- Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 3 viestiä, 1 - 3 (kaikkiaan 3)
Esillä 3 viestiä, 1 - 3 (kaikkiaan 3)
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.
Etusivu › Foorumit › Päävalikko › Tekniikka › Nakutustuokio
Ihmettelempä sellaista. että miten voi keskikaasulla kiihdyttäessä kilistää hetkellisesti, eli siis nakuttaa? Kyseessä orig. saksan 602cc, sytty ok, venttiilit ok, seokset ok ja öljynlämmöt ok. Täydellä kaasulla voi painaa ylämäkeen kaiken minkä kerkiää ja ei ole pienintäkään häivähdystä nakutuksesta. Ei pitäisi olla karstaakaan venttiilikoneistossa tahi männän päällä, kun just ajelin 600km enemmän ja vähemmän lusikka lattiassa.
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]
Tarkistitko sytytyksen staattisesti vai strobolla? Voihan siinä olla häikkää keskipakosäätimen jousissa, jolloin oikea ennakko tulee vasta kovilla kierroksilla, ja pienillä kierroksilla on liian aikainen. Tai sitten kysessä ei ole nakutus vaan kiertokankien yläpäiden helat kulahtaneet. Ne ääntelee pienellä kuormituksella, mutta vaikenevat kun niihin kohdistuu enemmän rasitusta.
Strobolla. Molemmat huomiosi kuullostavat loogisilta. Varsinkin nuo yläpäiden helat, kun koneessa on kylmänä pieni sivuääni, josta en pidä lainkaan. En vain ole aiemmin kuullut, että ne voivat aiheuttaa moisen nakutuksen kaltaisen äänen 😯 Totaalisen kaput kiertokangen ylä- tai alapääsaundi on kyllä tuttu.
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]
Copyright © 2023 | Suomen 2CV-Kilta ry | Tietosuojaseloste