Etusivu Foorumit Päävalikko Tekniikka 2CV4 edelleen huonosti lähtee kierroksille

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 6 viestiä, 1 - 6 (kaikkiaan 6)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #128880

    Taas tietoa tarvitaan!

    Kaasutin uktraäänipuhdistettu, sytytys pitäisi olla kohdallaan, kiihdytyspumppu ja neulaventtiili kaasuttimeen uusittu. Uusi mekaaninen polttoainepumppu (Valeo), imuventtiilien välykset 0,15, katkojan kärkiväli 0,4,uusi kondensaattori.

    Lähtee hyvin käymään, mutta nousee huonosti kierroksille. Ei oikein siedä rikastimen käyttöäkään. Bensaa tulee, näkee läpinäkyvästä suotimesta. Kun moottori on lämmin, käy joutokäyntiä kohtuullisen nätisti. Kun lähtee liikkeelle (moottorin pitää olla lämmin), meno on nykivää varsinkin kiihdyttäessä ja vaihtamisen jälkeen. Kuljin kuitenkin kulkee, mutta ei ole normaalissa iskussa.

    Mikä voisi edellemainittuihin “ilmiöihin” syynä?

    #172822

    Oliko kyseessä nelkku? Tuli tuosta ryypyn sietämättömyydestä mieleen, että eihän nyt ole niin, että kaasarissa on kutosen suuttimet tai toisinpäin, jos kyseessä on kutonen. Yleensä jos kone ei siedä ryyppyä niin silloin on liikaa soppaa tarjolla syystä tai toisesta.

    Missä kunnossa on tulpanjohdot? Jos pääset pimeään talliin testaamaan niin minkäänlaista kipinöintiä ei saisi olla tulpanjohdoissa.

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #172823
    Pia

    Samaa mieltä kuin Akaile: vaihda tulpanjohdot ja sytytystulpat.

    Kuulostaa niin tutulta nuo oireet.

    #172824

    Heips!

    Kyseessä on 2CV4 (435 cm3). Mitkä ovat ko.koneeseen Solecs 34 pics6-kaasuttimen oikeat suutinkoot? Mitä tulppia ja minkälaisia tulpanjohtoja suositellaan?

    HH

    #172825

    Nelkun kaasuttimen pääsuuttimen koko on 155. Kun otat kohoa pois tieltä, varo ettei kohon akseli putoa hukkaan, se on ihan irrallaan siinä kohon peltilipareessa. Jos nykyinen suutin on väärän kokoinen, sopiva suutin löytyy moottoripyöräliikkeestä, vanha vain malliksi mukaan.

    Sytytystulpaksi esimerkiksi NGK B6HS (ne ovat made in France, vaikka merkki onkin japanilainen).

    • Citroën-retkikunta "Calypso" • calypso@live.fi •

    #172826

    Hukkasin aikoinaan kohon akselin. Koska sitä en löytänyt, otin kuivan oljen akselin tilalle. Ajoin Oulusta Helsinkiin. Tulpanjohdot ovat mystisiä laitteita. Niihin kun tulee pieni katkos, saattaa kone pätkiä. Ja johto voi olla melko tuorekin.

Esillä 6 viestiä, 1 - 6 (kaikkiaan 6)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.