Etusivu Foorumit Päävalikko Tekniikka Mitkä pellit…

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 16)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #126389

    nää on?
    http://www.breuring.nl/pickup/dag30/02102010180.JPG” onclick=”window.open(this.href);return false;

    Jimmi Porist'
    044-339238kuusi
    jimmi65(ät)gmail.com

    #159635

    Germaanien vaatimus, ettei mahdollinen pytyn ja kannen välistä vuotava pakokaasu päätyisi lämmityskanavaan. Ovat niin kovin varovaisia ettei tuota haitallista kaasua enää päätyisi hengitysteihin, toista se oli silloin ennen… 😆

    #159636

    @2cvjimmi wrote:

    nää on?
    http://www.breuring.nl/pickup/dag30/02102010180.JPG” onclick=”window.open(this.href);return false;

    mistähän noita saisi?
    Vaikka toisaalta, onhan pakosavuja jo neljäkymmentä vuota ehtinyt ajottain nieleskelläkin. Vielä voisi armahtaa keuhkopussejaan?

    #159637

    Eihän kannen ja pytyn välistä mitään tule, jos/kun kaikki ehjää/kunnossa on eli normioloissa täysin tarpeettomat pellit mielestäni ovat. Lähinnä hätävarjelun liioittelua nähdäkseni..?

    #159638

    Minäkin olen noita peltejä joskus ihmetellyt ja edelleenkin mietin miten ne vuototapauksessa voisivat auttaa. Noiden päällehän tulee koneen lämpöpellit ja kaikki jää niiden sisälle, myös katkut.

    Vai?

    #159639

    mystiseltähän tuo vaikuttaa juuri tuosta mainitsemastasi syystä. Liitoskohta jää kuitenkin lämpöpeltien sisään.
    Liekö siellä vielä joku tiivistenauha alla??
    kansi ja sylinteri istuvat vastakkain – eikä siinä mitään tiivistettä ole mikä sinänsä on erikoista. rauta rautaa vastenhan siinä on.
    Olikos inkiläisellä joskus joku artikkeli nyytisissä: ranskan postilaitoksen autoissa pakollinen varuste?

    #159640

    Minulla on jossain tallin kätköissä myös tommoiset pellit kuleksimassa… muistelisin että ne on rakenteeltaan ja kiinnitykseltään sellaiset että ne ikäänkuin sitovat sylinterin ja kannen toisiinsa, siis vaikka kannen pultit olisi auki. En kyllä tajua minäkään mikä niiden funktio on 😯 muistikuvani mukaan se kone josta ne poistin oli saksasta peräisin, mahdollisesti a635/006 tyyppinen, siis kutosen kone.

    Helge taisi mokomia joskus kysellä jossain wanhusten waalijoiden kuvakisassa ❓

    #159641

    2CV6:n pdf-varaosakirjassa on ilman kuvaa mainittu otsikon XT (= export fitting eli vientivarustelu) alla pari osaa jotka voisivat olla nuo tai sitten ei:

    AY 242 66
    INF
    TOLE PROTECTION
    ABSCHIRMBLECH
    GUARD SHEET MET

    AY 242 67
    SUP
    TOLE PROTECTION
    ABSCHIRMBLECH
    GUARD SHEET MET

    Näissä on merkintä -(D) -(A) mikä tarkoittanee Saksa ja Itävalta. INF tarkoittaa alapuolinen. SUP tarkoittaa yläpuolinen. Kappalemäärät vain eivät täsmää, kumpaakin tarvitaan kirjan mukaan 1 kpl.

    (Samalla sivulla on Sveitsin vientimalliin listattu POULIE = FAN PULLEY eli kiilahihnan pyörä. Miksihän sveitsiläisille ei kelvannut vakio-osa?)

    #159642

    Olisiko tuossa niinkin sairasta ajattelua, että kokoonpantavuutta mietitty? Kas, jos männän lykkää renkaineen sylinteriin hollille, lukitsee kannen sylinteriin noiden lipareiden avulla ja sitten ujuttaa työntötankoja hollilleen ja jossain välissä männäntapin männästä läpi kampiaksilan reikään…Tällöin paketti on kerrallaan aika iso, mutta suhteellisen stabiili noiden työntötankojen suhteen..ettei paina suojaputkia lontolleen…Vai mahtuuko se edes paikalleen tuollaisena kokonaisuutena? 🙄

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #159643

    Jos nyt mualaisjärjellä ajattelloo..toimiikos kone jos tuolta fuskaa ?? täh ?

    #159644

    Voihan sitä vetää yhyren pytyyn kirhnaasun…

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #159645

    Kyllä se fuskaaminen on suht tavallista ja esiintyy yleensä vain kaasua pohjaan painettaessa tai vaihdetta vaihdettaessa. Saattaa myös kuulua pakoputken vuodon ääntä muistuttava pärinää. Kulkuun ei välttämätää ole suurta vaikutusta.

    Venttiilien säädön yhteydessä kannattaa joskus ihan käsivaraisesti kokeilla, ovatko kannen pultit löystyneet. Kiristelemään ei ilman syytä kannata ryhtyä. Juuri tein remppaa koneeseen, jossa alin pultti oli löysällä ja puristuspaineet alentuneet. Vuodon pärinä oli selvästi kuultavissa. Ihme kyllä tiivistyi kiristyksellä.

    #159646

    Kansien kiristys momentti on vain 2.5 kpm.. Kiristys tiukkuuden voi joskus tarkistaa..
    Mutta ehdottomasti käyttäen momenttiavainta,, niin tiukkuudet ei karkaa käsistä..
    Kansia asennettaessa voi sylinteriputken tiiviste pintaan sivellä hiukan graviitti rasvaa,,
    joka tiivistää kaasuvuodot hyvin ja kestää myös lämpöä älyttömästi..
    💡
    Kyseistä rasvaa voi myös käyttää sytytystulpan kierteissä,,
    toimii mainiona kiinnileikkautumisen estona…
    😉

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    #159647

    Jeps,

    tästä kuvasta selviää noiden peltien “poisto kanava”. Se mitä ne oikeasti auttaa on vähän niin ja näin. Saksa on sairas maa.

    -Olli

    #159648

    @Isoo-Jukka wrote:

    Venttiilien säädön yhteydessä kannattaa joskus ihan käsivaraisesti kokeilla, ovatko kannen pultit löystyneet.

    Aina ei tämäkään auta. Minulla oli vastikään Amissa jostakin syystä alin kannenkiinnityspinnapultti liian pitkällä ulkona. Ehkä lohkon porausta on korjattu minkä vuoksi pinnapultti ei mene tarpeeksi syvälle lohkoon, tai pinnapultti on jostakin toisesta moottorimallista ja siksi liian pitkä.
    Kannen mutteri oli kireällä momentissa, mutta kannen alareuna ei kiristynyt sylinteriä vasten. Oireena oli öljysumun ja katkun karkaaminen lämpöputkeen.
    Korjaukseksi riitti parin aluslevyn lisääminen mutterin alle.

Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 16)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.