Etusivu Foorumit Päävalikko 2cv-projektit Onko kiire!!

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 32)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #126100

    Montako tuntii kun Blues alkaa pukkaa kiirettääääää?

    #157979

    Kompensoit menovauhdilla sitä niin ei tule kiire 😀

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #157980

    Jokohan se kiire kohta helepottas..?


    Tällanen tilanne tuossa parkkipaikalla, on tuo “potilas” jo käynyki…


    Fuk hitek!!!


    Sit vähän potkii vastaan, lievää suurempi öljyvuoto, Visaan kun on menty muuttamaan optio kärkisytkälle…


    Otetaan se siis pois…


    Ei haittaa ennää..?


    Sit vielä pitäs reikä tulupata, alkujaan tuossa onkin ollut pulttikiinnitteinen lätkä…


    Joten ei sit muutaku uutta reikää lohkoon, entiset pultinreiät kun olikin kivasti tulpattu…

    Ja jospa sitä kohta päästäs taas säätämään, kun kaffeet on kiskottu kitusiin..?

    #157981

    Fööni ja rummut?? Muuten näyttää kyllä hyvältä.

    #157982

    @Kooma wrote:

    Fööni ja rummut??

    Riittäähän ne… Ei vaan, kyllähän ne tuntui hieman tehottomilta hillihtimiltä tietyissä tilanteissa, vaan eipä ne tuollaisiks tule jäämään… Moottorikin oli vain “testikäytössä” tuossa keulilla… 🙄

    Ja takas tarinaan, nyt jo onnellisesti kotona…


    Reissun eka “huoltoparkki”, katosi kierroslukusignaali, eli tällaisessa tapauksessa sitten loppuu sekä polttoaineen että kipinän tulo… Matkaa olimme tehneet kuitenkin jo leppoisat 20 kilometriä, jäljellä oli reilut 300km…


    Hetken kaikenlaisia mietittyämme, kuten sitä että “nytkö se Unipoint -sytkämoduli petti”, vika näytti jäävän Megasquirtin sisälle ja sen kierroslukutiedon HALL-anturin ylösvetovastukseen..?


    Syyllinen. Aika siistiä jälkeä TV-korjaajalta..? Muutenkin on kyllä tuo kortti hieman kyseenalaisen oloinen, luultavasti kylmäjuotoksia jos vaikka missä, ainakin toinen suuttimien lähdöistä tuntuu kummittelevan, eikä oikein mitkään juotokset luottamusta ulkoisesti herätä…


    Hippi turaa, ehjäks tuli, ja taas matka jatkui..!


    …kunnes keksittiin seuraava vikapaikka…


    Ahtoputken liitos imusarjaan otti ja irtosi, kumma kyllä vaikutti aika radikaalisti tehoihin tuollainen..?


    Eihän siinä auttanut kuin ruuvailla letkut takaisin paikalleen..?


    Tällälaillanäin…

    Ja perillekin päästiin sitten ihan kivasti..! Aamuhan sitten paljasti karun totuuden, ei jostain syystä ahdin, tai siis sen laakerit, halunneet kestää menossa mukana, ekalla käynnistyksellä tienoo alkoi täyttyä savusta ja pakoputken liitoksista tihkui vitsikkäästi öljyä… Tilanne karuudessaan paljastui kun ilmansuodattimen irroitti, ahtimen akselilla oli ainaski kolmatta milliä väljää, ja siivet olivat hiponeet jo pesien seiniäkin…

    Tuossapa sitten piti jo pohtia että mitenkähän sitä tuolta pois pääsisi, mutta onneksi Onnelan Matkailumaatilalla on hyvä verstas, sieltä löytyi apu, olisi jopa isompaa turboakin ollut laittaa jos oltaisi haluttu heti päivittää tehoja..!


    Otettiinpa sitten turbo pois välistä…


    …hienollasovitteella pakoputkeen kiinni… Sitten vain miun Tinskusta suuntaa antavat bensakartat purkkiin, pientä säätöä ja baanalle…


    Kyllähän se sitten kulkikin, kivaa sinänsä oli se ettei kertaakaan tarvinnut matkalla turvautua narun jatkeena roikkumiseen, vaan aina ajamalla suoriuduttiin sinne mihin oli tavoitekin päästä. Tokihan niitä tavoitteita voi aina muuttaa, nyt sunnuntain määränpäätä sovellettiin siten ettei tarvinnut ajaa Jykylään vaan ko. kulkimen talvisäilöpaikkaan…


    Jonne sitten lopulta päästiinkin..!

    Mutta joo, varsin antoisa retki oli, kivaa kaikin puolin, eikä oikeastaan edes pahasti jäänyt harmittamaan. Ja vaikka paluumatka menikin sitten hitusen hitaammin, niin koko reissu mentiin keskimäärin normikutosen vauhdilla… 8)

    Tästä on hyvä jatkaa…

    #157983

    Ai niin, menihän tuossa “vaparina” ajellessa vielä jostain syystä laajakaistaLambaada veti ittensä jumiin,ekan noin 40 kilometrin jälkeen… Siinä tienvarressa ihmetellessä kävi jo mielessä luovuttaa, moottori käydessä kohtalaisesti vain tyhjää ja muuten ollessa täysin hengetön… Traileria/hinaustakin jo soiteltiin, vaan siinä puhelun aikana vielä miettiessä/säätäessä löytyi kuitenkin vähintään kohtuullinen käynti ja pitihän se vielä yrittää tielle takaisin…

    Ja mitenkäs siinä sitten kävi..? Purkkiin Tinskun viimeisin “hyvä” bensakartta, skaalattuna moottorissa oleville suuttimille, req.fuel -arvoa passaamalla käynti pers -dynolla toimivaksi ja kovaa ajoa. Näin se saatiin pelaamaan siten että laite kulki hetkittäin jopa liki kahdeksaakymppiä, ihan hyvin seiskan puristuksilla olevalle koneelle… Pitipä sitten soittaa hinaajalle että “ei kannata lähtee, myö tullaan omillamme”…

    Mietittiin sitten että kuinkas monasti sitä meinattiin luovuttaa..:

    -Sipoossa verstaalla, ei tuu kipinää, jo keskiviikkona
    -Jyväskylässä miun parkkipaikalla, ei tuu kipinää
    -miun parkkipaikalla, käy vain yhdellä
    -Laukaassa, kierroslukutieto hukku
    -Vuolijoella, turbo hajos
    -Kärsämäellä (tai jossain sielläpäin???), Lambda lopetti yhteistyön

    Silti ei kertaakaan tarvinnu käynnistymisen jälkeen turvautua kärryyn/naruun, siihen tyytyväisiä oltiin. Kivaakin oli koko rahalla…

    #157984

    Vuolijoen ja Laukaan välillä hävis tehot kaks kertaa (paineputki). 😥
    Mutta kyllä oli KIVVOO koko reissu! 😀
    Ja eiku uutta osaa hommaamaan ja odottamaan uusia seikkailuja.

    T.Antti

    #157985

    Asiallista tuunaamista, todellakin. Ja on näköjään hyvä suorittaa moottorin koeponnistus insinöörin kera :mrgreen:.

    #157986

    Hollantikkaat samoissa meiningeissä, mutta eri polttoaineella: http://www.youtube.com/watch?v=zfOfg7I_1VA&feature=related” onclick=”window.open(this.href);return false;

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #157987

    Ja huomenna jatkuu, miä oon jo melkein verstaalla ja uus puhallin on matkalla kohti kulkimen viime reissun “välietappia”… 😆

    Muutoksiakin olis ehkä tiedossa..?

    #157988

    Jootuota… Pientä askartelua..?


    Tuollanen odotti, kun paikalle tuossa tiistaiaamuna menin… Laatikossa palasteltuna, uus puhallin..?


    Pakopesä toisella puolella pihaa…


    …ja näin sitä vaan syntyy uutta pakoputken lähdön laippaa..!


    Pakosarjan ja turbon välinen laippa käytiin sitten oikaisemassa puutyöverstaalla, paikalleen tuo hitsattiin puuveistämön verstaalla. Se pyöreämpi laippa sitten oikaistiinkin sahalla, sorvia käyttäen…


    Ihan siistiä jälkeä tuli tuolla nauhahiomakoneella..? Tiiviskin tuosta tuli, ei näyttäny vuotavan…


    Pakolämpöjäkin sitten mittailtiin, anturin sovite tuossa…


    …ja itse anturi tässä…


    Siihen se sitten alkaakin asettua, uusi ilmavirrankiihoitin…


    Vaan tuotakin sitten soveltaa piti, pyöritellä pesiä uusiin asentoihin jotta öljynkierto tulisi “mieleiseksi”, tästä sitten aiheutui se että hukkaportille piti rakentaa uusi kiinnitys…


    Jossain vaiheessa havahduttiin sellaiseen seikkaan ettei hukkaportti saa mistään painetietoa, eli siitä sitten imukanavaan vaan reikää poraamaan. Nippa tulikin tehtyä näppärästi M6-pultista poraamalla siihen reikä keskelle…


    …ja niin sekin “ongelma” tuli ratkaistua..!

    Tuossapa ne sitten olikin tärkeimmät, toki tuohon tuli vielä mukaan öljynpaineen mittaus turbolle menevälle paineputkelle ja jonkinverran ihmettelyä letkustojen kanssa kun eihän ne enää samankokoisia tietenkään olleet kuin edellisen puhaltimen kanssa. Vaan ajamaan silti päästiin, ja säätämään, eikä sekään sitten ihan ilman ongelmia sujunut…


    Tuossa sitä sitten MegaLogWiewerillä tuli tutkittua että mitä siellä oikein ajossa tapahtui, ja tapahtuihan siellä vaikka mitä. Vaan eipä tuostakaan oikein sitä oleellista selvinnyt, seuraava päivä meni ihmetellessä, ajellessa, säätäessä, tapellessa säätöjen kanssa jne…

    Nätisti ajaessa ja hiljalleen kiihdytellessä pelasi kuin ajatus, vaan reippaasti kaasuttaessa ryskäminen ja paukuttelu vaan palasi aina takaisin. Tähän sitten yritettiin löytää syyllistä, ja monta syytä mielestämme löytyikin, vaan tänään sitten oireet hävisivät kun tulppien kärkiväliä oli pienennetty reippaasti ja heitetty se Fiiatin puola pois Rättärin puolan tieltä..!


    Laitetaas vielä “bonuskuva”… Ihan hauska rivi..?

    #157989

    Mikä turbo tuossa on käytössä?

    -Erkka

    #157990

    Se eka oli IHI RHB 31 juuri oikeen kokonen ja nyt mennään Mitsun joku 9471563 mallilla että sillee.

    #157991

    Kyllähän tuo tais vielä Pohosta kotio kuskata..?

    Siis “testiajoa” on takana viitisen tuhatta kilometriä, vai “ilometriä”, eikä isompia murheita tuota ekan turbon hajoamista lukuunottamatta tainnut olla… Mitä nyt vaihteiston sisälle tekis mieli nähdä, on ilmeisen “valmis”, kytkin samaten vaikka siellä olikin uudet osat paikalleen laittaessa, eikä ne eturenkaatkaan menoa vissiin hyvässä kuosissa tainneet kestää..?

    Vaan moottoripuoli pelasi/pelaa edelleen..! Näinniinkö sitä arvelleille tiedoksi. Varsin kiva, eikä tuolla jalkoihin jää, ja silti ihan helppo ajella kaupunkiliikenteessäkin, kuten tuli viikonlopun kisassa todettua…

    Kuka tekee seuraavan, ei se niin vaikiaa ole… 🙄

    #157992

    …. 😉

    -Olli

Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 32)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.