Etusivu › Foorumit › Päävalikko › Tekniikka › tyhjäkäynnillä menee sytty sekaisin
- Tämä aihe on tyhjä.
-
JulkaisijaArtikkelit
-
27.12.2013, 12:15 #128608
Otsikon mukaisesti – kun normiajossa päästää tyhjäkäynnille, niin alkaa ampumaan pakoputkessa ja ei suostu ottamaan kierroksia = yskii ja poksahtelee. Kierroksia ottaa hyvin, kunhan saa pytyt mukaan… 123? Tulpat+johdot? Puola? Venttiilit?
Vika tuli kuin salama… nyt lähdössä reissuun, mutta palattuani ehdin paremmin tutkimaan.Jimmi Porist'
044-339238kuusi
jimmi65(ät)gmail.com27.12.2013, 13:08 #170798Ampuminen viittaisi myöhäiseen kipinään tai pitkään venttiilin aukioloaikaan, mutta sitten taas pärskiminen liian aikaiseen kipinään?
Eihän nyt ole niin, että toimii vielä ykköskurkulla, mutta kuolee täysin kakkoskurkulla, eikä meinaa sen jälkeen saada mitään tolkkua hommaan? Jos näin niin sitten voi olla venttiili palanut.
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]27.12.2013, 14:21 #170799Syksyllä kun ajelin kotiinpäin sieltä raid hämeenkankaalta, niin se Jounin sätkä saatiin kulkemaan ihan sillä, kun vaihdettiin se turha elektroniikka sieltä sytytys puolelta takaronttiin ja nokalle perinteiset kärjet. Muistanet sen sätkän oireet ko. reissulla?
27.12.2013, 16:53 #170800…Elä silti nakkaa suoraan jonkhaan sitä yykaakoota, jos vika sinne osoittaa. Hyvin noissa on takuu pelannut.
PS. Voin ostaa rikkinäisen 123-yksikön, varsinkin EVO-mallinen kiinnostaa 😉
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]27.12.2013, 17:04 #170801Yksi mahdollisuus on myös, mikäli kaasarina on kaksikurkkuinen Solex, “päästönvähentimen” tai sen ruuvin irtaantuminen kaasarin kannesta. Jos siis aivan yllättäen tuli vika…
Tuosta kuvauksesta voisi saada myös sen mielikuvan että laihalle vetäisisi, eli ilmavuotoon voisi viitata…
27.12.2013, 17:32 #170802Vika ilmeni harmillisesti Konstan ajaessa eli itsellä jäi yhteen käynnistysyritykseen ja kahteen tyhjäkäynnin jälkeiseen nykytykseen… täytyy etsiä vikaa. Vai venttiili. 123 on vuoden vanha. Sytty oli viimeksi puoli hammasta myöhäsellä.
Jimmi Porist'
044-339238kuusi
jimmi65(ät)gmail.com28.12.2013, 22:00 #170803Onko alipainesäädöllä varustettu 123? Jos, niin tarkista että alipaineletku ei ole irronnut. Mulla kyllä toimii ihan kärkivehje näillä keleillä välillä juuri noin. Kosteutta kertyy puolan päähän sytytysjohtoja, ja sen kipinöinnin kuulee ja näkee.
29.12.2013, 06:01 #170804@miki wrote:
Onko alipainesäädöllä varustettu 123? Jos, niin tarkista että alipaineletku ei ole irronnut. Mulla kyllä toimii ihan kärkivehje näillä keleillä välillä juuri noin. Kosteutta kertyy puolan päähän sytytysjohtoja, ja sen kipinöinnin kuulee ja näkee.
Puola ja tulpanjohdot kannattaa puhdistaa pölystä ja liasta. Ne keräävät kosteutta joka edesauttaa kipinän karkaamista.
-
JulkaisijaArtikkelit
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.