Etusivu Foorumit Päävalikko Tekniikka käyntiongelmia

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 7 viestiä, 1 - 7 (kaikkiaan 7)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #128471

    Löytyisikö mistään pääkaupunkiseudulta kaasutinkorjaamoa, jossa voisivat puhdistaa ja säätää kaasuttimen. Espanjanmatkalla tuli käyntihäiriöitä ja olen jo tyhjäkäyntiruuttimen puhdistanut, kun joskus tyhjäkäynnissä tahtoo sammua. Joskus muutoinkin kyllä vähän nykii. Kulkee kuitenkin ihan normaalisti muuten. Voisko olla joku muu ongelma? Tulppa, tulpanjohto?

    #170028

    Jos kokeilisit säätää itse ensi,, ei se mikään paha homma ole..
    Pieni ohjeistus tuolta linkissä..

    https://www.2cv.fi/wiki/index.php?title=Kaasuttimen_seoksen_s%C3%A4%C3%A4t%C3%B6.

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    #170029

    Lisäksi olisi hyvä tarkistaa myöskin sytytyksen kärkiväli / ajoitus.. Ehkä kärjetkin ovat jo finaalissa..
    Koneen venttiilien tarkistus säätö tarpeellinen myös..
    😀
    https://www.2cv.fi/wiki/index.php?title=Sytytyksen_s%C3%A4%C3%A4t%C3%B6
    https://www.2cv.fi/wiki/index.php?title=Venttiiliv%C3%A4lysten_s%C3%A4%C3%A4t%C3%B6

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    #170030

    Hei!
    Koneessa on 123, joten kärjissä ei pitäisi olla vikaa ja ainakin pikaisen kaasuttimen puhdistuksen olen jo tehnytkin. Ongelma tässä keksinnössä on vaan se, että se on -80 mallia ja tyhjäkäyntisäädöt katsastuksessa katsotaan ja kun alkaa itse säätelemään sitä säätöruuvia, niin pitäisi saada sen jälkeen säädöt tarkistettua. Tästä on ikävä kyllä aikaisemmiltä vuosilta kokemusta katsastuksista. Se on aika helppoa lisärahaa katsastusasemalle, kun saavat tosta reputtaa.
    Venttiilit voisi tietenkin tarkistaa, vaikka ennen matkaa ne kyllä katsoin ja tässä on ainakin aina ennen pysynyt säädöt hyvin.

    #170031

    Säädä siellä katsastuskonttorilla kun kerran on hyvät mittauslaitteet. Nätisti kun kysyy niin aina on saanut säädellä seosta ja valoja konttorin mittareita vasten. Joku katsari sanoi että lain mukaan he saavat lainata työkaluja ja antaa ohjeitakin mutta varsinainen säätötyö pitää tehdä asiakkaan käsin.

    #170032

    Tuohon tyhjäkäynnin säätöön vielä puuttuen..
    Jos kaikki koneen muut säädöt on kohdallaan niin tuolla säätöohjeella saa katsastuksestakin läpimenevän tuloksen..
    Nyt tyhjäkäynnin säätö tulee tehdä niin että kun löytyy optimi kohta seosruuville jossa käynti on hyvä ja tasainen niin siitä pienentää ruuvia hiukkasen kuitenkaan ei niin paljon että tyhjäkäynti huononee..
    Toisekseen 123 syttypoksin asemointi juuri oikeaan vauhtipyörän merkin kanssa on tosi tarkka tehtävä,, mutta onnistuu sekin kyllä..
    Katsastuksessa on hyvä olla juuri se ruuvitaltta mukana jotta voi kysyä että saako säätää..
    Kerron tässä omista monen vuoden kokemuksesta KO aiheeseen..
    Vain kerran olen joutunut katsastus tilanteessa säätämään seosta joka oli jo vuosia kelvannut korvakuulolla säädöllä siihen asti…
    😀
    Tietysti koneen imupuolella ei saa olla myöskään ilmavuotoja jotka sotkevat seosta ja testitulosta,, Myös ilmanputsari tulee olla kunnossa ettei aiheuta turhaa alipainetta kaasuttimen imuun.. 😉

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    #170033

    Minä voisin vaikka ottaa pääkaupunkiseudulla käydessäni nelikaasuanalysaattorin mukaan, niin näkisi mikä se tilanne on. Katsastukseen todistuksenkin saan tehtyä. Rättäreistä mulla ei kyllä kokemusta ole 😆
    Itse kaasarinsa säätäville olisi myynnissä CO-pakokaasuanalysaattori:
    http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=18&t=15832

Esillä 7 viestiä, 1 - 7 (kaikkiaan 7)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.