Etusivu Foorumit Päävalikko Tekniikka Kaasupedal

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 5 viestiä, 1 - 5 (kaikkiaan 5)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #127533

    Minkälainen sarana kuuluu olla kaasupolkimen ja lattian välissä, kuljin on vuosimallia -79? Lattian puolessa on nyt kierretapin näköinen pätkä joka painetaan polkimen alapäässä olevaan kumihahloon, lukitsematta sitä sinne mitenkään. Poljintuntuma on aivan loistava paitsi silloin kun erehtyy vähän sivusuunnassa siihen potkaisemaan tai ostoskassilla koppaamaan ja polkimen alapää irtoaa paikaltaan.

    #165648

    Kolmiopalkkiin on uutena kiinnitetty 90 asteen kulmassa oleva lipare jonka polkimen puoleinen pää on käännetty putki muotoon
    joka on vahvuudeltaan ja leveydeltään juuri sopivan kokoinen siihen polkimen alapäässä olevaan muoviseen pidikkeeseen..
    Siihen se lupsahtaa kevyellä painalluksella kiinni ja pysyy suhteellisen hyvin paikoillaan..
    Jos alkuperäinen kiinnike on korvattu jollain muulla jälkikäteen kolmiopalkkia uusittaessa niin se voi olla muovipidikkeeseen epäsopiva ja lipsuu näin ollen irti..
    Toisaalta se muovi pidikekkin on voinut kulua ajansaatossa väljäksi..
    Polkimeen sai aikoinaan uusia alapään muoveja samoin kun yläpäähän työntötangon kuminkin..
    💡

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    #165649

    Tuosta varmaankin kyse + ssitten se lattianpuoli. Muistelisin jonkun tavarantoimittajan luetteloissa nähneeni kyseisen kalun vaan en nyt muista kenen ja missä.
    http://www.ecas2cvparts.co.uk/plastic-base-good-quality-organ-type-accelerator-pedal-p-1649.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

    #165650

    HElPOIN tapa ! Jos pedali irtoilee lattiasta.
    Jos siinä lattia lipareessa on reikä,
    on tehdä paksusta hitsauslangasta 3mm tai jotain pitkä u-muotoinen,
    salpa <::::::: kaasupolkimen levyinen.
    mittaa lattiakappaleen reiästä polkimenpintaan ja taivuta,
    työnnä kappale reikään toinen aisa polkimen pintaan.

    #165651

    Minulla on pakussa ikkunasarana peltiruuveilla rungossa ja 4 mm koneruuveilla ja muttereilla pedaalissa. On pikkuisen tukevampi ratkaisu kun alkuperäinen (joka vanhemmissa on lähes poikkeuksetta muuttuneet ruostepölyksi).

Esillä 5 viestiä, 1 - 5 (kaikkiaan 5)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.