Etusivu Foorumit Päävalikko Tekniikka Ei käynnisty

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 13 viestiä, 1 - 13 (kaikkiaan 13)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #127444

    yritin käynnistää kuljinta talviunien jälkeen mutta ei edes lupaa. laitoin talvella 2-kurkkusen kaasarin minkä sielunelämä on minulle täysin tuntematon mutta eiköhän syy käynnistymättömyyteen jostain aukea.
    se vähän ihmetytti kun latauksen säätäjästä rupesi tulemaan savua vaikka en kovin pitkään yhtä mittää pyörittänyt konetta. onko moinen juttu normaalia rättärin sielunelämää ? mikko

    #165107

    Tarkistitkos että sytytyspuolalle tulee sähkö..
    Voi nimittäin olla että sulakerasia hapettuu eikä sähkö kulje ilman puhdistusta..
    💡

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    #165108

    Puolalle tulee sähkö suoraan ilman sulakkeita, virtalukolta, kaikissa versioissa ellei ole sitten menty itse sähköjä muuttamaan…

    Savu säätäjästä voi tulla, mekaanisen säätäjän kyseessä, lähinnä likaisista kärjistä, elektronisen tapauksessa todennäköistä on että nyt pääsi lipsahtamaan sähköt väärinpäin…

    Ei sillä etteikö noin olisi itsellenikin joskus käynyt, käyntiin kärkien kanssa kyllä lähtee, kärjettömän tosin polttaa kerrasta ellei ole sitä sulakkeella suojannut… 😳

    #165109

    en kerennyt vielä tarkastaa tuleeko virtaa mutta huomenna on se tarkoitus syventyä asiaan. kyse mekaaninen latauksensäädin, kulkimessa on 123 sytytys ja käsitykseni mukaan sähköjä ei ole muuteltu ainakaan itse en ole tehnyt. mikko

    #165110

    1.Tuleeko bensaa?
    2. Onko bensa tuoretta?
    3. Tulpan kun ottaa käteen ja laittaa tulpanjohdon kiinni ja kierreosan maihin niin starttaamalla näkee tuleeko tulppaan kipinää. Jos ei tule niin varapuolalla sama juttu. Jos ei tule niin kärjet takaisin nokalle. Jos tulee kipinää ja ei silti edes lupaa niin sitten vika on bensapuolella. Jos lupaa, muttei herää niin venttiilinvälykset saattaa olla pielessä.

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #165111

    tänään pääsin tutkiskelemaan ja bensaa ei tule. tankki ole talven tyhjä ja bensapumppu on aika uusi. oliskos jotain vinkkejä missä vika ? mikko

    #165112

    Ensin tankkiin bensaa…sitten otat irti kaasarille tulevan letkun..vaikeaa kun on pieni letku mutta kaada siitä bensaa pumpulle päin…..sitten annat kaasarille suoraan ryypyn eli lorauta sinne sen verran jotta kone käy..kyllä se siitä käyntiin lähtee.

    #165113
    MoA

    Karin vinkki on hyvä, mutta tekisin vielä niin, että puhaltaisin siihen letkuun, jos menee ilma tankkiin päin on mahdollisesti bensapumpun venttiilien välissä roskia?

    MoA

    Vain köyhillä on kiire.

    #165114

    Tai tankin päällä oleva muutaman sentin letkunpätkä, jolla tankki on liitetty bensaputkeen, on hapantunu huonoks ja imee sieltä mieluummin ilmaa kuin bensaa…

    #165115

    Tai sitten bensapumpun kalvo kuivana ja ei jaksa nostaa paineita. Kaasariin tuleva letku irti ja imaisu letkuun. Jos välissä on suodatin niin siitä näkee, kun bensa on tullut pumpun ohi, eli riittävästi, mutta jos ei osaa olla varovainen niin kohta on bensaa suussa ja veret hangella… mutta tämän jälkeen starttaamalla bensan pitäisi lennellä kauniissa kaaressa ja jos ei lennä niin pumppu on sökö tai linjasto falskaa.

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #165116

    Olen joskus joutunut temppuilemaan mykän pumpun kanssa.
    Annoin sille puhalluselvytystä eli puhalsin tankkiin painetta ja kohta oli kaasari täyttynyt ja pumppu siementä saatuaan pelasi taas pitkään. Sitten pitemmän seisokin jälkeen piti taas puhaltaa sätkä käyntiin.

    #165117

    Tuosta M.Möykyn jutusta taas mieleen pamahti yhden talven taistelut voimattoman bensapumppaamon kanssa, jota ei vain ehtinyt/jaksanut/viitsinyt vaihtaa… Kun aina käyntiin sai keksittyään keinot (mistä näitä aina keksiikin)

    Aina lähti hyvin käyntiin, jos oli “muistanut” sammuttaa ryypyn kanssa, tai lähes aina, ei tuokaan nyt niin sanottua ollut…

    Mutta jos sitten oli tuon unohtanut, tai jätti muutenvaan bensa nousematta (jonka se teki hetken käytyään muutenkin), niin tähän oli kätevä ratkaisu sellainen, että käynnistysvaiheessa, tai tyhjäkäynnillä, piti kämmentä ilmansuodattimen imuaukolla, jolloin moottori imi bensaa kaasariin. Siinä vaiheessa kun havaitsi bensansuodattimen olevan täynnä, oli hyvä aika ottaa kämmen pois edestä…

    Tässä hommassa tietenkin vetostartti olisi hyvä, tai starttinappula moottoritilassa, mutta menihän se talvi kivasti ruuvarilla oikosulkemalla starttiakin… Menkööt silloisen nuoruuden innon piikkiin… 😳

    #165118

    bensaa ei siis tullut ja kun muistin kuinka hiton pahan makuista se on, jos pienikin tippa tulee suuhun, niin käytin 50 ml injektioruiskua imutukseen ja sitten bensaa tuli kaasarille ja käynnistyi kiltisti. kiitokset avusta. mikko

Esillä 13 viestiä, 1 - 13 (kaikkiaan 13)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.