Etusivu Foorumit Päävalikko 2cv-projektit Sloveniassakin osataan

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 14 viestiä, 1 - 14 (kaikkiaan 14)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #126751

    Havainnollisia kuvia aika perusteellisesta 1961-mallisen kulkimen remontista Slovenian suunnalla:

    http://2cvkeza.jalbum.net/TOMOS%202CV%20AZ%201961/#1″ onclick=”window.open(this.href);return false;

    #161755

    Aikas hienosti, kun osaa! 😀

    #161756

    Moro !!
    Erinomainen kuvasarja opetukseksi kuinka etenemällä osa osalta voi hyödyntää vanhat mitat ja varmistaa osien paikalleen sopivuus. uutta runkoa on hyvä käyttää jiginä ja vanhat ympäröivät osat toimii uusille osille ohjureina.
    Lasse

    #161757

    Tuo tulipelti on oivallus,, tehty jäykiste uritus erillis osista…. 💡

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    #161758

    Tai sitten enemmän ruostuvia päällekkäissaumoja…

    #161759

    Musta tuo konepellin aukipitotangon yläpään lepoasentokoukkuteline tuossa rintapellissä on väärällä puolella, eikö?

    Jimmi Porist'
    044-339238kuusi
    jimmi65(ät)gmail.com

    #161760

    @2cvjimmi wrote:

    Musta tuo konepellin aukipitotangon yläpään lepoasentokoukkuteline tuossa rintapellissä on väärällä puolella, eikö?

    Kyllä se on kohdallaan..

    #161761

    @2cvjimmi wrote:

    Musta tuo konepellin aukipitotangon yläpään lepoasentokoukkuteline tuossa rintapellissä on väärällä puolella, eikö?

    Se on(?) Tiinassa toisella puolen…mutta en ole tuosta 100% varma, kun kummassakaan omassa ei ole alkuperäinen paikka käytössä 😆

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #161762

    Jos tuosta nyt jotain kritiikkiä saa antaa niin en varsinaisesti ymmärrä, että minkä takia se on nuo irralliset rypyt tehnyt? Miehellä on selvästi tietotaitoa kuinka noita ryppyjä nakutetaan peltiin, joten miksi tehdä noin vaikeasti? Varsinkin, kun muu kuljin on entisöity hienosti alkuperäistä noudattaen. Toinen huomioitava seikka liittyy noihin sovituksiin, notta monta sovitusta vähemmän tarvitsisi, kun hitsaisi tukikehikon ennen pohjapeltien ja kynnysten irrottamista. Toki parempi tulos saavutetaan, kun kaikki sovitetaan vimosen päälle, mutta vastaavasti aikaakin palaa enemmän.. Sitten kolmas vinkki kotimaan projekteihin:

    Tuota korin kolmiopeltiä etuoven ja lokasuoja-kolmipellin välissä ei kannata paklata sentin kerroksella! Se ei kestä. Tässäkin projektissa kolmiopellit vaihdettiin uusiin, mutta uusiakin peltejä asentaessa voi törmätä aaltoiluun ja jännityksiin. Nämä jännitykset vapautetaan seppäkonstein peltiä pistemäisesti lämmittämällä ja jäähdyttämällä, sekä oikeanlaisella vasaralla työstämällä. Tämän jälkeen selviää huomattavasti vähemmällä jälkienpeittelyllä.

    Vaikka annankin kritiikkiä projektille, niin se ei tarkoita, ettenkö muilta osin arvostaisi tehtyä työtä. Aihio oli lähtökohtana melko laho ja uutta peltiä tuli neliökaupalla. Se ei ole pieni homma se, ja se aina auttaa 2cv:eiden säilymisessä hamaan tulevaisuuteen. Kirjasin kommenttini lähinnä mietinnän aiheeksi sellaisille henkilöille, jotka vastaavien pellitysurakoiden parissa painivat.

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #161763

    Noinkin laajassa peltiosien vaihdossa mitoituksen ja ovien sovitukset on tehtävä korin rungolla ollessa..
    Homma on aikaa vievä,, mutta uhrattu aika mittailuun oikeaan aikaan antaa kiitettävän osien istuvuuden
    ja lopputuloksen.. Siitä ei voi tinkiä… Kokemuksesta voin näin sanoa..
    😉

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    #161764

    Tuo rintapelti, jossa rypyt on pisteillä kiinni on ilmeisesti tarvikeosa, koska samanlaisen olen nähnyt ihan täällä kotimaassakin.

    #161765

    Niinpä niin, mulla kun on nyt dyane ja wanhuksen konepellillä varusteltu nelkku, niin muistikuva petti…

    Jimmi Porist'
    044-339238kuusi
    jimmi65(ät)gmail.com

    #161766

    Hello to all 2CV friends in Finland. My name is Janez and I am from Slovenia. Sorry that I write in English.

    This is pictures from restoration of Tomos 2CV 1961. I have to explain something about that firewall panel…

    @Isoo-Jukka wrote:

    I wanted to produce by my own that panel. But owner of this 2CV wanted to buy “original” part… from some German 2cv shop. This is what he get in that time. And it was for 2CV6 not for AZL.

    After that ovner decided that I have to “repair” that “original” panel and this is result on that picture.

    I am restoring and repairing this cars for many years but final result is up to owners wish. I can only advise you how to do but I can not give orders to the vehicle owner.

    This is my web site http://www.2cvkeza.com and you can see my other work there.

    Best regards, Janez

    This was “original” part

    Other pictures of this 2CV is here …

    http://s633.photobucket.com/albums/uu52/keza2cv/2CV%20TOMOS%201961/?start=all” onclick=”window.open(this.href);return false;

    #161767

    Great work, much admired. By the way, welcome to Finland next summer to relax… https://2cv.fi/50/english/index-eng.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
    🙂

Esillä 14 viestiä, 1 - 14 (kaikkiaan 14)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.