Etusivu › Foorumit › Päävalikko › Tekniikka › polttoainesuodatin?
- Tämä aihe on tyhjä.
-
JulkaisijaArtikkelit
-
29.5.2011, 19:23 #126761
Siis, kaasarissa on sihti, mutta olisiko hyvä olla vaikkapa sellainen perus muovitötterö, jossa paperisuodatin? Mihin väliin? Ennen kaasaria tietty 😀
AZL -58, AK350 -67, Morris Minor 1000 -62, Velosolex, Mobylette, Vespa, Pannonia, Excelsior
Oulu -> Oulunsalo -> Varjakka
Matti Mikkonen29.5.2011, 19:28 #161854Ennen bensapumppua olisi paras.
29.5.2011, 19:38 #161855Ennen JA jälkeen bensapumpun. Ei maksa paljon tuollainen tarvikesuodatin, joten niitä voi ihan huolella viljellä konehuoneeseen. Ennen bensapumppua, jotta kaikki karkea suodattuu ennen bensapumppua pois. Jälkeen bensapumpun, jotta näkee helposti bensansuodattimen läpi jaksaako pumppu nostaa bensaa kaasarille. Toisekseen jos bensapumppu jossain vaiheessa alkaa pärsimään niin eipähän mene nekään moskat kaasuttimen ahtaisiin kanaviin. 😉
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]29.5.2011, 20:59 #161856Juu ennen ja jälkeen on paras ratkaisu. Geesussa suodatin on aluperin siellä tankin luona, ja itse olen aina laittanut toisen suodattimen koneen päähänkin pumpun ja kaasarin välille. Näkee ainakin heti sen, että tuleeko kaasarille bensaa.
30.5.2011, 05:36 #161857Polttoaineensuodattimetkin menevät tukkoon. Olen sen kokenut, kun en vaihtanut pariinkymmeneen vuoteen. Oireet ovat kuin bensan loppumisessa, mutta kun jalkaa nostaa, kuljin alkaa taas saada juuri sen verran polttoainetta, että kulkeekin. Heti ei osaa yhdistää oireita suodattimeen.
30.5.2011, 15:01 #161858@Isoo-Jukka wrote:
Polttoaineensuodattimetkin menevät tukkoon.
Niin menevät. Jukan avustuksella löytyi tukkeutunut imuputken suodatin syyksi Amin bensansaantiongelmiin. Kiitos avusta!
Vika ilmeni siten, että kun tankki oli melkein tyhjä, bensan seassa lilluva lika tukki suodattimen. Lika ei kuitenkaan tarttunut suodattimeen, vaan ajon jälkeen sekoittui takaisin bensaan ja vajosi tankin pohjalle.
Tankin sisäpuolen puhdistaminen on vähän hankala tehtävä, varsinkin jos tankkia ei pudota pois. Laitoin kepin päähän vaahtomuovinpalan ja sillä luuttusin tankinpohjaa puhtaaksi imuputken/mittarinanturin reiästä. Iso osa liasta lähti pois näin.
Sitten otin imuputken alapäästä alkuperäisen suodattimen pois ja laitoin tankin päälle kertakäyttöisen irtosuodattimen. Ajatus on että lika nousee bensan mukana kertakäyttösuodattimeen, ja muutaman suodattimenvaihdon jälkeen voi palauttaa alkuperäisen suodattimen käyttöön tankin sisään ilman pelkoa tukkeutumisesta.
Nyt olen kertaalleen vaihtanut tuon kertakäyttösuodattimen. Muutaman tuhannen kilometrin jälkeen se oli aivan ruskeaksi liettynyt, joten konsti näyttää toimivan.
16.6.2011, 11:06 #161859Polttoainsuodatin pitää huoltaa vaihtaa, kuten myös kaikki muutkin suodattimet, eikös se nyt ole selvää kauraa ? Ilmanputsari pestään, öljynsuodatin vaihdetaan, bensansuodatin vaihdetaan. Rasvanipat rasvataan, rengaspaineet tarkistetaan.
Se muovi-bensatankki tuli joskus 70-luvun lopussa-/80 luvun alussa, sellainen kannattaa hankkia.
Ne vanhat teräksestä tehdyt tankit ruostuvat ja sitä ruostemöhnää riittää vaikka lapsenlapsille jakaa.
Jos sellaisen teräksestä tehdyn tankin haluaa välttämättä säilyttää, tässsä vinkki. Se pitää vuorata sisältä LYIJYLLLÄ.
Eli tankki irti, sisään litran verran esim haulikon lyijyhauleja ja ravistaa, sheikkaa, zumbaa.
Kun tankin sisäkalvollle on tullut lyijykerros, siitä ei niiin helposti lähde irti enää ruostemöhnää.
Tämä näin teininä tehntynä pappatunturin tankin-elvytyksenä. Mahtavasti toimii.
-
JulkaisijaArtikkelit
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.