Etusivu Foorumit Päävalikko Yleinen keskustelu Viimeinen Ranskassa valmistettu 2CV varastettu.

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 10 viestiä, 1 - 10 (kaikkiaan 10)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #127423

    Viimeinen Ranskassa valmistettu 2CV varastettu. Koko 2cv-maailmaa pyydetään olemaan tarkkana.

    Harmaa 2CV6 Special, mittarissaan kymmenisen kilometriä.

    http://amicale-citroen.de/2012/citroen-2cv-brioult-gestohlen/” onclick=”window.open(this.href);return false;

    Tähänkö johtaa 2CV:n arvon nouseminen 🙁

    #164839

    Uskomaton tarina jatkuu. Joitakin päiviä varkauden jälkeen tämän 2CV:n omistanut iäkäs keräilijä Roger Brioult menehtyi. Nyttemmin itse kuljin, jonka arvoksi oli jopa arveltu 110.000 euroa, on löydetty – poltettuna 🙁

    http://amicale-citroen.de/2012/2cv-brioult-verbrannt/” onclick=”window.open(this.href);return false;

    #164840

    Voi kiesus!!

    #164841

    Jessus, kyllä joillakin on virtsaa päässä. Varkaat ei näköjään todellakaan olleet mitään ammattilaisia, jotka olisivat tienneet varastamansa kulkimen arvon… Toivottavasti tuo vielä kunnostetaan, ainakin olisi tarinaa kerrottavaksi sen jälkeen 😀

    Kevyet mullat omistajalle 🙁

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #164842

    Jättäköön sellaiseksi, siinä on tarinaa kerrakseen jälkipolville.

    #164843

    @Isoo-Jukka wrote:

    Jättäköön sellaiseksi, siinä on tarinaa kerrakseen jälkipolville.

    Kyllä. Moneltakin kantilta:
    – lähtiessä täältä ei saa kukaan mukaansa.
    – autot tykkää että niillä ajetaan.
    – aarteet kannattaa suojata niin ettei niitä Alfred pihistä.
    – kusipäisyys on ehtymätön luonnonvara.

    #164844

    Facebookissa vastaan tullutta:

    Myyty juuri 9000 eurolla. Viimeinen Ranskassa valmistettu rättäri, jota yksityishenkilö säilytti ajamattomana kokoelmissaan. Auto varastettiin ja poltettiin viime vuonna… iäkäs omistaja menehtyi kohta tapauksen jälkeen.

    #164845

    Kun luin yllä olevan uutisen, muistelin että eikö viimeinen Ranskassa valmistettu 2CV ollut punainen? Fabien Sabatesin 2cv-kirjassa La 2cv 40 ans on sivulla 126 värikuvia tuotannon lopettamisesta, ja kuvissa viimeinen valmistettu on kirkkaan punainen. Kirjassa on myös kuva, jossa vaatimaton muistohetki pidetään tuotantolinjalla. Myös päiväys on erilainen kuin tuon harmaan kohdalla, nimittäin 25.2.1988. Vaikuttaisi muutenkin, että tuotanto on lopetettu helmikuussa, sillä edellisenä vuonna (1987) Levalloisissa valmistettiin 29298 kuljinta ja v.1988 3559. Tämä on linjassa päiväyksen kanssa. Mikäli oikein ymmärrän ranskankielistä tekstiä, viimeiset yksilöt ajettiin museoon.

    Harmaalla 2CV:llä on kuitenkin aitoustodistus viimeisestä Ranskassa kootusta yksilöstä. Mitenhän asia oikein on?

    Täydennys: löytyipä fb-sivukin. https://www.facebook.com/media/set/?set=a.393072967424976.90670.112293908836218&type=3″ onclick=”window.open(this.href);return false;

    #164846

    Kyllä tuo aitoustodistus viittaisi siihen, että vielä toukokuussa on puskettu joitakin yksilöitä ulos tehtaasta. Voi olla, että virallinen viimeinen oli tuo punainen ja “vaatimaton” muistotilaisuus pidettiin sovitusti tuolloin helmikuussa. Ei kuitenkaan ole ennenkuulumatonta sätkä-historiassa, että vielä on löytynyt osa-arsenaalia varastoista ja jonnekin ne on pitänyt hukuttaa. Vrt. AK250, 2cv4 Spot, 2cv Special….

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #164847

    Kun miettii asiaa, niin kumpaakin voi pitää viimeisenä Ranskassa valmistettuna: virallista tuotantolinjan viimeistä ja jälkeenjääneistä osista ehkä myöhemmin koottua viimeistä yksilöä.

Esillä 10 viestiä, 1 - 10 (kaikkiaan 10)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.