Etusivu Foorumit Päävalikko Myydään Citroen 2 CV – 56 MR-leimattu / MYYTY SAKSAAN

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 42)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #126902

    Tämänkin suhteen tilaisuutesi meni ohi. Nyt ei muuta kuin itse entisöimään wanhusta!

    ___________________________

    Kokonaan entisöity 2 CV – 56. MR-leimattu 5/2011. Ajettu alle 100 km entisöinnin valmistumisen jälkeen, säilytetty viimeiset 30 vuotta kuivassa ja lämpimässä hallissa.

    Uutta: katto, moottori (tehdaskorjattu), sisustus, jarrut, tiivisteet, iso osa pelleistä, tuulilasi jne. Parempi kuin uutena tehtaalta, maalattu 2004. Alkuperäinen moottori mukaan (yksi venttiili kantaa).

    Jukkis

    Linkki http://www.autoscout24.de/Details.aspx?smid=Co-SM-TL-S&id=many1tl2k2we” onclick=”window.open(this.href);return false;

    #162483

    😈 Pannaanko paaliin, kun ei löydy kiinnostusta??

    #162484
    MoA

    Paa paaliin vaan 😀

    Vai saisiko kuvija tänne lisää ja jotain tietoa hinnasta?

    Paaliin uhkaaminen on vähän lapsellista…

    T: MoA

    Vain köyhillä on kiire.

    #162485

    Hieno kuljin olisi mutta tuo 7500 euron pyynti kyllä rajottaa ostajia kumasti!

    Katselin noita muittenkin 2cv hintoja tuolla nettiautossa niin huomasin että on hinnat pompsahtanut järkyttäväksi, alle 3000 ei saa juuri mitään 😯 eihän nää maksanu uutenakaan noin paljon 😆

    Mikko

    #162486

    Ilmoituksessa lukee “MYYTY”

    Jimmi Porist'
    044-339238kuusi
    jimmi65(ät)gmail.com

    #162487

    @cee4 wrote:

    Hieno kuljin olisi mutta tuo 7500 euron pyynti kyllä rajottaa ostajia kumasti!

    Nämä kannattaakin myydä Saksaan, jossa ottajia on. Pullakahvikaupanteko loppui Suomessakin jo 10 vuotta sitten, vaikkei kaikki sitä huomaa… 😆

    [size size=10][color color=#000040]2CV AZU '61 » 2CV6 '71 » Acadiane Mixta '81 » HY72 '66 » Projekti: Dyane '68[/color][/size]
    [b][color color=#BF0000]Jousitus on täysin erillinen ja ainutlaatuisen pehmeä, tehden ajon yhtä miellyttäväksi
    kuin missä tahansa loistoluokan autossa. [size size=12](2CV-esite,1956)[/size] [/color][/b]

    #162488

    Pullakahvikaupanteko loppui Suomessakin jo 10 vuotta sitten, vaikkei kaikki sitä huomaa…

    Juu ja siirryttiin kulta kauppaan 😉

    Mikko

    #162489

    @cee4 wrote:

    Pullakahvikaupanteko loppui Suomessakin jo 10 vuotta sitten, vaikkei kaikki sitä huomaa…

    Juu ja siirryttiin kulta kauppaan 😉

    Mikko

    Kultamokkaa saa Siwasta..ostin tuon auton aikoinaan 500mk…maksaisitteko siitä todellakin 85 euroa..sehän on vanha romu 1958…

    Onkohan vielä hengissä ??

    Ps. Katsokaa lasinpyyhkimet…en ole toista nähnyt

    #162490

    Raha on tosiaan menettänyt arvonsa. Tuo -61 paku maksoi tuosta paikasta, tuossa kunnossa,
    151,37 euroa eli 900 mk. Pantiin bensaa tankkiin ja eikun vetostartista käyntiin – ja ajoon…
    Ostovuosi oli siellä 80-luvun alkupuolella.

    Nyt ovat hinnat kyllä aika kovan tuntuisia, mutta heti kun tulee kotuuhinnoiteltu Nettiautoon, se myös
    vaihtaa nopeasti omistajaa. Kalliimmat pysyvät myynnissä pitkään. Näinhän se kaupan laki pelaa.

    #162491

    Nuo hinnat olisikin mukavia 🙂 No en mä kyllä ihan tuommoisia hintoja ajatellu. Minusta vaan normaalista hyvä kuntoisestakin 2cv yli 5000e hinta on liikaa, ainakin näin perheelliselle normi duunarille. Erikoisuudet ja harvinaisuudet on sitten asia erikseen, toki ei niihinkään meikäläisellä sen enempää rahaa olisi 🙁

    Minulle tarjottiin ruatista suht harvinaista vuoden -54 Belgi AZL 2000 eurolla joka oli kulkeva mutta paljon työtä vaatinut kuljin jos hienoon kuntoon olisi halunnut. Hinta oli kyllä kohdallaan mutta kun tuli joskua vaimolle luvattua että perheessä on vain yksi 2cv ainakin siihen asti kun pojat joskus saa kortit 😳 Niin en raaskinut luopua tuosta myös melko harvinaisesta (sivuston pitäjä tietää 50-lukuista 3 kpl elossa) ( http://users.skynet.be/vincent.beyaert/V2004/default.htm” onclick=”window.open(this.href);return false; ) -59 Belgi AZS mallista kun tiesin ettei siitä kukaan maksa sitä hintaa joka siitä mielestäni pitäisi saada.

    No tietysti vanha sanonta kait pitää paikkansa: EI SE HULLU OLE JOKA PYYTÄÄ VAAN SE JOKA MAKSAA.

    Mikko

    #162492

    Auto odottaapi kevättä ja matkaa Saksaan.

    #162493

    Ihan on tähän pakko tuolle hattupäiselle Mikolle kommentoida, että kyllä kaduttaa, että tuli tämä Wanhus pelastettua ja entisöityä. Kaiken maailman partajeesusta on käynyt kommentoimassa entisöintityön laatua ja päivittelemässä hintaa,vaikka paikalle on tultu sen näköisellä ja oloisella kulkineella, että kotiin ei enää pääse omin voimin
    Palleja on kyllä tinkiä kympin osasta, vaikka on etsinyt sitä viisi vuotta. Parille kaverille olen lyönyt hänen hakemansa osan vasaralla kasaan ja antanut sen tinkijälle ilmaiseksi. Olisi pitänyt olla kamera mukaan ja ottaa kuva jälkipolville. Sen verran on muuten hatuttanut tämä ainainen köyhäily.
    Tästä varmasti tulee taas palstan kantapeikkojen vihat niskaan, mutta viis siitä. Jos vanhus ei mene kaupaksi Saksaan keväällä, niin pidän sen hallin nurkassa muistutuksena asioista, mitä koskaan ei olisi pitänyt tehdä 😈

    ystävällisesti

    Mäki

    #162494

    Säähän olet tehnyt MAHTAVAN työn pelastaessasi tämän wanhuksen!! Sitä tuskin kukaan kiistää. Mutta kyllä se valitettavasti vain on niin että harvoin autokaupoissa rikastuu, ainakaan täällä suomessa. Eli jos olet pelastanut kulkimen VAIN myyntiä varten ja voittoa tavoitellen niin ehkä sitten olet voinut itsellesi tehdä lievän virhe arvioinnin mutta ota kuljin kesällä alle ja ajele Killan kesä tapahtumiin niin voimme yhdessä ihailla kuljintasi ja viettää mukavia kesä iltoja 😀

    Ja ainahan kaupoilla hieman täytyy tinkiä, tosin liika on liikaa.

    Mikko

    #162495

    Ajan henkihän on vähä sellainen että rättäri harrastajista suurin osa tykkää ajella rättäreillään..
    Harvoja kiinnostaa jokin museo peli jota joutuu siinä vähäisessäkin käytössä kuitenkin varomaan ja pitämään siinä kunnossa että käytön jälkiä ei tule…
    Siis miksi ostaa kallista museorekisterissä olevaa rättäriä,, kun tavallisella käyttö kunnostetulla halvemmalla saa ajella silloin kun tykkää ja niin paljon kun huvittaa..
    Kulkimen ulkonäkö ei silloin ole se tärkein juttu,, vaan se että tekniikka ja muut ovat kunnossa jotta voi tarvittaessa ajella vaikka Euroopan kierroksen huoletta..
    Päällepäin kuljin todella asioihin perehtymättömän silmissä näyttää sellaiselta että tuolla ei selviä edes seuraavaan pitäjään ilman hinaus apua..
    Mielestäni Naantalin miehenkin on turha uhota täällä harrastajien tinkaamisia,, silloin kuuluukin tingata jos myyjä pyytää ylihintaa jostain…
    Täytyy tuntea 2cv harrastuksen ja meidän yhteisen kerhomme syvin ideologia ymmärtääkseen mistä lopultakin on oikeasti kysymys…
    💡

    Ps: On Niitä meidänkin porukassa museoajoneuvojen omistajia,, mutta he eivät ole niitä kulkimiaan hankkineet tai tai entisöineet missään nimessä myynti tai muussakaan kaupallisessa tarkoituksessa,, vaan todella omaksi ilokseen,, näin luulen sen olevan….
    Toisaalta monella ei edes ole tiloja missä tuollaisia aarteita voisi säilyttää,, eikä niitä voi pihallakaan seisottaa pitkiä aikoja…
    Tässä kirjoitin vain omia mietteitäni harrastuksemme olemuksesta niin kuin sen ymmärrän,, eikä pidä kenenkään tästä pahoittaa mieltään.. Jokainen tekee asiat niin kuin tuntee parhaakseen,, että näin…..
    😯

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    #162496

    Yritän muotoilla tähän nyt ihan ystävällissävytteisen viestin, mutten tiedä onnistunko siinä lainkaan… Hommahan menee näissä piireissä siten, että täällä on paljon jengiä, jotka tekevät loistokulkimia entisöimällä siten, että laskevat pelkästään osiinsa käyttämän hinnan, mutteivat anna mitään arvoa käyttämälleen työajalle. Tämä pitää joidenkin suomisätkien hinnat verrattain alhaisina eurooppalaisiin sisariinsa nähden. Toisaalta on myös paljon sen ikäluokan kuntaa, jotka muistavat vielä lähimuistissa sen ajan, kun sätkiä sai käydä noutamassa pullakahvien hinnalla. BX:t ja Xantiat elävät tätä aikaa parhaillaan. 2cv:n arvo on näiden aikojen jälkeen noussut roimasti, sillä nykyään kutosesta pyydetään enemmän mitä se on aikoinaan maksanut uutena. Toki tässä pitää huomioida myös valuuttamuutokset, inflaatio jne. Jokatapauksessa moni markoissa hintoja pohtiva ei pidä mielekkäänä maksaa käytetystä kulkimesta enempää mitä se on maksanut uutena, jopa 50v sitten.

    Siispä sanoisin, ettei pidä ottaa hernettä nenäänsä, jos kauppa ei Suomen 2cv-maailmassa kulje, kuten oli aiemmin ajatellut. Sinuna arvon Mäki, viittaisin vain takavasenta henkilöille, jotka ovat tinganneet hintaa mielestäsi kohtuuttomasti. Tuskin sinun on mikään pakko myydä? Meitä on moneen kelkkaan tässä harrastajapiirissä ja mistä sitä tietää, että sellainen, joka todella arvostaisi työtäsi, ei ole edes vaivautunut nousemaan nojatuolistaan renkaita potkimaan? Iso osa vanhus-porukasta ei edes lue foorumia tai käytä nettiä. Tuollainen kirjoittelu tingattujen osien tuhoamisesta herättää vain närää ja mielipahaa tämän foorumin porukassa, joten en usko, että sillä saavutetaan toivottua myyntitulosta?

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 42)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.