Etusivu Foorumit Päävalikko Tekniikka Kaasutin vuotaa.

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 14 viestiä, 1 - 14 (kaikkiaan 14)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #127280

    Terve.
    Sain pitkän seisokin jälkeen moottorin käymään ja kaikki oli ok .
    Nyt kokeilin uudestaan niin ei lähtenyt. Kaasarista tulee bensaa käsittääkseni läpän akselin juuresta.
    En löytänyt wikistä tai vanhoista keskusteluista tästä asiasta juttua.Vuoto on aika iso, bensaa valuu lattialle.
    Läpän akseli hieman väljä. Onko muuta keinoa kun kaasarin vaihto? Ostetaan ehjä, jos ei muu auta.
    Siis 2cv4-74.
    Timo.

    #164096

    Oli samainen vika,puhdistuksen jälkeen olin unohtanut kiristää neulaventtiilin,kansi käteen ja tutki se.Bensaa ui yli runsaasti.

    #164097

    Kyllä,, se kohon venttiilin toimivuus / pitävyys kannattaa tarkistaa..
    Puhaltamalla selviää pitääkö se..
    💡

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    #164098

    Kiitoksia.
    Löyty vanhakin keskustelu ihan samalla otsikolla.
    Joskus hämäläisetkin on nopeita.
    Timo.

    #164099

    Terve.
    Kerrotaan nyt tuloksiakin kun kyselin. Kaasutinvuoto taitaakin olla pienenpi murhe. Asiaa tutkiessani huomasin molempien sylintereitten
    imuventtiilien työntötankojen vääntyneen. Moottoria käytettiin nätisti, ei kovia kierroksia. Öljyt vaihdoin kolme kertaa kunnes olivat
    aivan kirkkaita.Moottori kävi muutamia minuutteja aina öljynvaihdon välillä.Mielenkiintoista ja varmaan nyt tulee hintoihinsakin.
    Timo.

    #164100

    Älä huoli,, kyllä niitä nelkun koneen osia on vielä olemassa siellä sun täällä… 🙄

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    #164101

    Tere.
    Ne oli lopulta imuventtiilien tangot mitkä oli vääntyny. Pakoventtiilithän on takana kun pakoputkikin on takana. Niin niin.
    Messinkivasaralla lähti lopulta irti. Männänrenkaat irtos viikon liottamisella. Onko kellään vastaavasta vauriosta kokemusta?
    Ees jonkun sukulaisella tai kaverilla? Siis mistä moinen vaurio voi johtua? Oikein arvanneelle ilmanen kävely Iisalmeen ja
    siellä viikon vapaa oleskelu!
    Timo.

    #164102

    Eikös kumminkin pakoventtiilit ole edessä ja imuventtiilit takana. Puoltoista vuotta sitten tuli konetta purkaessa vastaan yksi vääntynyt työntötanko. Tosin se rikkoutui ihan ajossa kun pakoventtiili meni poikki. Irrallinen pakoventtiilin lautanen ei sitten palotilaan oikein halunnu tmahtua männän tullessa ylös ja kun sitten imuventtiilikin halusi ruveta aukeamaan, niin tilan puutteen vuoksi työntötangon molemmat päät vääntyivät.

    #164103

    Moro !!
    Arvaisin, että ko työntötankojen venttilit on ollut jumissa, kun konetta on pantu voimalla pyörimään, startin voima riittänee. Vanhat pitkään seisoneet koneet kehittää sisäänsä uskomattoman määrän töhkää joka ei sitten aina mahdu poistumaan koneesta hyvässä järjestyksessä ensikierroksilla ja pehmein paikka tietty antaa periksi. 👿
    Männänrenkaat ovat tod näk jumittuneet/sittaantuneet paikolleen ajan kanssa, pelihän on tod näk jäänyt ajosta seisomaan likaisilla öljyillä. 😡
    Tekemäsi öljynvaihtohuuhtelu oli mielestäni oikea toimenpide, ei vaan ilmeisesti riittänyt töhkien irrottamiseen. 😳
    Lasse

    #164104

    Tere.
    Kerrotaan vielä että toinen venttiili oli niin lujassa,
    että koneistamossa tuli ohjureineen ulos.
    Ja vielä ihmetellään kun työntötangot väänty.
    Melko sitkasta tatinaa moottoriin kertyy seisonnassa.
    Timo.

    #164105

    “Turhan” pensan lisäaineen eli lyjyttömän pensan voiteluominaisuuksien parantamisen laiminlyönti saattaa olla syynä vaurioon. Tuolla venttiilin ja ohjurin välissähän se lyjy aikoinaan voiteli, nyt ei, syntyi kitkaa ja lämpöä ja metallin pehmenemistä ja mutkalle se silloin helpommin vääntyy.

    #164106

    Nelkun koneen osien saatavuudesta puheenollen, mäntäpyttysarjoja on ainakin täällä tarjolla: http://www.2cvp.com/detail/jeu+de+2+cylindres+/+pistons+435+cm3+%282cv4%29+perfect+circle/04-107.htm” onclick=”window.open(this.href);return false;

    #164107

    Eikä ole edes kalliita.Nyt tarvii kokeilla tuleeko näillä taidoilla
    pesukoneen osia vai mäntäputkisarjaa. Kiitoksia.
    Timo.

    #164108
    LPN

    @Isoo-Jukka wrote:

    Nelkun koneen osien saatavuudesta puheenollen, mäntäpyttysarjoja on ainakin täällä tarjolla: http://www.2cvp.com/detail/jeu+de+2+cylindres+/+pistons+435+cm3+%282cv4%29+perfect+circle/04-107.htm” onclick=”window.open(this.href);return false;

    Nähdäkseni mäntäpyttysarjoja on tarjolla myös Franzosella:
    http://www.franzose.de/en/Citroen-2CV/2CV4/Kurbel-Nockenwelle-Kolben/ANR10335/” onclick=”window.open(this.href);return false;

Esillä 14 viestiä, 1 - 14 (kaikkiaan 14)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.