Etusivu › Foorumit › Päävalikko › Tekniikka › Visan koneen sytytys
- Tämä aihe on tyhjä.
-
JulkaisijaArtikkelit
-
21.5.2012, 19:01 #127610
Miksi visan kone on vähäisemmällä ennakon säädöllä kuin sätkän kone? Tai ainakin se tulee ylemmillä kierroksilla?
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]22.5.2012, 10:20 #166099Tämä ei ollut mikään kompa, johon odotan kompastelevaa vastausta, vaan kysyn ihan tosissani. Fyysisesti hyvin samanlaiset koneet, mutta sytytyssysteemit ihan erilaisilla meiningeillä…?
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]22.5.2012, 11:53 #166100Tarkoitatko staattista ennakkoa vai strobolla katsottua ennakkoa? Eikös visassa ole elektronisesti säätyvä ennakko ❓
22.5.2012, 18:36 #166101Tarkoitan sitä, että jos heittää visaan kärkisysteemin niin keskipakopainoista joutuu ottamaan tavaraa pois, jotta ennakon muutos tulee vasta myöhemmin. Tai sitten vastaavasti, kun ottaa 123 Evon manuaalin käteen ja tarkastelee sen mahdollisien tuning-ennakoiden ja Visan ennakoiden astelukuja kierroksiin nähden?
http://www.123ignition.nl/pdf/2cv_manual.pdf” onclick=”window.open(this.href);return false;
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]30.5.2012, 04:14 #166102Hiljaista on ollut tämän aiheen ympärillä. Kysytäämpä toisella tavalla: Aiheutanko tuhoa helposti kutosen koneelle, jos kokeilen ajaa tuolla visan sytytyskäyrällä?
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]30.5.2012, 06:06 #166103Staattinen ennakko Visassa 2° enemmän mutta vastaavasti maksimiennakko pienempi…. Tuskin mitään rikkoo, mutta mahtaako olla mitään saavutettavissa? Nokkien arvot lienee oleellisempia.
Väkisin tulee tässä mieleen että minkä säätäjän Megasquirt-maailma Akailessa menettääkään!!
Tuolta tai ostetaan-osiosta Megasquirt:
http://www.finsquirt.net/forum/viewforum.php?f=9&sid=e2624ca5003365dac7b1293d4de20f1cSillä sitten otetaan käyttöön pelkkä sytytyksen ohjaus. Kampiakselin asennon tunnistuksen voi toteuttaa melkein miten vaan, vaikka savumerkeillä 😀 Alipainetieto imusarjalta ja käytettävissä täysin muokattavissa oleva 3d-kartta sytytysennakolle.
Puhumattakaan kun lisää lämpöanturit kanteen ja ilmanputsariin imuilmanlämmölle, niin voi määrittää lisää ennakkoa kylmälle koneelle ja pienempää ennakkoa kuumalle imuilmalle…. 😯
30.5.2012, 06:37 #166104Juu kyllä megamanuaali on tullut luettua monet kerrat läpi ja suunnitelmat on olleet mielessä vuosikausia. Pieni likviditeettiongelma on jarruttanut tätä projektia jo pitkään. 🙄
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]5.6.2012, 18:31 #166105Voisiko olla niin, että mekaanisella säädöllä ei ollut mahdollista saada aikaan sellaista käyrää kun Visan koneelle on sitten elektroniikan avulla myöhemmin pystytty luomaan. Visassahan on lisäksi alipainesäätimen ohjaama lisäennakko.
5.6.2012, 19:27 #166106Ainiin perskutarallaa, sehän se ilmeisesti pitäisi olla käytössä, jos tuon käyrän pistää säksättämään. Toisaalta otin alipaineensäädön pois käytöstä visan koneen kanssa, kun oli liian henkevää letkua välissä. Ei vaan muisti riitä, että muistaisi kumminko oli parempi. 😯
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B] -
JulkaisijaArtikkelit
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.