Etusivu Foorumit Päävalikko Tekniikka runko ongelma

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 11 viestiä, 1 - 11 (kaikkiaan 11)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #127978

    tiedustelen myös mitä pitää ottaa huomioon kun vanhukseen vaihtaa rungon, etu palkki näyttää olevan erilainen 4/6 melko paljon ylimääräisiä reikiä . sitten se pää asia eli tukiraudat mulla näyttää olevan erilaiset kuin esm remierissä.kuinka tarkkoja museointi on tälläisissä asioissa.ajattelin hitsata uudet nuo tukiraudat.mikä on materiaalin koko.

    #167892

    Joo tuota A malleissa on erillainen tuo rungossa oleva apurunko kuin sitten vähän uudemmissa vanhuksissa. Eli sinulla kuuluu olla lattia pellissä tuki kotelo penkin kiinnitys reikien alapuolella. sitten rungossa kuuluu olla yhteensä neljä poikittaista palkkia.

    #167893

    ei tuosta vastauksesta selviä mitään eli mulle tulee 4 runko ja tilasin siihen 4/6 lattia pellit mutta lähettivät vanhuksen pellit joissa on jo penkin reiät eli mun täytyy hitsata ne poikkiraudat ,nyt kysymys kuuluu mikä on profiilin malli ja koko.

    #167894

    Saman laiset ja kokoiset rofiilit ja saman muotoiset kun uudemmassa lattia pellissä on valmiiksi kiinni..
    Wanhyksessa ne palkit on vain runnossa..
    💡

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    #167895

    Aukeiskohan tämän avulla? :

    Kun sätkäänsä käyttöentisöi niin ei ole pahitteeksi tehdä noita apurunkoja nelkkuun/kutoseenkaan “vanhustyylillä”. Syystä että, kun etukolmiopalkki alkaa seuraavan kerran lahoamaan niin “runko ei painu korin sisään” apurunkojen kannatellessa korin painoa. Tämä myöskin ehkäisee rattiputken ylimääräistä rasitusta ja mahdollisia “oho, se katkes”-tapahtumia.

    Maailmassa olisi monta sätkää enemmän, jos kaikissa olisi ollut vanhustyyliset apurungot.

    PS: apurunkomateriaaliksi soveltuu hyvin RHS-kanttiputki, sitä saa muistaakseni ainakin koossa 20×20, 25×25, 30×30… Tähän nyt saattaa joku kommentoida, ettei tule alkuperäisen näköinen niin esitän siihen vastakysymyksen: kuka niitä sieltä katselee? Museotarkastaja? pahempiakin on läpi mennyt….

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #167896

    Erittäin toimiva ratkaisu, ei tarvita lukuisia pistehitsaussaumoja, vaan koko lattia voi olla suoraa peltiä. Siististi toteutettuna se ei häiritse ratkaisevassa määrin edes museotarkastajaa, eri asia on kuinka alkuperäisen rakenteen itse haluaa.

    Itse tein vuonna 1987 apurungon Kallefaaraoon ja siellä se on vielä tänäkin päivänä ja lattiapellissä reikiä nolla (paitsi korin kiinnitystä varten) 😉

    Leike Nyytisistä ajalta, jolloin ei vielä ollut värejä…muistatteko…

    #167897

    Alkuperäisen näköisiä tarvikelattiapeltejäkin voi käyttää RHS-apurunkojen kanssa: avaa vain pohjapellin pistehitsattujen apurunkojen pistehitsaukset ja poistaa ylimääräiset kotelot.

    KF-kuvassa näkyvät pitkänmalliset apurungot voi myös “sulkea” etupäästä poikittaisputkilla läheltä etuakselia. Tämä on itsellä haaveissa, koska tuolloin voisin tuoda turvakaaren etukiinnityspisteet lattian läpi apurunkoon. Miksei myös takapäästäkin. Nämä vahvemmat apurungot tuovat lisäjäykkyyttä korille ilman turvakaariakin ja sen huomaa esimerkiksi liikenneympyröitä päästellessä.

    Turvavyöt saa myöskin hyvän kiinnityspisteen apurungosta. Samaten penkkien kiskojen pulteille voi tehdä rhs-putken läpäisevän kierreholkin, jolloin päälypuolelle saa sen kiskon kiinni ja alapuolelle pakoputken kannatuspisteen 😯

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #167898

    Tämä kyseinen 61 yksilö on vissiinkin menossa museo tekisteriin jos rojekti onnistuu.. 😀

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    #167899

    Niin ja nykyisistä tarvike lattiapelleistä ei edes kovin montaa pistehitsiä porata tarvitse, että vahvikkeet poissa on. Kovin on heikosti nuo kiinnitetty.

    #167900


    Snail sivulta lainattu

    #167901

    Löysin arkistoistani hyvän käytännön esimerkin, kuinka näiden lattiarakenteiden vahvistaminen auttaa:

    17 vuotta ympärivuotista ajoa, pääasiassa taivasalla säilyttäen, pääkaupunkiseudulla vuosia. Lattiathan siinä häviää, mutta etukolmiokotelon alapäähän lisätty rhs-palkki ja rhs-apurungot pitivät rakennelman kasassa.

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

Esillä 11 viestiä, 1 - 11 (kaikkiaan 11)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.