Etusivu › Foorumit › Päävalikko › Yleinen keskustelu › Katsastusmies näytti taas taitonsa.
- Tämä aihe on tyhjä.
-
JulkaisijaArtikkelit
-
27.9.2011, 05:34 #127124
Kävin katsastamassa kuljinta niin katsastusmies ei päässyt parkkipaikalta mihinkään. Piti käydä kysymymässä “onko joku vikana?”. No mitenkä tää pakki menee päälle kuului katsatusmiehen kommentti. Otin kepistä kiinni ja laitoin sille pakin päälle. No kovasti sillä oli narinaa ja valitusta joka asiaan. Asenne oli jo menetetty. Oli sillä asiallistakin sanomista.
Asiallinen sanominen=käsijarru otti toiseen renkaaseen paljon ja toiseen vähän.—->uusintanäyttö ja muutkin narinat korjaukseen
No tämä seuraava katsastusmies olikin 2cv harrastjan kasvattama poika. Siltä se tarkastus meni toiseen mallliin. Olisi sekin varmaan siitä käsijarrusta laittanut uusintaan. Muut narinat olisi ehkä tältä toiselta jäänyt huomiotta. Oli muuten eka katsastusmies joka kokeili etupyörän klappia nostamatta etupyöriä ilmaan. No ei se mikään lentokone olekkaan.
27.9.2011, 06:42 #163281Kyllä minä ainakin asennoidun katsastustapahtumaan niin, että kysyn kohteliaasti inssiltä, josko hän katsoisi tarpeelliseksi läsnäoloni kulkimessa sen omituisuuksien selvittämiseksi, ja näin pyrin estämään ennakolta nolojen tilanteiden syntymisen. “Se on nimittäin se pienimmän riesan tie”, varsinkin kun katsastaa kesän mittaan kolme A-mallia, yhden kamiinan ja pari käyttöautoa.
27.9.2011, 07:22 #163282Kyllä viisainta on mennä kyytiin ja opastaa,, eivät tykkää huonoa,, se kun kuuluu omistajan oikeuksiin..
Ja saattaa jopa jokin namiskan särkyminenkin näin estyä,, kun ei päästä käsitteleen väärin… 😆 😯Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂29.9.2011, 11:19 #163283Kävin tiistaina katsastamassa sitikkani Iisalmessa Kivirannan katastusasemalla. Katsastusmiehellä oli kokemusta rättärin erityisominaisuuksista, mm. iskunvaimentajista. Hyvin asiallinen ja asiantunteva kohtelu. Keskustelimme runkonumeron paikasta, kun nykyinen on niin epäselvä ettei siitä saa tolkkua.
Murrosnivelen kumi oli haljennut yhdestä kohtaa. Se oli ainut huomautus ja sekin tarpeellinen.
Jäi mukava fiilis. Sitten sain vielä hyviä ohjeita miten toimia toisen sitikan kunnostusprojektissa kun runko menee vaihtoon.30.9.2011, 10:34 #163284Mitä ohjeita sait toimia kun runko menee vaihtoon?
Nimim. Sattuneesta Syystä Kiinnostunut< Ruskeassa on samasta tolkuttomuussyystä johtuen aikanaan siirretty katsastushenkilön käskystä runkonumero ovipalkkiin. Siis koriin.
30.9.2011, 11:26 #163285@Pia wrote:
Mitä ohjeita sait toimia kun runko menee vaihtoon?
Nimim. Sattuneesta Syystä Kiinnostunut< Ruskeassa on samasta tolkuttomuussyystä johtuen aikanaan siirretty katsastushenkilön käskystä runkonumero ovipalkkiin. Siis koriin.
Se on valmistenumero, ei runkonumero, jonka sijaintipaikalla ei ole merkitystä onko se rungossa vai korissa. Kunhan se on oikea, ja kyseiseen ajoneuvoon kuuluva, ja jos sitä on siirretty niin sen pitäisi olla papereissa kerrottu että minne se on siirretty, sekä yleensä numeron päissä on sitten varmennukset (niistä varmennuksista pitäisi myös olla maininta rekisteriotteessa)…
30.9.2011, 11:43 #163286Viimetalvinen “hovikorjaajasi” tietää tasan kuinka menetellä.
Nyt siihen ruskeaan kannattaakin laittaa uusi runko kun on muutoin hyvässä iskussa.
Nimimerkillä “Tuoreessa muistissa”30.9.2011, 12:01 #163287Kiinnostaa silti mitä katsastaja kertoi.
Nimim. Älyttömän Utelias30.9.2011, 12:29 #163288Sain siis sellaisen ohjeen, että rungon voi vaihtaa ilman erityistoimenpiteitä kunhan auton alkuperäisyys muuten säilyy. Katastusmies sanoi jonkun prosentin, jonka alkuperäisosien määrä tukee olla mutta en tarkalleen muista, ehkä 60%. Jos siis valmistenumeron paikkaa vaihdetaan sieltä mistä se ruukaa normalisti olla tulee se merkitä rekisterikirjaan. Merkaavat siis siellä katsastusasemalla.
Tuli tietenkin mieleen vielä tässä millä katsastusmies selvittää alkuperäisosien osuuden. Taítavat monet sitikat olla melkoisia sekasikiöitä, joihin on koottu parhaita osia eri lähteistä.
Näyttää tulevan hyvä rättärikeli viikonlopuksi, siis rättäillään.
30.9.2011, 19:07 #163289@iisitikka wrote:
Tuli tietenkin mieleen vielä tässä millä katsastusmies selvittää alkuperäisosien osuuden. Taítavat monet sitikat olla melkoisia sekasikiöitä, joihin on koottu parhaita osia eri lähteistä.
Vastaus on, että ei yleensä millään. Mitä enemmän olet itse valmis kertomaan niin sitä enemmän on prosentteja papereissa. Enkä kyllä näe mitään järkeä alkuperäisten osien tivaamisessakaan koska: kyseiset kulkimet on maahan aikoinaan tullattu, maksettu verot ja pidetty liikenteessä keskimäärin kymmenkertainen aika mitä normaaleja autoja pidetään, eli siis samalla maksaen “väliaikaista” autoveroa, vuotuisia katsastusmaksuja, veroa bensassa jne jne. Ts. se ei ole keltään pois, että rättärit pysyy kauan liikenteessä oli ne sitten mistä tahansa peltipurkeista kasailtuja. Toki pitää jarrut ja muut hallintalaitteet olla kunnossa, etteivät ole vaarallisia, mutta harvoimpa ovat.
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B] -
JulkaisijaArtikkelit
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.