Etusivu › Foorumit › Päävalikko › Tekniikka › kaasuttimen huolto ja säätö Helsinginseudulla
- Tämä aihe on tyhjä.
-
JulkaisijaArtikkelit
-
20.10.2011, 20:52 #127172
Hei!
Sätkä sai hylsyn katsastuksessa mm. päästöarvojen takia. Jotain vikaa roskaa on ollut jo Ranskan matkasta lähtien ja kerran jo kuvittelin saaneeni sen puhaltamalla kuntoon, mutta vika palasi ennen katsastusta. Nyt pitäisi hesasta löytää korjaamo joka voisi puhdistaa ja säätää kaasuttimen tyhjäkäynnin. Puhdistuskin vielä käy itseltä kun pääsen paineilman kanssa tekemisiin, mutta säädöt pitää jossakin saada kuntoon. Tietääkö kukaan missä tehtäisiin tällaisia hommia?
20.10.2011, 21:04 #163522Eipä tuo kummoinen juttu ole, mikäli kaasari on muuten kunnossa. Kannattaa katsastuksessa pitää pientä ruuvimeisseliä taskussa. Jos arvot on vain vähän yli, säätää seosta lennosta. Näin olen tehnyt muutaman kaasutinauton kanssa, eikä siitä ole tullut sanomista. Noissa uudemmissa sätkissä taitaa olla säätöruuvin päässä oikein muovinen uloke etttei tarvitse edes ruuvaria.
Kyllähän noita pikkukorjaamoja on jotka tuon tekee, mutta mielestäni temppu on niin helppo että sen tekee kyllä itsekin. Voisin tiedustella jaoksemme jakarilta josko voisi hankkia yhteiskäyttöön Colortune-tulpan. Sillä saa seoksen kohdalleen ilman kalliita pakokaasuanalysaattoreita.21.10.2011, 06:43 #163523Tuollakin jotain juttua kaasarin putsauksesta ja säädöstä..
https://www.2cv.fi/wiki/index.php?title=Kaasuttimen_huolto
https://www.2cv.fi/wiki/index.php?title=Kaasuttimen_seoksen_s%C3%A4%C3%A4t%C3%B6.Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂1.11.2011, 06:53 #163524Kiitos Karille avusta! Taas on sätkä katsastettu ja luvalla saa ajaa taas vuoden. Tosin pian koittaa talviuniaika, mutta keväällä taas sitten matka jatkuu.
1.11.2011, 12:31 #163525Moi !
Ihan sivuhuomautuksena että todella pieni tyhjäkäynti aiheuttaa hirveät päästölukemat. Ennen katsastukseen menoa säädän tyhjäkäynnin aina “normaaliksi” jolloin arvot menevät kohdilleen.
3.11.2011, 15:38 #163526http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=18&t=9851″ onclick=”window.open(this.href);return false;
siinäpä vaikka jollekkin jaokselle…
7.11.2011, 20:00 #163527Kyllä pakokaasu testerissä olisi hyvä näkyä molemmat arvot eli CO ja HC. Esim. yllä mainitussa autossa CO oli melkein nolla mutta HC oli n.2000. Vikana oli tyhjäkäynti suutin joka oli plakiintunut melkein umpeen siis tämä reikä josta bensa tulee. Minulta löytyy Järvenpäästä testeri jolla arvot voidaan meillä katsoa ja säätää mutta mitään paperia ei siitä saa katsastusta varten. Lähetä yksityisviesti jos haluat lisää tietoa tai tulla paikan päälle tekemään mittauksen.
Kari Nieminen
Järvenpää
Tu-Jä-Ke -
JulkaisijaArtikkelit
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.