Etusivu Foorumit Päävalikko Yleinen keskustelu Ulkomaiden kerhotoiminta tms?

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 8 viestiä, 1 - 8 (kaikkiaan 8)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #128976

    Onko ulkomaissa mitään vastaavaa 2cv:n kerhotoimintaa tai mitään myynti/ostokanavia autoille ja osille, muutakuin Ebay? Millainen projekti on tuoda esim ranskasta rättäri, siis paperi yms työt, entä katsastus täällä? Tai onko siinä ylipäätään mitään järkeä alkaa tuomaan kotteroa jostain muualta kuin suomesta?

    Mikä on tärkein seikka mikä pitää huomioida autoa ostaessa, niin ettei tule suurta rahallista mokaa, olen ymmärtänyt että kori on erittäin tärkeässä roolissa ja sen tulisi olla siis kunnossa, miten ja mistä korin kunto selviää parhaiten? Entä auton paperit, millaiset paperit on hyvät ja millaiset taas hyvin kyseenalaiset?

    #173233

    ….netistä löytyy..älä nyt loukkaannu mut minkä ikäinen olet.?

    #173234

    Kysele kiltatovereilta Seinäjoen suunnalta neuvoja. Palstalla neuvojen antaminen on hieman hankalaa. Jos löydät mielestäsi hyvän sätkän, ota kokenut kaveri mukaasi oppaaksi. Kori ei ole ainoa, mikä on syytä olla kunnossa. Kannattaa seurata runkoa, vaihdelaatikkoa ja moottoriakin. Usein ensikertalainen tekee virhearvioita, kun niitä sattuu kokeneemmillekin. 😥
    Älä luovuta.

    #173235

    @kari80 wrote:

    ….netistä löytyy..älä nyt loukkaannu mut minkä ikäinen olet.?

    Siis mitä tuo on trkoittavinaan? Jos olen uusi ja kiinnostunut monista asioista niin kai nyt täältä kyselen ja luulen ja oletan saavani apuja, kerroppas miksi kysyt moista?? Ihan voit tarkasti perustella kysymyksesi minulle nyt!

    #173236

    @jorgegoodman wrote:

    Tai onko siinä ylipäätään mitään järkeä alkaa tuomaan kotteroa jostain muualta kuin suomesta?

    Mää olen vahvasti sitä mieltä, että (ensimmäinen) 2CV kannattaa etsiä Suomesta.

    Suomalainen hintataso on oikeasti todella alhainen verrattuna jopa ranskalaiseen markkinaan puhumattakaan saksalaisista hinnoista. 2CV on haluttu ja nostalgiaa tihkuva ajopeli ja tämä vaikuttaa hinnoitteluun. Suomessa ollaan (vielä) hiukan unessa.

    Merta kauemmaksi kannattaa lähteä, kun kiikarissa on jotain erityistä – jokin erityinen malli tai aivan hillittömän hienokuntoinen yksilö. Erityiseksi nimeäisin itse vaikkapa Méharin. Mutta pikkurahoilla ei näitäkään kannata lähteä etsimään.

    Uudelle harrastajalle suosittelisin aluksi tutustumaan omien lähinurkkien 2CV-ihmisiin. Hissukseen uusien tuttavien verkosto kasvaa ja tästä joukosta löytyvät varmasti ihmiset, joilta voi neuvoa kysyä myös kasvotusten.

    [size size=10][color color=#000040]2CV AZU '61 » 2CV6 '71 » Acadiane Mixta '81 » HY72 '66 » Projekti: Dyane '68[/color][/size]
    [b][color color=#BF0000]Jousitus on täysin erillinen ja ainutlaatuisen pehmeä, tehden ajon yhtä miellyttäväksi
    kuin missä tahansa loistoluokan autossa. [size size=12](2CV-esite,1956)[/size] [/color][/b]

    #173237

    Minä toisaalla täällä palstalla jo annoin vinkin Pohon jakarille menoa varten..
    Sieltä löytyisi varmaan monta vastausta..
    Mutta jos haluaa täällä vain kysellä annetusta vinkeistä välittämättä,, niin sama se…
    :mrgreen:

    https://www.2cv.fi/forum/viewtopic.php?f=1&t=8881

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    #173238

    @jorgegoodman wrote:

    @kari80 wrote:

    ….netistä löytyy..älä nyt loukkaannu mut minkä ikäinen olet.?

    Siis mitä tuo on trkoittavinaan? Jos olen uusi ja kiinnostunut monista asioista niin kai nyt täältä kyselen ja luulen ja oletan saavani apuja, kerroppas miksi kysyt moista?? Ihan voit tarkasti perustella kysymyksesi minulle nyt!

    Minua ainakin kiinnostaa uusien harrastajien ikä. Klubimme on, sanoisinko hieman ukkoontumassa, joten uutta verta ja intoa tarvitaan jotta harrastustoiminta jatkuisi. Itse olen tasan yhtä vanha kun sätkänikin, eli nippa nappa sisäänajettu.
    Ulkomailta saattaa kyllä löytää helmiä, mutta kuten jo muutkin ovat suositelleet, ensimmäiseksi sätkäksi kannattaa harkita kotimaista. Ruokahalun kasvaessa voi sitten tehdä metsästysmatkoja keski-eurooppaan. Eniten tarjontaa taitaa olla Hollannissa ja Saksassa, Ranskassa ovat joko myyneet muualle, tai romuttaneet. Toki ehkä herkullisimmat helmet löytyvät kuulemma usein ranskalaisista ladoista.

    Mikäli itse hallitsee hitsaamisen jalon taidon, kori ei ole ongelma koska uusia peltiosia saa. Runkojakin saa, mutta ne jo vähän maksaakin. Jos ei ole taitoa tai halua hitsaushommiin, kannataa ensimmäiseksi kiinnittää huomio runkoon koska se pitää korin ryhdissä ( tosin joskus myös toisinpäin 😀 ). Kriittisin kohta on etuakselin kiinnitypulttien kohdalta. Kun runko nitkahtaa vanhuuttaan, se tapahtuu 99 % varmuudella tuosta. Korissa takapenkin alla oleva kotelo sekä etukolmiokotelo ovat ruostealttiita paikkoja, samoin varapyöränkotelo. Jalkatilasta nyt puhumattakaan. Pitää myös huomioida että etujalkatilan keskilattia on yhtä kun runko. Jos se on puhki, on rungon pohjassakin tod. näk. sanomista.
    Oman alueen jaoksesta saat varmasti lisätietoa. Hyvä ajatus on myös piipahtaa pikallisessa tapahtumassa, viikkotapaamisessa tms. Tai jos stadissa liikut, käy potkimassa kakkossätkän renkaita. Lähtisi kohtuuhintaan mukaan

    #173239

    Kimmo ja Miki vastailivat jo samoin kuten ajattelin… :D….jos ostat kulkimen jostain liikkeestä ota ehdottomasti alan harrastaja mukaan…

Esillä 8 viestiä, 1 - 8 (kaikkiaan 8)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.