkäynnin toimimaan kun kaasarissa ilmeisestikkin oli jossain jotain roskaa. mikko19.5.2010, 19:34 #157286Olikos vielä niin, että jarruilmasuuttimissakin (kapilaariputket?) oli eroa. Nelkku AB kirjaimet ja kutonen AC kirjaimet? Täysin vanhaa mututietoa, tarkistakaa joku Haynesistä?
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]21.5.2010, 10:22 #157287kokeilin hanaa mäessä eikä kilinää kuulu. myöskään imusarjassa ei ole vuotoa. missä jarruilmasuuttimet mahtaa sijaita niin vois tarkistaa ? vika on varmaankin pieni ja yksinkertainen, kuten kulmimen omistaja, kunhan vaan löytäis ei nimittäin ole kivaa ajella leikkuupuimurilla. mikko
21.5.2010, 12:41 #157288Jos kiihdytyspumppu ei toimi kunnolla, kone reagoi hitaammin kaasuun. Jo varsin pienellä painalluksella pitäisi kurkkuun ruiskahtaa pieni annos bensaa.
1-kurkkuisella nelkun koneessa varsinkin tuntuu esiintyvän pientä empimistä ihan ominaisuutena.
21.5.2010, 23:00 #157289Onkos 1-kurkkuisessa kaasarissa semmoisia suuttimia tai muita kriittisiä kohtia joihin voisi imuilman mukana tulevia roskia takertua tukkimaan? Tämä kysymys siksi että minun satunnaisen epämääräisen lievästi nykivästä kaasarista ja koko moottorista on tullut läpi suurin osa ilmansuodattimen vaahtomuovipanoksesta, en tiedä minkä syyn hapertamana. Edellinen omistaja ei ollut ihan hetkeen ilmanputsariin kurkannut…
-
JulkaisijaArtikkelit
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.