Etusivu › Foorumit › Päävalikko › Tekniikka › Lämmönvaihtimesta lisää lämpöä
- Tämä aihe on tyhjä.
-
JulkaisijaArtikkelit
-
6.5.2014, 20:44 #128823
Pääsin tuonne mielenkiintoiselle osiolle jotenkin, mutta kun kirjauduin sisään, en löytänyt sitä enää. Taustaksi kerrottakoon, että minua paleltaa aina, jos ulkolämpötila painuu 0 tienoille ja jos alle, alkavat hampaat kalista välittömästi. Siis luin tuossa äsken juttua täältä jostain, jossa Porin Jimmy oli laittamassa kupariputket lämmönvaihtimeensa ja saanut sillä todella paljon lämpöä lisää sisään. Yritin pari vuotta sitten ajaa talvella, kun minulla on hiton hyvin nastoitetut Nokialaiset koppurat, mutta Tiinastani en saanut lämpöä sisään niin paljon, että olisin kyennyt ajamaankin sillä. Pilkkihaalareissa tuskin mahtuisin koko kulkupeliin ratin ja selkänojan väliin. Siispä rakennutan jollakin osaavammalla tuollaiset Jimmyn pillit lämmönvaihtimeen,
jos sitten vaikka syksyllä ajelisin Poriin “anelemaan” mestarinkirjaa lämpimällä kulkimella.
Donna 28 🙂6.5.2014, 21:17 #172577Uskaltaisin väittää väittää että hyvät oventiivisteet, tiivis rintapelti, peitetty keula ja pohjalevy riittää. Kupari kyllä johtaa ja varastoi lämpöä hyvin, mutta sillä pitää olla todella hyvä kosketus pakoputkeen jotta siitä olisi varsinaista hyötyä. Talvisätkää varustellessa ensisijaista on ainakin omasta mielestä huolehtia että ainoa sisääntuleva ilma tulee lämmönvaihtimien kautta, eikä lerpattavista ovista, katon kautta tai rintapellin koloista Etupenkin alle tuppaa lämpö karkaamaan, joten sinne voi jonkun vanerin asentaa ohjaamaan lämmin ilma kuljettajan syliin. Ja pitää muistaa että jotta lämpö ylipäätän päätyy kabiiniin, pitää sen myös jostakin päästä pois. Olikohan se Jimmi joka oli tehnyt nerokkaan poistoilmaventtiilin joka samalla piti takaikkunan sulana?
Sääli että enää ei saa mistään venäjän armeijan flanellikalsareita. Ne oli todella lämpimät, ja kompensoi mukavasti hieman puutteellista lämmityslaitetta 8)7.5.2014, 04:56 #172578Kas tässä: viewtopic.php?f=10&t=4404&hilit=Lis%C3%A4%C3%A4+l%C3%A4mp%C3%B6%C3%A4
Tuossa juuri lähdin töihin ajelemaan. Löin käyntiin ja raappasin ikkunat. Ensimmäiseen risteykseen tullessa sisäpuolinen huurre tuulilasista oli hävinnyt. 5min ajon jälkeen sivuikkunat aukesivat. 15min ajon jälkeen takaikkunan raappaamaton jää oli sulanut pois ja kaikki muutkin ikkunat olivat auki. Suosittelen lämpimästi tehostettujen lämmönvaihtimien rakentelua!
En juuri enää ajele talvella sätkällä, mutta kyllä näin pitkittyneenä keväänäkin on mukavaa, että sitä lämpöä tulee reippaasti kabiiniin. Vappuajelulla kuulin, kun useampi valitteli kylmää kyytiä. Karin kanssa vaihdoimme muutaman sanan ja totesimme, että lämmitys oli vain puoliksi päällä ja lämmin oli.
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]7.5.2014, 06:28 #172579Ja tässä se takaluukun ilmasysteemi
https://2cv.fi/forum/viewtopic.php?f=10&t=7748″ onclick=”window.open(this.href);return false;Jimmi Porist'
044-339238kuusi
jimmi65(ät)gmail.com7.5.2014, 08:23 #172580Tiinassa on hölmösti suunnattu molemmat lämpöputket samaan reikään. Vaikka kori on tiiviimpi, lämpö jää keskiosiin eikä yhdestä reiästä mielestäni mahdu tulemaan niin paljon ilmaa kuin 2CV:n kahdesta. Tiinassa usein myös falskaavat raitisilmasuuttimet kylmää sisään.
Jos raaskii, niin tekee ainakin kuskin puolelle rintapeltiin ylimääräisen sisäänoton vas.puoleiselle lämmönvaihtajalle.
Sätkän saa vaikka kuinka kuumaksi vaivaa näkemällä. Itselläni talvisätkä (2CV) saavuttaa +20 sisälämmön -30 asteessa maantieajossa omilla tehostetuilla lämmönvaihtajillaan ja mielipuolisella kabiinin tiivistämisellä ja eristämisellä.
-
JulkaisijaArtikkelit
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.