Etusivu Foorumit Päävalikko Tekniikka Kiihdytyspumpunkalvo

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 5 viestiä, 1 - 5 (kaikkiaan 5)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #127850

    Vaihtotyö alkakoon laittamalla riittävästi rättiä kaasarin taakse, neljä ruuvia auki jonka jälkeen ei tapahdu mitään..on nääs ajanliima toiminut..voi kopauttaa sivulta kevyesti tai ohuella ruuvarilla kevyesti kilaten ja vot sieltähän se jousi iloisesti lentääkin sinne koneen ja laatikon väliin.. ( ilman rättiä ) kasattaessa kun olette sen jousen löytäneet..pienempi puoli kalvoon päin.

    #167231

    samalla tässä kun kiihdytyspumpun kansi on auki ja pohdittavana – kysyisin mikä on se pieni sylinterinmuotoinen – umpimetallia oleva osanen joka jostain sieltä pumpun sisuksista tuli esille?
    nyt ei ole sitä tätä kirjoitettaessa käsillä tahi näytettäväksi. pituus ehkä 3 – 3,5 mm ja halkaisija ehkä 1.5 – 2 mm – umpimetallia.
    Kyse on varaosakaasarin kiihdytyspumpusta. olisi mukava saada tietää minne sen lykkään takaisin.

    #167232

    Sitä voisi kuvitella, että tällainen homma on helppo korjata…Joskus se vaan tökkii ja kunnolla.

    2k. kaasariin vaihtaen: Vaihe 1, ota nyt se laturi irti, kun et kumminkaan mahdu työskentelemään ko. raossa mitenkään järkevästi ja muista ensin irrottaa akunkenkä. Hyviksi työkaluiksi olen havainnut irrotettavan lattaruuvipään ja papukaijapihdit kalvon käyttövivuston irrottamisessa. Ota koppi jousesta tai homma menee reisille. Käyttövivustoon kulunut kolo on hyvä hitsata umpeen ja hioa muotoonsa. Vanhemmissa 2k kaasareissa em. osassa on rulla, mutta sekään ei ole ikuinen.

    Tämän vaiheen kokoonpantuani ajattelin, että Jawohl, nyt koittaa kissanpäivät ja homma on kondiksessa. Tästä se riemu vasta repesikin. Käyttövipua lipsuttaen vivusto jäi vain pohjaan, lerputtaen kuin sanonko mikä… Ei muuta kuin kaasari auki. Kiihdytyspumpun ruiskauspillin sain nitkuteltua varovasti ylös (tämä on joskus todella kovassa, tiiviste jämähtää koloon) ja sen jälkeen käyttövivusto palautui normaaliin asentoon. Siispä pilli on tukossa. Pilli purkuu siten, että tongeilla varovasti nitkuttelee kuulan ympärysholkin irti, ÄLÄ HUKKAA KUULAA. Kuulakanavasta putsailee kaiken mahdollisen ja puhaltelee läpi. Suutinosa lähtee myös irti varovasti kiertämällä, tämä pilli oli tukossa ja bensalla ja paineilmalla sain sen auki. Sitten romut takaisin kasaan käänteisessä järjestyksessä ja pilli takaisin kaasariin. Tämän tehtyäni sain vain nauttia pienistä sihauksista kiihdytyspumpun käyttövivustoa painelemalla, eli nyt pumppu synnytti kyllä painetta, mutta kalvolle ei tullut edelleenkään bensaa. Puhaltelin kaikki keksimäni kanavat läpeensä ja jo melkein ristin käteni epätoivon merkiksi kohti taivasta… Ei muuta kuin romut kasaan ja toivoen, että moottorin lämpö tai bensa avaisi lopulta pelin ja normalisoisi tilanteen. Lähti kyllä käyntiin jälleen, mutta saattoi olla auringonpilkuista kiinni tämä asia.

    Illalla sitten tulikin jo tekstaria, ettei taaskaan lähde käyntiin ja edelleen tilanne päällä. Tänään ajattelin mennä kairaamaan sähköjohdon säikeellä kiihdytyspumpun bensansaantikanavaa ja jos tämä ei auta, niin alkaa olla temput vähissä.

    Kokonaisuudessaan tämän koko homman juurisyy saattaa olla se, että kyseinen kanava on tukkeutunut jo vuosia sitten ja kalvo ei ole saanut bensaa kostukkeekseen ja sen seurauksena kuivunut kalvo on rapsahdellut rikki. Kalvohan saa vivustolta käyttövoimaa, oli siellä bensaa tai ei.

    Nm. Saksalaisesta ylläpidosta kärsii Suomalainen ruumis.

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #167233

    Heinäsen kirjaa opiskellessa törmäsin tähän:

    Siispä sinisellä ympyröidyn osion sain eilen auki, kalvolta kulkee paine katkoviivalinjaa pitkin suuttimelle. Mutta että tuolla pohjallakin on toinen kuula!? Eipä oo normaalisti noin syvälle tarvinut ikuna sukeltaa. Sinne siis sormeni syyhyää, sen on oltava tukossa, muuta vaihtoehtoa ei ole.

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #167234

    Joopajoo, tekemätön paikka…2.5h yritin noukkia pohjakuulan tulppaa ylös ja ei mitään hajua kuinka se oikeaoppisesti pitäisi tehdä. Ja tuli kyllä kanavaa sorkittua niin maan pirusti joka suunnalta, mutta bensa ei vaan mene läpi. Jotain todella kovaa schaibalaa siellä täytyy olla tukkeena…! Vaihdoin kaasarin.

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

Esillä 5 viestiä, 1 - 5 (kaikkiaan 5)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.