Etusivu › Foorumit › Päävalikko › Tekniikka › Mäntä
- Tämä aihe on tyhjä.
-
JulkaisijaArtikkelit
-
12.12.2010, 16:55 #12646912.12.2010, 17:18 #160021
Kylläpä vain laittaisin tuon vasemman puoleisen,,, ➡ kuvan mäntä kuuluu asentaa sitten sinne apumiehen puolelle eli kyseessä D,,
männänpään kolopuoli ylöspäin…
Päätelmäni johtuu siitä että kuusikymmentä lukuisissa on tuollainen kuvan vasemman puoleinen mäntä..
Kannattaa kuitenkin mitata ja verrata alkuperäisen mittoihin tuossa korkeus suunnassa että mahtuu kone pyöriin… 😉Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂12.12.2010, 21:58 #160022Mistä tuo oikeanpuoleinen on peräisin? Petroolivenemoottoreissa näki noita ylimääräisellä öljyrenkaalla varustettuja, mutta itsellä ei ole kokemusta tuollaisista sätkässä tai muissakaan nelipyöräisten männissä.
12.12.2010, 23:28 #160023Itäpyörissä on tuollaisia kahdella öljyrenkaalla varustettuja, niissä on myös “riittävästi” kiinnileikkaamistaipumusta juurikin tuosta öljyrenkaiden väliseltä osuudelta. Kaapii siis liian kuivaksi, sillon kun miulla oli “ihan vähän” viritetty Dnepri niin jätin sitten viimisestä versiosta pois nuo alimmaiset öljyrenkaat, ja ongelma poistui. Eikä öljynkulutuksessa tullut havaittua juurikaan eroa…
On pari muutakin itäpyöräharrastajaa niitä poisjättänyt, vastaavilla huomioilla, vaan varsin moni ajaa “täysrengastettunakin” ilman ongelmia, jotta ei kuitenkaan taida ihan yksiselitteinen asia olla..?
13.12.2010, 06:31 #16002413.12.2010, 07:41 #160025Puristussuhdetta muuttamalla voi saada joitakin polleja lisää, mutta tällöin tulee varmistaa, ettei mäntä kilauttele venttiileihin. Eikös vanhuksen männät ole yleensä matalapuristemäntiä? Ts. puristussuhde muuttuu, joko männän päähän muotoillun “poimun” avulla tai tuomalla venttiilikoneistoa lähemmäs mäntää tavalla tai toisella. Kun puristussuhde alkaa ylittämään 9.0:1 kasvaa varmuus siitä, että joutuu ajamaan 98 bensalla…Toisaalta näinhän tässä käy vuodenvaihteessa kuitenkin… mutta anyway, mikäli tuon tasapäisen männän laen etäisyys männäntapista on sama kuin tuossa kupupäisessä männässä männäntapin etäisyys tasoon, josta kupu alkaa, niin tasapäisellä männällä saat huonomman puristussuhteen…
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]13.12.2010, 10:41 #160026Tuossa esitteessä puhutaan ilmeisesti “gromatuista” alumiini sylintereistä varmaankin.. ❓
Siksipä en laittaisi moista helmarengas mäntää valuteräs sylinteriin… 😯Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂13.12.2010, 18:38 #160027En nyt muista montako rengasta tuossa ysiheppaisessa on, mutta tuollainen tasapää mäntä venttiilli “koloilla” varustettuna.
14.12.2010, 08:46 #160028Tästä männästä joskus aikaa sitten kyselin eli löytyi wanhusosakasasta (toinen päältä rikki, toinen ok)
viewtopic.php?f=10&t=1974&hilit=wanhuksen+m%C3%A4nt%C3%A4
Jimmi Porist'
044-339238kuusi
jimmi65(ät)gmail.com14.12.2010, 09:21 #160029Tuossa Jimmin männässä näyttäisi olevan erilliset öljykanavat männäntapin alueen voiteluun…
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]14.12.2010, 09:37 #160030Monet vanhat 2cv kirjat näytttäisi juuri 9hp mäntien olevan varustettu juuri tuolla toisella öljyn kaavintarenkaalla.
Tuo 2cvjimmin mäntä on erikoisen näköinen muuten se näyttää FLOQUET MONOPOLE männältä mutta siinä on nuo “veistot” tuosta ylimmäisestä kaavintarenkaasta alas päin, olisko itsetekemät?? Mikä on noiden halkasia, 66mm?
Niin alkuperäiseen kysymykseeni taitaa olla vastaus että kannattaa laittaa tuo vasemman puoleinen.
Kiitos vastauksista!!
Mikko
19.12.2010, 12:29 #160031Uudet sylinterit asennettu, laitoin nuo vasemmanpuoleiset männät!
Yllätys oli suuri kun otin vanhoja pois niin männät olivat juuri tuommoiset 2cvjimmin mäntien näköiset noilla “viilloilla” varustetttuna ilman alimmaista kaavinta rengasta. Merkki on AELITE.
Mikko
-
JulkaisijaArtikkelit
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.