Etusivu Foorumit Päävalikko Tekniikka 1-kurkkuinen Solex

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 9 viestiä, 1 - 9 (kaikkiaan 9)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #127655

    Nelkussa ja kutosessa on ilmeisesti saman sukuiset 1-kurkkuiset Solexit, kun kerran tiivistesarjoja tarjotaan molempiin sopivaksi. Kysymys kuuluu että onko ne jopa suuttimia vaille samanlaisia ja voisi yhdistellä risoista yhden toimivan kutosta ruokkimaan?

    #166300

    TUossa on kaksi nelkun ja yksi kutosen yksikurkkuinen avattuna eli aikaslailla samanlaisia – suutinkoko vaihtuu… oikeanpuolisin eroaa eniten.

    suutinvertailukin on tullut tehtyä, vaan saako tuosta selvää (oma muistikin alkaa jo pettää, että mikä oli mikäkin)

    Jimmi Porist'
    044-339238kuusi
    jimmi65(ät)gmail.com

    #166301

    Joskus muinoin, kun ajelin nelkulla niin vaihdoin vanhus-dyanen suuttimet nelkun kaasariin ja sillä yhdistelmällä mentiin eikä meinattu 😆 Kulutus oli aina 5.8 L / 100km ja oli aivan sama kuinka paljon koneelle antoi runtua tai oli antamatta.

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #166302

    Kun nyt saisi ehjän kaasarin ja kulkimen taas kulkemaan arkisiin tarpeisiin niin voisi joskus ajan kanssa viritellä suuttimia optimaalisemmaksi.

    #166303

    No nyt on kahdesta kaasuttimesta koottu yksi tukevan tuntuinen välyksetön, ja vetää aivan mahtavan hyvin. Harmi vaan että pintakaasulla ja tyhjäkäynnillä yskii ja nikottelee pahasti. Varaosakaasutin tuli nelkusta, ja osia vertailemalla huomasin että mulla on kutosessa tähänkin asti ollut nelkun 155 kokoinen suutin, 165 ilmeisesti kuuluisi olla. Tyhjäkäynti toimi ennenkin 155 suuttimella, miksi ei toimi enää? Kaikki löytämäni kanavat ja suuttimet on puhalleltu puhtaaksi. Kaasuläpän kiinni päin liikettä rajoittavan ruuvin kun kiersi maksimiin niin kierrokset putoaa vaan hitaammin kaasunpainalluksen jälkeen, putoaa alas ja sammahtaa lopulta kuitenkin. Imusarjan ilmavuotoja en ole vielä etsinyt spraylla (kun tuli taas sadekin niskaan), mutta yhtäkkiä luulisin sen vaikuttavan vedättäessäkin eikä vaan pintakaasulla/tyhjäkäynnillä?

    Oikean kokoista suutinta metsästän joskus kun ehtii, nyt pitäisi saada ensi maanantaihin mennessä katsastettua ennen leiman loppumista.

    #166304

    Onko tyhjäkäyntiseosruuviin koskettu?

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #166305

    Tulipa nolo hetki. Nyt vasta löysin kaasuttimen ohjaamon puoleisesta päästä säädettävän ruuvin. Paikalleen asennettuna se on jäänyt katveeseen ja vanhassa kaasuttimen rungossa kyseinen ruuvi oli korvattu jollain koloon syvälle sisään menevällä random ruuvilla ilman jousta, näytti ihan tulppaukselta. Mitenkähän se on voinut joskus toimiakaan…

    Mutta sen tyhjäkäyntieosruuvin takaa löytyi ilmeisimmin tukossa oleva kanava kun ruuvin ruuvaaminen ihan kiinni, kokonaan irti tai puoleen väliin ei vaikuta käyntiin mitenkään. Ehkä homma ratkeaa kun töiltäni ehdin paineilman luo puhaltelemaan.

    #166306

    @Akaile wrote:

    Joskus muinoin, kun ajelin nelkulla niin vaihdoin vanhus-dyanen suuttimet nelkun kaasariin ja sillä yhdistelmällä mentiin eikä meinattu 😆 Kulutus oli aina 5.8 L / 100km ja oli aivan sama kuinka paljon koneelle antoi runtua tai oli antamatta.

    Otetaas tämä keskustelu esille.

    Minkä kokoinen on tuo vanhus-dyanen suutin? Olen tuossa laitellut Solexsin 34 pics 10 kuntoon ja siellä suuttimena oli 165 mutta ajattelin laittaa siihen 170 suuttimen kun sellainen varastosta löytyi. Kulutustahan se varmaan nostaa mutta mitä olette mieltä nouseeko tehotkin? Mullahan oli tuossa ne 652 kuutioiset sylinterit.

    Mikko

    #166307

    Tästä on jo kymmenen vuotta aikaa, mutta jotenkin aivonystyröitä kutittelee lukema 150. Jokatapauksessa se oli suurempi kuin nelkun oma suutin.

    Tuolle visakombinaatiolle tarvitset kutosta isomman suuttimen, eli 170 lienee hyvä lähtökohta. Vedosta sen huomaat, eli vetää nykimättä läpi kierrosalueen ja ei ole ns. kuolleita kohtia kaasussa. Pakokaasu on väritöntä, eikä tule kamalaa bensan hajua.

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

Esillä 9 viestiä, 1 - 9 (kaikkiaan 9)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.