Etusivu Foorumit Päävalikko Tekniikka arvoja

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 7 viestiä, 1 - 7 (kaikkiaan 7)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #127115

    Moi. En ole koskaan wikiin kirjoitellut, mutta ehkä joku sinne voisi kirjoitella yleisistä arvoista.

    Olen esim. mittaillut tuossa eri vauhtipyörien painoja, bensamittari-anturin, öljynpaine-antureiden, ym arvoja jottei sitten rikki mennessä tarvitsisi arpoa mikä se oikea arvo oikein on.

    Ehkä olisi hyvä vähän kerätä näitä arvoja yhteen nurkkaan…..vai mitäs olette mieltä ?

    #163230

    Joo kyllä,, kuka alkaisi keräämään kyseiset tiedot minulle,, niin tehdään taulukko… ???

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    #163231

    Jos niitä arvoja heitteleepi tänne sitä mukaa kun empiirisiä tutkimuksia tulee tehtyä ?

    Tässä nyt auttavasti pari empiiristä:

    – 77 mallin alkup. vauhtipyörä n. 9,5 kg. Burtonin kevennetty 5,150 kg
    – 83 ja uudempi (tähtiasetelmalla) burtonin kevennetty 4,7 kg. Alkuperäinen vielä mittaamatta mutta veikkaisin 6-7 kg.

    Bensamittarin anturi tyhjänä 354 ohmia, täynnä 9,7 ohmia. <<<– oli käytetty mittari joten täynnä saattaisi ehkä mennä uudessa lähemmäs ykköstä ??

    Ja sitten kaupallisiin tedotteisiin:

    Autogaugen öljylämpömittari +20c asteessa 2820 ohmia
    (öljypaine ilman paineita 4,2 ohmia mutta varmaan kaikki tällaiset on lähellä nollaa ilman painetta)

    #163232

    viewtopic.php?f=10&t=2641
    Tuota bensamittarin anturia on pohdittu monesti aiemminkin, tuossa yksi keskustelu aiheesta. Arvot, tyhjänä 400 ohmia, täynnä 0 ohmia…

    Öljynpaineanturin “tärkeämpi” tieto on kytkentäpaine (muistaakseni 0,2-0,4 bar, lukee yleensä anturin kyljessä), ja tietenkin se että se maadoittaa paineettomana. Kun niitä on sellaisiakin mitkä maadoittaa kun rajapaine on ylitetty…

    #163233

    Noniin, näitähän alkaa kertymään !

    Tämän päivän empppiirisen tutkailun perusteella löysin seuraavia arvoituksia:

    – vm -77 3-räpyläisellä asetelmalla, uusi valeon kytkinlevyn paksuus: 7,5 mm

    – Uudet vakio-jouset : eteen 18,5 cm, taakse 21 mm

    – Jousivarvat (uudet): 64,5 cm ja 60 cm kokonaispituudet. Tuleeko pitempi taakse ?
    – kierrettä molemmissa tasan 7 cm, jousivarvan päänutikassa kierrettä 15 mm.

    Sitten törmäsin tämmösiin outoihin:

    – vakio jousivarvan pää 2cv6 reiän keskeltä varvan päätyyn 90 mm, ison reiän halkaisija noin 20 mm. <<<– tähän olen muuten laittanut polyuretaanipuslat, toimii loistavasti.

    Mutta sitten seuraa ihmetys, ostin Burtonilta jousivarvan päät, nämä olivat 115 mm pitkät ja ilmeisesti säätövara jää lyhyemmäksi kuin noilla 90 mm pitkillä varvanpäätysillä. Onko jossain vehkeessä ollut pidemmät varpajaiset vai mitä kummajaisia nämä ovat ?

    Edit piaf: tuossa selitys.. http://www.burton2cvparts.com/tierod-end-piece-long-p-5171.html&#8221; onclick=”window.open(this.href);return false;

    #163234

    @MikaVeee wrote:

    Mutta sitten seuraa ihmetys, ostin Burtonilta jousivarvan päät, nämä olivat 115 mm pitkät ja ilmeisesti säätövara jää lyhyemmäksi kuin noilla 90 mm pitkillä varvanpäätysillä. Onko jossain vehkeessä ollut pidemmät varpajaiset vai mitä kummajaisia nämä ovat ?

    Saa “tonttiin” ilman pelkoa siitä että varvan lenkki irtoaisi varvan kierteestä… Madallettuihin on tarkoitettu nämä…

    #163235

    Ruuvailin tänään noita erilaisia jousivarvan päitä paikoilleen ja tosiaan, muutama sentti tulee pituus-eroa tuoosta burtonin tontti-hässäkästä. Nappasin oikeen kuvankin.

    Ja ohmeja havaittu tänään: upouusi tankin määräanturi, täynnä 0 oho-mia, tyhjänä 370 oho-mia !

    @Jasu wrote:

    @MikaVeee wrote:

    Mutta sitten seuraa ihmetys, ostin Burtonilta jousivarvan päät, nämä olivat 115 mm pitkät ja ilmeisesti säätövara jää lyhyemmäksi kuin noilla 90 mm pitkillä varvanpäätysillä. Onko jossain vehkeessä ollut pidemmät varpajaiset vai mitä kummajaisia nämä ovat ?

    Saa “tonttiin” ilman pelkoa siitä että varvan lenkki irtoaisi varvan kierteestä… Madallettuihin on tarkoitettu nämä…

Esillä 7 viestiä, 1 - 7 (kaikkiaan 7)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.