Etusivu Foorumit Päävalikko Tekniikka bensan hajua

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 7 viestiä, 1 - 7 (kaikkiaan 7)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #128295

    kulkimessa rupesi tulemaan lievää bensan hajua sisälle ja kun sitten avasin konepellin niin kaasarin, 2-kurkkuinen solex, edestä katsoen vasemmalla oli selkeästi tullut bensaa “yli”. lisäksi käynti on muuttunut huonommaksi. talvella asensin Burtonin turboputken, mikä tuntui antavan lisäpirteyttä mutta sitten tupsahti em ongelma.
    mihinkäs vikaan tämä viittaa ? Mikko

    #169215

    Tulviminen viittaa bensan pinnan korkeuteen ja/tai neulaventtiiliin. Jos huono käynti ei noiden korjaamisella asetu niin tyhjäkäyntisuutin on tukossa.

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #169216

    Tarkista myös, että kaasarin etummaiset mutterit ovat tiukasti kiinni pako/imusarjassa.

    #169217

    kiitokset neuvoista. tuntuisi siltä, että neulaventtiili on ongelma kun toimi jokunen viikko sitten käyttöönoton jälkeen ihan hyvin mutta sitten yllättäen bensan haju tuli. onko 2-kurkkuisessa samanlainen neulaventiili kun 1-kurkkuisessa niitä kun sattuu olemaan käytettävisää ? Mikko

    #169218

    Voi olla tai sitten ei, niitä kun on ainakin 14 ja 11 millin kierteellä > sun tapauksessa sanoisin että ei käy. Sulla kun on uudempi kutosen kaks´kurkkuinen. Tämä voi olla virhetulkintaa, joten korjatkoon se joka asiasta enemmän tietää (jos virhettä meinaan on).

    Jimmi Porist'
    044-339238kuusi
    jimmi65(ät)gmail.com

    #169219

    Tietääkö kukaan että tekeekö tuo kotiturbo ilmanputsariin yli- vai alipaineen ja voiko sitä käyttää pelkäämättä että esim. huohotin menee rikki ?

    #169220

    Tietää, ja on tälläkin palstalla raportoinut, suht tarkoilla mittauksilla…

    Muutamaan keskusteluunkin samainen tieto on tällätty, eikä viimeisestä ole edes kovin kauaa…

    Kyllä, karvan yli vallitsevan ilmakehän nousee imusarjan paine, kaasuläpät selällään ajaessa. Kiva lisäetu tulee myös siitä että imuilma on helposti kuumana kesäpäivänä jopa viitisenkymmentä astetta vähemmän, kuin olisi jos imuilmanotto “keskellä konehuonetta”…

Esillä 7 viestiä, 1 - 7 (kaikkiaan 7)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.