Etusivu › Foorumit › Päävalikko › Tekniikka › 2CV4/6:n nopeusmittarin vaijerin vaihtaminen
- Tämä aihe on tyhjä.
-
JulkaisijaArtikkelit
-
23.9.2012, 17:04 #127845
Moro,
onko kellään mitään vinkkiä tai ohjetta nopeusmitttarin vaijerin vaihtamiseen? Luin jostain kauhujutun siitä miten laatikossa olevan nylonholkin poistamalla saa hyvät mahdollisuudet rikkoa vaihdelaatikko. Onko muita riskejä, tai hankaluuksia, ja miten ne voisi välttää. Auto on 2cv 4, johon on viahdettu kuutosen moottori ja laatikko.
Parhain terveisin ja etukäteen kiitelleen,
Ollimax,
joka on kovin tottumaton tämän kaltaisten ongelmien kanssa turaamiseen23.9.2012, 17:13 #167217Se vaihteiston rikkomiseen liittyvä kauhuskenaario täyttyy silloin jos se loodan nylon holkki lähtee pois ja paikoilleen jää nopeusmittarin vaijerin pyöritinratas ja silloin autoa työntää. Se saa sen aikaiseksi, että takapäädystä tulee mutteri läpi. Itse vaijerin vaihto ei hankalaa ole. Muistaa laittaa kaikki paikoilleen, mitä on purkanutkin. Hommaan on kaksi vaihtoehto sitten kabiinin puoleisen pään irroittamiseen ja takaisin asentamiseen. Itse melkein poistaisin akun ja akkukotelon jolloinka on suora yhteys mittariston taustapuoleen ja vaijerin vaihtoon. Toinen konsti on purkaa “kojelauta” kabiinin puolelta.
6.10.2012, 14:34 #167218voi räkämälli niin kuin Allan Tuppurainen tässä kohdassa sanoisi.
Ruuvasin vaijerin alapuolella olevan lukitusruuvin irti, ja se halvatn muoviholkki tuli kuin tulikin vaijerin mukana. Nyt se &¤%*n pyörintäratas on irrallaan siellä $&###:n laatikon sisässä, tunnen sen sormissani mutta en saa siitä otetta, ja vaikka saisinkin en tiedä miten sen paikalleen saisin.
Nyt , jos jollakulla olisi hyviä neuvoja, niin olisin kiitollinen niistä.6.10.2012, 15:04 #167219Ei se kovin syvälle mahdu putoamaan. Magneetilla tai nokkapihdeillä saa sen pyydystettyä.
6.10.2012, 16:39 #167220Käsikopelolla tuo ratas tuntuu olevan samanlainen kuin tässä kuvassa oleva ratas: http://www.franzose.de/flexxtrader/data/img/thu/10502.jpg.
Eli jos saan sen jotenkin ulos ja siihen holkin sisään, saanko sen työnnettyä holkin kanssa paikalleen? Onko mahdollista saada se jollakin tavalla väärässä asennossa sinne tms? Tai onko vaarana että jotain muutakin kuin tuo ratas on irti?6.10.2012, 16:58 #167221Ratas muoviholkkiin ja holkki paikoilleen..
Huomaa kiinnityspultin koverrus holkissa että sattuu pultin kanssa linjaan..
Jos epäilee että ratas tippuu asennuksen aikana niin rattaan akselille voi laittaa vaseliinia..
Kun vaijeria sitten laittaa sinne paikoilleen,, kannattaa vaijerin sisäosan pää kääntää käsin samaan asentoon kun rattaan akselilla oleva lovi..
Tällöin sisävaijeri menee paikoilleen loveen ja vaijeri paikoilleen..
Sitten vain nättiä liikuttelua jotta saadaan muoviholkin ja vaijerin kolot kohdilleen että saadaan lukituspultti vielä paikoilleen.. 💡Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂6.10.2012, 17:08 #167222Kiitos neuvoista! Huomenna kokkeillaan….
7.10.2012, 17:00 #167223Sainhan sen sitten lopulta vaihdettua. SIltä varalta että joku muu vasta-alkaja tuskailee asian kanssa, niin holkin, rattaan ja niiden välissä olevan kauluksen (joka onneksi oli rattaan varren ympärillä) näkee tästä kuvasta: https://www.dropbox.com/s/hjndkaeyicm4ukl/nopeusmittarin-vaijerin-ratas-ja%20holkki.jpg
Kiitos kaikille avusta!
-
JulkaisijaArtikkelit
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.