Etusivu › Foorumit › Päävalikko › Tapahtumat › Classic Motorshow 3-4.5.2014
- Tämä aihe on tyhjä.
-
JulkaisijaArtikkelit
-
27.4.2014, 04:32 #128797
Kilta on taas mukana Cassic Motorshowssa omalla osastollaan. Muutama 2CV-pohjainen kuljin on taas näytille suurelle yleisölle. Niiden joukossa ensimmäinen Suomeen tuotu 2CV, Remiere.
Messukeskuksen edestä on varattu yli 30-vuotta vanhoille autoille 600 parkkipaikkaa. Jos näille eturivin paikoille haluat, niin kannattaa tulla hyvissä ajoin. Silloin kun lipunmyynti alkaa tämä alue on jo täynnä.http://www.classicmotorshow.fi/” onclick=”window.open(this.href);return false;
28.4.2014, 06:29 #172484Kouvolan suunnasta pääsee kätevästi myös höyryjunakyydillä.
http://www.classicmotorshow.fi/2527.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
3.5.2014, 19:02 #172485Kouvolan suunnasta ajelin tiina -sätkälläni yli 30 v parkkiin Motorshow:n pihamaalle aamulla – höyryjunalla en viitsinyt mennä, kun mielessä ei ollut sen tarjoamat huvitukset, vaikka Tuusulan suunnasta vinkkiä siihen annettiinkin. Sitä paitsi olen sen ikäluokan mies ja sen verran pohjoisesta kotoisin, että olen höyryjunamatkustamisen kokenut aktiivisestikin matkustaen -70 -luvun alussa useita kertoja kuukaudessa Kajaanista yöjunalla etelään. Kävin siis Citroen -miesten ja sen perässä olleella 2CV osastoilla. Näin Sepon, Joelin ja Helgen jo kaukaa, kävin esittäytymässä. Keltainen Dyane toi mieleen operetti-ikkunattoman punaisenTiinani vuodelta -67, ajelin sillä 70 -luvulla. Helgeltä selvisi, että niitä oli tuotu Suomeen ainoastaan 6 kpl v. 1967 ❗
Helgen näin myöhemmin iltapäivällä aulassa, sanoi kuvanneensa pihalla olevia sätkiä, Tiinastani hän sanoi puuttuvan takapuskurit, oikaisin häntä “myös etupuskurit”. En kertonut, että ne ovat jakarimme Virtasen Veskun varastossa maalauksen
jäljiltä.
Olen kissoille, hevosille ja koirille allerginen. Arvatkaapa, mikä noista eläimistä juoksi viimeisen juoksunsa Nastolan kohdalla
osuttuaan tiinani kuljettajanpuoleiseen eturenkaaseen menomatkalla Lahteen:?:
Donna 28 🙂
P.S. Kannattaa mennä tutustumaan ainakin 2 CV osastoon Lahteen ❗
D 284.5.2014, 13:43 #172486@Donna 28 wrote:
Keltainen Dyane toi mieleen operetti-ikkunattoman punaisenTiinani vuodelta -67, ajelin sillä 70 -luvulla. Helgeltä selvisi, että niitä oli tuotu Suomeen ainoastaan 6 kpl v. 1967
Muistatko kyseisen -67 Dyanesi rekisteritunnusta tahi omistatko vielä jotain dokumenttiä, josta näkyisi jopa valmistenumero? Näistä -67-68 tiinoista olemme vääntäneet juttua aika paljon täällä foorumilla, sillä näitä vanhustiinoja on “elossa” yllättävän monta täällä pohjolassa. Jopa ranskan miesten mittapuussa harvinaisia alkupään tiinoja ilmeisesti suoraan linjastolta lähtenyt purjehtimaan Suomeen -1967..
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]4.5.2014, 17:43 #172487Valitettavasti kuulun siihen ukkoporukkaan, joka ei muista rekisteritunnuksia, joku O:han se on ollut, koska asuin silloin Sotkamossa ja Kajaanissa. Olihan siitä muinoin kuviakin, mutta kun ne eivät liikkuneet minun, vaan vanhempieni mukana, niin nyt syksyllä, kun pesänselvityksiä tehtiin Hyvinkäällä ja kaikki dokumentit myös kuvat katseltiin, ei sitikoista ole säilynyt kuin 11 CV:n kuva, jossa allekirjoittanut istuu konepellillä joskus 50 -luvun alussa, josta siitäkin ovat muistikuvat hyvin hatarat, kun meikäläinen on ollut silloin korkeintaan 3 – 4 vuotias.
Valitettavasti en voi auttaa näissä vanhoissa kuljin asioissani.
Donna 28 😥5.5.2014, 08:51 #172488Killan osasto erottui edukseen messuilla. Ylimääräistä tilpehööriä ei ollut vaan keskityttiin perusasioihin: neljä hyötykuljinta, kaikki erilaisia. Kirkkaan keltainen Dyane joka herätti huomion, klassikkosävyinen Charleston, ällistyttävä Remiere ja historiaa haviseva paku.
Motorshow teki viikonloppuna kävijäennätyksensä. Melkein kaksikymmentätuhatta kävijää! Aluksi en ymmärtänyt ollenkaan mikä kansaa vetää menopelejä katsomaan mutta päivä Killan osastolla teki tehtävänsä. Ihmiset haluavat muistella ja kertoa kokemuksiansa. Osa tietysti haluaa nähdä jotain uuttakin ja ottaa osaa tapahtumaan pelkän ajankulun vuoksi. Osa oli selvästi hakemassa tietoa ja varmasti sitä saikin. Ainakin puitteet olivat mitä mainioimmat, sekä tiedon jakoon että sen saamiseen.
Tämä on erittäin hyvä tapa myös Killalle saada uusia jäseniä – jos sellaisia halutaan. Uskon ja toivon että halutaan. Muutama potentiaalinen uusi jäsen osastolla sai sitä mitä haki, osa aivan pystymetsästä, osa joskus aiemmin jotenkin mukana olleita.
Iso kiitos isosta työstä kuuluu Masalle, Helgelle, Joelille, Sepolle, Pekolle, Jukalle – unohdinko jonkun, lisätkää!
Osastolla kävi tasainen kuhina, huomasin että ne jotka eivät tienneet asiasta mitään tai paljoakaan aloittivat Charlestonista. Sen klassinen tyyli kromiosineen vetosi. Ne jotka tiesivät jotain suuntasivat keltaisen Dyanen suuntaan, se vetosi myös nuorisoon. Ne jotka todella tiesivät, näkivät vain Remieren. Paku sai ehkä laajimman yleisön, pikkutyttö vaunustaan kirkui “Talvviauto, talvviauto!” poronsarvet katolla saivat ehkä mielleyhtymä aikaan… “Siinä sulle sitikka!” Totesi konstaapeli toiselle heidän kävellessä rinnakkain koko käytävän leveydeltä täydessä sotisovassa. “No niinpä on.” He näkivät taatusti vain sen armyhenkisyyden. Yksi vanhempi herra sai minullakin hiekan ratisemaan hampaissa kun kuuntelin juttua hänen matkoistaan kuumina kesinä 50-luvun teillä pohjoisessa. “Asfalttia oli vain Jyväskylän alapuolella.”
Laitoin muutaman kuvan Lommiksen blokiin:
http://lommomummo.blogspot.fi/6.5.2014, 05:44 #172489Classic Motor Shown Suomen 2cv Killan kalusto tänä vuonna oli:
Remiere.Suomen ensimmäisenä maahantuotu.Nyt museointia odottamassa.
Inkiläisen Helgen paku -57.Lapinmatkailuvarustuksessa.
Porrin Jukan kirkkaankeltainen näyttelykuntoinen Tiina.
Peltosen Pekon Kromiosilla varusteltu Charleston.
Osaston järjestelystä ja rakentamisesta vastasivat Paavolan Masa,Inkiläisen Helge ja Joeli ja allekirjoittanut.
Könösen Piia somisti osastoa sunnuntaipäivänä.Jukka ja Pekko satunnaisesti.
Kaiken kaikkiaan hieno tapahtuma.Yhden kävijän kommentti:Parasta mitä Suomessa on.
Osaston mattokin säilyi puhtaana.
Museokatsastusta odottava Remi,jota ylpeinä esittelimme.Viereisellä osastolla AC ry esitteli 80 vuotiasta Traction Avanttia ja 50 vuotiasta CX:ää
Pohjanmaan tapahtumista tuttu Mikko, joka myös Camionettea rakentaa oli rakentamallaan Goliathilla Borgwarg osastolla,ja leiri valittiin tapahtuman parhaaksi osastoksi.
Myös minun makuuni.14.5.2014, 20:05 #172490Tulipahan tänään Lahesta viimeinen muistustus, siis ensimmäinen ko. tapahtumasta. On ne Lahen peltipolliisit ärhäköitä. Kehtasivatkin antaa kaakkois-suomalaiselle maalaispojalle Kouvolasta Lahden katkaistua Slpausselänharjua ennen rikesakon. Ovat kuulemma ottaneet varmuuven vuoksi kuvannii ja vähennelleet kaekenmaaliman varatkin poes. Taas pitää ajella niin kuin kus sukassa, ettei tartte kuukausitolokulla pyytää jotain muuta kuskiksi.
Donna 28 😥 😉15.5.2014, 16:49 #172491Sen siitä saa kun ajaa liian tehokkailla ajoneuvoilla.
-
JulkaisijaArtikkelit
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.