- Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 4 viestiä, 1 - 4 (kaikkiaan 4)
Esillä 4 viestiä, 1 - 4 (kaikkiaan 4)
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.
Etusivu › Foorumit › Päävalikko › Yleinen keskustelu › Huh hellettä…
Katto auki mutta miten.
Pour le pliage correct de votre capote (=Google-käännös on taas hauska: “Oikea taitto teidän huppu.”)
Nyt jos se keskinappi ei ole kiinni kunnolla niin tuo metallituki tulee jossain vaiheessa takaraivoon että kopsahtaa…
Itse avaan niin että taitan kankaan tuon rautojen alle. Katto ei aukea noin paljon mutta tarpeeksi.
Miten sinä avaat?
Kuva alunperin täältä:
http://dyaneclub.free.fr/forum/
No nyt selvisi sen keskinappiremmin tarkoitus mitä ihmettelin joskus uudessa katossa. Heitin sen menemään tarpeettomana.
Minä avaan katon aina ihan kokonaan, puoliksi avatessa tulee ihan kamala ilmapyörre niskaan.
Keskiremmi nappeineen on ihan tarpeellinen ja nerokaskin. Toisella napilla katto pysyy kiinni siinä liikuvassa metallitangossa ja toisella se kiinnitetään ensimmäiseen katon kiinteään poikkitankoon, niinkuin tuossa kuvassa on varmaankin tarkoitus kuvata. (Kaikissa poikkitangossa sitä napin vastakappaletta tosin ei välttämättä ole enää tallessa.)
Kamalan pyörteen niskasta saa avaamalla tuuletusluukkua.
Tuolla ohjeen tavalla olen melkein rikkonut katon, kun pussista tuleekin purje vauhdissa. Kutosessa ei niin väliä, kun keskikiinnitykset sivuilla ovat ne metalliset hahlot korin liuskoja vastaan, mutta Ryniksessä pelkät nepparit.
Sama homma “niskapyörteen kanssa”, sätkässä ilmavirta paukuttaa yli 80 nopeuksissa ja dyanessa se on ihan siedettävä..johtuu korien aerodynamystiikasta.
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]
Copyright © 2023 | Suomen 2CV-Kilta ry | Tietosuojaseloste