Etusivu › Foorumit › Päävalikko › Yleinen keskustelu › Minkä harrasteauton rengaskerta maksaa jo 600e?
- Tämä aihe on tyhjä.
-
JulkaisijaArtikkelit
-
19.2.2014, 11:16 #128671
Hiljainen herra siellä takarivissä, aivan oikein päättelit foorumin kuljinkannasta, eli rättisitikan alkuperäis-Michelin 125*15 rengassarja. Rengasonline.com 154,5e kpl tänä pänä. Ilmeisesti muotti-ongelmista on päästy ja saatavuus on hyvä, mutta kas kummaa sinne se hintataso jäi, mihin se nousi saatavuusongelmien aikana. Ei voi kyllä kuin ihmetellä tuota pyyntiä, jos otetaan huomioon, että kumia on ainakin puolet vähemmän kuin “normaalin auton” renkaassa.
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]19.2.2014, 11:43 #171108Harvinainen koko -> vähän kysyntää -> kallis hinta. Noin se menee kaikissa harvinaisen kokosissa renkaissa.
19.2.2014, 12:15 #171109Kuulin tällaisen, varsin luotettavalta taholta, että nykyään Michelin tekisi enää tilauksesta 125 X -rengasta, ja nekin käsityönä. Joka kyllä hinnan selittäisi…
Mutta halpojahan nuo on, jos vertaa mitä 15 tuumaiset Michelin XWX -renkaat maksavat, lähtöhinta noille noin 450€/kpl, eli Sm:n vakiorengastus maksaisi “vain” 1800€…
“Jostain” syystä kumpaakin tulee ajeltua “korvikerenkailla”, järkevämmän hintatason kiekoilla… 🙄
19.2.2014, 13:05 #171110@terska^ wrote:
Harvinainen koko -> vähän kysyntää -> kallis hinta. Noin se menee kaikissa harvinaisen kokosissa renkaissa.
Näinhän se menee erityisesti silloin, jos ei ole kilpailijoilla vastaavaa rengaskokoa markkinoilla. Esim. 135 kokoa löytyy sen verran monelta valmistajalta, että senpä vuoksi luulisi, ettei tuollainen hintataso voi kannattaa näiden kulkimien kohdalla.
Ja taas tuohon SM:n kokoon verraten, korkeaprofiilista leveää rengasta on sen verran vaikeampi saada ja menekki on pientä, joten melkein ymmärrän tuon kappalehinnan.
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]19.2.2014, 13:30 #171111XWX -renkaassa on kyllä muutakin kuin pelkkä koko ja ulkonäkö…
Varsin yleinen ensiasennusrengas nopeammissa laitteissa, Ferrarit, Rolssit, Maseratit jne…
Tuossa kun on päässyt vertaamaan käytännössä, uusien 205/70-15 XWX renkailla varustetun sekä halvempien 205/65-15 renkaiden kanssa, niin laitteiden käytöksessä on eroa kuin yöllä ja päivällä. Uskomattoman tarkan tiedon renkaan tapahtumista saa XWX:illä, mukavuudesta tinkimättä. On meinaan aika tukevat kyljetkin renkaassa, tätä kirosi rengaskaupan sälli että “harvoin tarvii pyytää asennukseen lisää käsipareja, sen verran tiukat on vanteelle nuo vääntää”
Vielä sananen Michelin X -renkaista. Niitä saa edelleen käytännössä kaikkia valmistettuja kokoja, eikä hintakaan isommin heitä eri kokoisten välillä. Tarkoittaa siis sitä että ovat kaikki koot “pirun kalliita” aikaisempaan verrattuna, ja tämä on suoraan syytä siitä ettei niitä enää sarjatyönä valmisteta, vaan pienemmät sarjat käsin…
Ovat kyllä uskomattoman mukavat renkaat, lisäksi varmasti vaikuttaa se että alusta muutenkin on suunniteltu moisille…
19.2.2014, 21:27 #171112Luulisi ettei korvikemerkkisten 125R15 renkaiden valmistusmäärät olisi sen suurempia mutta miksi hinta on silti olennaisesti halvempi? Vai onko ne niin kiinalaisia pienillä riistetyillä käsillä tehtyjä josta hintaero tulee? On tietysti laatuerokin mutta ei renkaan kokoonpanossa kovin suurta ero luulisi olevan. Kehitystyön Michelin teki omiinsa ja ehti kuolettaa jo ajat sitten.
20.2.2014, 05:15 #171113Ihmettelin miksi Firestonen renkaat on niin kovassa pyynnissä myös. Sehän oli takavuosina 50e kappalehinnoissa.
Toyon 135 on käsittääkseni Smartin eturengas, joten siitä syystä menekkiä löytyy ja tuotantomäärät huomattavasti korkeammat. Misukan korkeaa hintaa ei puolla edes kestävyys tai laatu, sillä on viitteitä rengaspinnan kulutuksen kasvusta näiden tuoreempien kanssa. Olen jo aiemmin peräänkuuluttanut 70000km ajettuja uusia Misukoita, vanhat nimittäin kestivät tuon verran.
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]20.2.2014, 09:20 #171114Tähän asti Michelin on tehnyt 125 X-renkaita aina erän kerrallaan klassikkohinnoiteltuna. Toivottavasti jatkuu edes näin. Uskoisin, sillä 2CV:n renkaalle riiittänee kysyntää enemmän kuin vaikka DS:n kumeille.
20.2.2014, 20:14 #171115@Isoo-Jukka wrote:
Tähän asti Michelin on tehnyt 125 X-renkaita aina erän kerrallaan klassikkohinnoiteltuna. Toivottavasti jatkuu edes näin.
Niin kauan kun rahalla selviää, ollaan iloisia. Ei 2CV nyt _niin_ kallis harrastus ole, vai?
[size size=10][color color=#000040]2CV AZU '61 » 2CV6 '71 » Acadiane Mixta '81 » HY72 '66 » Projekti: Dyane '68[/color][/size]
[b][color color=#BF0000]Jousitus on täysin erillinen ja ainutlaatuisen pehmeä, tehden ajon yhtä miellyttäväksi
kuin missä tahansa loistoluokan autossa. [size size=12](2CV-esite,1956)[/size] [/color][/b]4.3.2014, 10:46 #171116@Akaile wrote:
Ihmettelin miksi Firestonen renkaat on niin kovassa pyynnissä myös. Sehän oli takavuosina 50e kappalehinnoissa.
Toyon 135 on käsittääkseni Smartin eturengas, joten siitä syystä menekkiä löytyy ja tuotantomäärät huomattavasti korkeammat. Misukan korkeaa hintaa ei puolla edes kestävyys tai laatu, sillä on viitteitä rengaspinnan kulutuksen kasvusta näiden tuoreempien kanssa. Olen jo aiemmin peräänkuuluttanut 70000km ajettuja uusia Misukoita, vanhat nimittäin kestivät tuon verran.
Smart Fortwon ’99 – 07 mallissa koko on 135/70 R15, tuo Toyo on muistaakseni 135R15 eli vissiin 80-profiililla..eli Smartin rengas on matalampi. Jos olen siis ymmärtänyt oikein. 🙂
Kysyntä ja tarjonta näissä taitaa hinnat määritellä. Ja kilpailu.
4.3.2014, 13:02 #171117Taitaa yksi parhaista sijaisrenkaista, Mabor 135R15 olla myös jo pois tuotannosta.
15.4.2014, 04:53 #171118Onko muilla ollut ongelmia Rengasonline.comin kanssa? Oma lähetykseni tuli puoliksi neljässä päivässä, mutta toinen puolisko on ollut kohta 2vk matkalla ja siitä 5 pv pelkästään vantaan varastossa? Itella, Matkahuolto, DPD…kaikki samaa skeidaa Suomessa.
Yhteenkään meiliin ei ole vastattu, pelaavat varmaankin aikaa, etten lähettäisi 14pv palautusoikeuden aikana takaisin 👿
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]15.4.2014, 10:16 #171119Ei kai se Rengasonlinen vika ole että suomalainen kuljetusliike hukkaa tavaraa terminaaliensa nurkkiin. Kahdeksan vuotta sitten tilasin kotimaisesta verkkokaupasta telkkarin, matkalla Helsingistä Pirkkalaan Itella onnistui hukkaamaan sen kahteen kertaan. Soittelin suoraan Itellalle ja aina se lopulta löytyi jostain terminaalin nurkasta. Tietojärjestelmissä ei ilmeisestikään ole automatiikkaa joka ilmoittaisi heille jos paketin matka ei edisty. Ja pahimmillaan joku näpyttelee vahingossa koko lähetyksen perille toimitetuksi vaikka piti vain osa kolleista merkitä toimitetuksi. Silloin järjestelmästä ei näe katsomallakaan että jotain on vielä matkalla.
15.4.2014, 16:59 #171120@Akaile wrote:
ollut kohta 2vk matkalla ja siitä 5 pv pelkästään vantaan varastossa? Itella, Matkahuolto, DPD…kaikki samaa skeidaa Suomessa.
Niin onko se näiden yhteisessä varastossa vai jonkun neljännen toimijan?
Kaikkein vähiten tämä on kuitenkin rengasonlinen vika.
16.4.2014, 06:19 #171121Kun toimitus sisältyy hintaan niin katson, että myyjä on vastuussa kuljetuksista. Kyllä, se on ulkoistettua palvelua, mutta loppupeleissä myyty palvelu pitää toteutua tilaajalle.
Sain puuttuvat renkaat eilen kahden eri reklamaation jälkeen… 👿
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B] -
JulkaisijaArtikkelit
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.