Etusivu Foorumit Päävalikko Tekniikka Mitkä tulpat?

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 17)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #126007

    Minkähänlaiset uudet tulpat olis syytä hommata 2cv6 -80 vuotiseen kulkimeen? Jotakin valmiita merkkejä tietoineen saa ehdotella.

    #157408

    NGK tai Eyquem. Jos en nyt sekoita Geesun tulppaan niin NGK:n malli on BP6HS, mutta varmistaaksesi asian voit kysyä myyjältä NGK tulppaa Ducati 900:seen (tai 2cv6:teen) Pitäisi kyllä löytyä. Vältä Denso Irridium hirvityksiä mitä he todennäköisesti tarjoavat sinulle tiskiltä ensimmäisenä.

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #157409

    Meillä on Eyquemia hyllyssä 8)

    #157410
    jym

    Tuolla muutama tulppatyyppi:

    https://www.2cv.fi/wiki/index.php?title=Sytytystulpat

    //jym

    "Operaatio 2CV-Lampaansyöjät" tulossa X/20XX. Hio puukko ja valkosipulinkynnet teräviksi.

    #157411

    Katos katos P-kirjain lipsahti tulpan tyyppiin… Champpion oli myös se yksi hyvä jota yritin muistella.

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #157412

    Lista on yhtä lähellä kuin lähin Apua-help-kirjanen.

    #157413

    Biltemasta löytyy 6:n tulppa eyquem C 62 se kun sattuu olemaan sama kun jossain perämoottoreissa. mikko

    #157414

    Me ainakin myymme 755X:ää- kysyjästä 20km… työmatkansa varrella.

    #157415

    Eyquem on ensiasennustulppa ja sikäli varma valinta. Olen käyttänyt monenmerkkisiä eikä oikein eroa ole ollut havaittavissa.

    Nykybensoilla terveellä koneella ajettaessa tulpat pysyvät yllättävän puhtaana ja hyvässä kunnossa. Itselläni on ollut joskus vahingossa samat kynttilät 40.000 km 😳

    #157416

    Ekumeeninen tulppa se minullakin on koneessa ollut iät ja ajat.

    #157417

    @Akaile wrote:

    Katos katos P-kirjain lipsahti tulpan tyyppiin… Champpion oli myös se yksi hyvä jota yritin muistella.

    katselin tässä illan mittaan Ural-troikan sivuja. Siellähän sitikan osia näytetään käytettävän – puolin jos toisin -siis sitikan puolat ovat kysyttyjä; näköjään tulpatkin ovat samoja -ettei vaan olisi sitä ranskalais-venäläistä yhteistyötä taustalla.

    Lainaan tähän pienen pätkän keskustelupalstan kommentista jossa oli puhetta keskustelupalstalla tulpista NGK B6HS ja BP6HS´stä.:

    “Se B käy ihan hyvin kanssa. Ero on keskielektrodin pituudessa siten että BP on “pitkä” ns itsepuhdistuva malli ja pelkkä B on “perinteinen” jossa keskielektrodi on kierteen reunan tasalla.
    Jos kone käy rikkaalla, tai ajat vain lyhyttä ajoa niin silloin parempi on BP… ei mustu “oikariin” eli tulpan”pimenemisen vaara on pikkuisen pienempi.”

    #157418

    Hyvä nyrkkisääntö tulppien valintaan: ranskalaiseen autoon ranskalaiset tulpat.

    No ok; superissa minulla on denson tulpat, mutta se on poikkeus joka vahvistaa säännön..

    #157419

    @texwiller wrote:

    @Akaile wrote:

    Katos katos P-kirjain lipsahti tulpan tyyppiin… Champpion oli myös se yksi hyvä jota yritin muistella.

    katselin tässä illan mittaan Ural-troikan sivuja. Siellähän sitikan osia näytetään käytettävän – puolin jos toisin -siis sitikan puolat ovat kysyttyjä; näköjään tulpatkin ovat samoja -ettei vaan olisi sitä ranskalais-venäläistä yhteistyötä taustalla.

    Lainaan tähän pienen pätkän keskustelupalstan kommentista jossa oli puhetta keskustelupalstalla tulpista NGK B6HS ja BP6HS´stä.:

    “Se B käy ihan hyvin kanssa. Ero on keskielektrodin pituudessa siten että BP on “pitkä” ns itsepuhdistuva malli ja pelkkä B on “perinteinen” jossa keskielektrodi on kierteen reunan tasalla.
    Jos kone käy rikkaalla, tai ajat vain lyhyttä ajoa niin silloin parempi on BP… ei mustu “oikariin” eli tulpan”pimenemisen vaara on pikkuisen pienempi.”

    Tämä ei siis sittenkään mennyt varhaisdementiani piikkiin 😀 Joku harmaa muistikuva oli tuosta BP6HS:stä ja siksi sen kirjotin, siispä en tiennyt että moista eroa on edes 😯 Mutta hyvä tietää! 🙂

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #157420

    @Akaile wrote:

    @texwiller wrote:

    @Akaile wrote:

    Katos katos P-kirjain lipsahti tulpan tyyppiin… Champpion oli myös se yksi hyvä jota yritin muistella.

    katselin tässä illan mittaan Ural-troikan sivuja. Siellähän sitikan osia näytetään käytettävän – puolin jos toisin -siis sitikan puolat ovat kysyttyjä; näköjään tulpatkin ovat samoja -ettei vaan olisi sitä ranskalais-venäläistä yhteistyötä taustalla.

    Lainaan tähän pienen pätkän keskustelupalstan kommentista jossa oli puhetta keskustelupalstalla tulpista NGK B6HS ja BP6HS´stä.:

    “Se B käy ihan hyvin kanssa. Ero on keskielektrodin pituudessa siten että BP on “pitkä” ns itsepuhdistuva malli ja pelkkä B on “perinteinen” jossa keskielektrodi on kierteen reunan tasalla.
    Jos kone käy rikkaalla, tai ajat vain lyhyttä ajoa niin silloin parempi on BP… ei mustu “oikariin” eli tulpan”pimenemisen vaara on pikkuisen pienempi.”

    Tämä ei siis sittenkään mennyt varhaisdementiani piikkiin 😀 Joku harmaa muistikuva oli tuosta BP6HS:stä ja siksi sen kirjotin, siispä en tiennyt että moista eroa on edes 😯 Mutta hyvä tietää! 🙂

    eilen en käynyt tallissa katselemassa miltä se näyttää kannessa palotilan puolelta eli mitenkä pituutensa puolesta, tuo keskielektroodi. Mutta ei se nyt ainakaan männänpäätä taida ulottua naputtelemaan.

    Huomasin nimittäin öljyjä eilen vaihtaessa että laatikon öljypropuksi olin edellisellä kerralla laittanut magneetilla varustetun tulpan. valutellessani RedLine´ja ulos, tuli mukana musta möykky -…magneettiosa irrallaan!!
    Ei taidakaan mahtua kulkemaan rattaiden alla. Onneksi ei ollut tunkenut itseään hammasten väliin vaan jäänyt makaamaan alas öljyyn.
    Ei siis ole sopiva paikka sellaiselle tulpalle. Mistähän olin tuon niksin bongannut? Hyvin magneetti-osa silti oli hoitanut hommansa – pää oli kuin peikolla. opiksi se on tämäkin otettava.

    #157421

    Se mangneetti tulppa kuuluu vakiona sinne vaihteistoon.. Itsellä on sellainen myös koneessa tulppana.. 💡

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 17)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.