Etusivu Foorumit Päävalikko 2cv-projektit AZU-62 projekti

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 17)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #128348

    Hankin pitkäaikaisen haaveeni AZU :n vuosimallia 62′ jossa on kaapparimallin ovet. Ostin sen kuvien perusteella. En kehdannut perua kauppoja vaikka sitikka oli aivan mätä. Ihme kun kesti 500 km:n kuljetuksen. Nappasin korin heti pois ja samassa runko lysähti kasaan. Jos jotain hyvää yrittää löytää niin takakoppa on koko lailla kuosillaan ja eikä pahempia ruostereikiä ole. moottrikin olo osina ja osia puuttuu.

    Eli tilanne on tiivistettynä : jäljelle jää azun koriaihio ja muut osat on hakusessa. Minulla on nyt kaksi vaihtoehtoa :

    Ryhtyä kokomaan 62 tekniikkaa, runkoa yms kasaan

    Tai

    Ottaa säilöstä 2 cv 4 runko ja teknikka ja ryhtyä siltä pohjalta kasaamaan Azua kasaan.Se oli joutunut pahaan kolariin ja niin pahasti rutussa ettei koria kannattanut ruveta oikomaan. Tässä vaihtoehdossa on tekniikka kunnossa ja runkokin näyttää olevan kuosillaan

    Mitä mieltä olette. Teenkö suuren vääryyden AZU lle jos valitsen tämän jälkimmäisen vaihtoehdon.

    #169500

    Helpommalla selviät yhdistämällä Nelkun rungon Pakun korin kaveriksi. Käytännössä hyvinkin yhteensopivia ovat rungot eri mallien kesken, jotain pikkueroja toki noissa on mutta ei kuitenkaan mitään isosti työllistäviä…

    Moottorin osalta pitäytyisin missä tahansa muussa kuin Nelkussa, Wanhuksen koneellakin ehtii varsin sujuvasti (18-kaakkisella jopa paremmin kuin Nelkulla), vaihteisto sitten käytettävän moottorin mukaiseksi. Tosin 12/18-kaakkisten vaihteistoissa ei ole välitysen kannalta kovin isoa eroa Kutoseenkaan, eli tämä on vähän makuasia minkä vaihteiston laittaa, Nelkussa on sitten tavattoman tiheät välitykset millekään muulle moottorille…

    Varmasti tuohon valintaan vaikuttaa se että haluaako tehdä museokelpoisen vai käyttöPakun tuosta..? 🙄

    #169501

    Apurungon joudut väsäämään siihen lattian alle.Kannattaa tehdä,vaikka se nelkusta on poistettukin.
    Malli sulla on vanhassa rungossa.
    Aisoja joutuu lyhyeen pakuun 10cm lyhentämään takaa.
    18 kaakkinen kone oin moninverroin parenpi kuin nelkun kone.
    Hyvä yhdistelmä voisi olla nelkun loota ja kutosen kone.
    Onnea yritykseen.

    #169502

    Kiitos tähän astisista kommenteista. Tässä minun nelosen rungossa oli hyvät apurungot eli siinäkin mielessä jatkan AZU projektia tältä pohjalta. Jousipöntöt ovat myös hyvässä kunnossa ja yksi 2 cv 6 moottori vapaana.

    Vähän tulee yhteensovitettavaa jarru ja kykinpolkimien kanssa. Sen verran kävin netissä katselemassa osia, että näyttää hyvin saavan lokasuojia, sivupeltejä yms.
    Onneksi alkoi loma niin voi muiden hommien ohessa käydä välillä aina azua rassaamassa

    #169503

    Tee siitä tasan sellainen paku kuin haluat 8) Jos lähtökohta on mätä niin pelastat jokatapauksessa yhden sätkättimen takaisin liikenteeseen ja se on aina kulttuuriteko 😀 Täysin entisöityjä yksilöitä löytyy jo ja varmasti parempiakin aihioita pitkin eurooppaa, joten huoli pois ja MIG-liima laulamaan…!

    Aika moni yksilö on saanut yhtä konepakettia useamman tekniikan nokallensa, joten päädyt mihin tahansa ratkaisuun niin aina voit muuttaa mieltä myöhemmin 😀

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #169504

    Onneksi olkoon! Samanlaista -61 azua rakentelen.. Samoilla linjoilla akailen kanssa, liikenteeseen vaan oli tekniikka mikä hyvänsä..

    #169505

    Tässä puutarhahoidon lomassa aina välillä olen käynyt rälläköimässä Azua ja purkamassa osiin. Nyt runko on risuuttu ja osat laatikoissa. Rungon vein jo metallin keräykseen samalla kun kävin kaupungissa. Myös muita aikaisemmin jääneitä sitikkan peltisosia päätyi rumukasaan. Rälläköin kuitenkin jousipöntöt ja muut mahdollisesti hyödynnettävät osat talteen. Samalla poltin hyvin palvelleen rälläkän loppuun ja ei muuta kuin rautakauppaan sitten. Puukkosahaakin tarvittiin jousipönttöjen irrottamiseen kun mutterit eivät auenneet.

    Tällä minun Azu on rekisteröity alunperin Helsinkiin ja omistajia minua ennen on ollut viisi eri henkilöä. Jokainen on laittanut lattiaan ja etupeltiin oman peltikerroksen. Ihmettelinkin miten lattia näyttää niin paksulta siis peltiä, reikiä, ruostetta ja taas peltiä. Nyt ne ovat Kuusakoskella Romunkeräyksessä. Vähän näyttää apealta tuo näky ja isäkin kävin sitä ihmettelemässä ja rohkaisi poikaansa sanoen pitikö tuosta romukasassasta jotain maksaa.

    Tästä on hyvä jaksaa. Vaimo on lähdössä risteylylle viikonloppuna niin voi keskittyä rungon kunnostamiseen.

    #169506

    On niin mielenkiintoista juttua, että laitahan kuvia jonnekin edistymisestä.

    Yksipuolaisen ratin takaa,

    Visa-mies

    [url url=http://visamies.wordpress.com]visamies.wordpress.com[/url]
    [url url=http://instagram.com/visamies]instagram.com/visamies[/url]
    [url url=http://facebook.com/visamies]facebook.com/visamies[/url]
    [url url=http://youtube.com/visamies]youtube.com/visamies[/url]
    [url url=http://twitter.com/visamies]twitter.com/visamies[/url]
    [url url=http://visamies.galleria.fi]visamies.galleria.fi[/url]
    [url url=http://sitruunapatonki.fi]sitruunapatonki.fi[/url]

    #169507

    Moro !!
    Jep saamaa mieltä, laitahan kuvia mukaan kivaan tarinaan. Voisit vaikka Nyytisiin jutun kirjoittaa.
    Tsempppiä sulle, mahtava projekti. 18hp koneella on mukava ajella, vähän välillä kun päästelee rekkoja ohi, niin muuten matka etenee mukavasti. Mulla tossa Öklämöykky pakussa on 18hp kone, joten kokemusta on.
    😀
    Lasse

    #169508

    Onks tää se keltainen Nettiautossa ollut vaunu?

    [size size=10][color color=#000040]2CV AZU '61 » 2CV6 '71 » Acadiane Mixta '81 » HY72 '66 » Projekti: Dyane '68[/color][/size]
    [b][color color=#BF0000]Jousitus on täysin erillinen ja ainutlaatuisen pehmeä, tehden ajon yhtä miellyttäväksi
    kuin missä tahansa loistoluokan autossa. [size size=12](2CV-esite,1956)[/size] [/color][/b]

    #169509

    Kiitos osaa ottavista kommenteista. Tämä auto oli tosiaan nettiautossa myytävänä tarjousten perusteella. Maksoin kyllä siitä ylihintaa auton kunto huomioon ottaen, mutta oma vika kun en ottanut tarkemmin selvää. Onneksi näitä peltisosia saa hyvin ja kohtuulliseen hintaan, ehkä auto on pelastettavissa. 2 cv osia on kertynyt tallin vintille riittävä määrä , joita voi nyt hyödyntää..

    Yritän laittaa kuvia kunhan vain osaisin, kun se on minusta niin vaikeaa …..

    #169510

    Tämä slovenialainen kaveri tekee vaikka mitä rakeneosia pakuihin ja tuotteiden pitäisi olla laadukaita: http://2cvkeza-pricelist.weebly.com/2cv-azu—ak.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

    #169511

    Kiitos isoo-Jukka vinkistä . Siistin näköisiä osia on näköjään saatavissa tsekin maaltakin.

    #169512

    Siis Sloveniasta, ei Slavoniasta eikä Slovakiasta 😉 Englantilainen ECASkin on ottanut tuon kaverin osat myyntiin. Rakenne ja mittatarkkuus kuulemma kuin alkuperäisosissa ja materiaali sinkittyä. http://www.ecas2cvparts.co.uk/advanced_search_result.php?keywords=kz&x=0&y=0″ onclick=”window.open(this.href);return false;

    Facebookissa löytyy kaverin sivuilta paljon ällistyttäviä peruskorjauskuvia, joissa paku tehdään käytännössä uudestaan käsityönä kattoa lukuunottamatta (mutta pitää olla FB:ssä ne nähdäkseen). https://www.facebook.com/#!/2CVKEZA” onclick=”window.open(this.href);return false;

    Näkyykös tällainen kuva, jonka osoite kopsattu Facebookista?

    #169513

    Sorry väärä maa, niin Jukoslaviaa ja Tsekkosloviakkaa ei ole ole enää tosiaan olemassa.

    Tilasin viikko sitten peltiosia juuri tuolta ecas 2 cv parts limited firmasta ja tänä aamuna ne olivat ilmestyneet autotalliin tänne iisalmeen. Kyllä toimii logiistiikka hienosti. Hinnat minusta on vielä kohtuulliset esim. Takalokasuoja 54 egeä, bensiinitankin pelti 75 e ,rahti 32 e. Kun mallasin peltejä paikolleen niin koko projekti näytti jo lohdulliselmalta.

Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 17)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.