Etusivu Foorumit Päävalikko Tekniikka vanhus 61

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 12 viestiä, 1 - 12 (kaikkiaan 12)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #129013

    Miten kasataan 61 käsijarru kahva, kun en muista, jousi mulla on , mutta puuttuukko jotain osia. Sitten kysyn miten kytkin kasataan vapaa kytkimen kanssa. Kiitos terv. tapani antila

    #173290

    Vapaakytkin kasataan siten että vaihteiston akselille tulee se rumpu jonka takana on se tavallinen polkimella toimiva kykin,,
    Rumpupaketti kinnitetään akselille akselimutterilla jossa on vasenkätinen kierre..
    Moottorin vauhtipyörään tulee kiinni se kehä jossa on ne kitkapalat..
    Vaihteiston ja vaihdelaatikon kiinnityspulteissa 4 kappaletta tulee olla ne jatkoholkit paikoillaa..

    Käsijarruvipu työnnetään kojelaudan alla olevaan omaan ohjuriinsa jossa on jousitoiminen stoppari kieleke..
    Karrukahvan toisessa päässä on koukkutanko joka laitetaan rungossa olevaan jarru vipuun..
    Jarruvivun alapäässä on ne poikittais palikat joihin käsijarruvaijerien päät tulevat..
    Käsjarru toimii siten että vedettäessa kahvasta ohjariholkin lukituslipare kukkiutuu kahvan koloihin ja jarru vapautetaan
    sitten kahvaa pyöräyttämällä sivusuuntaan jolloin lukituslipare tulee kahvan sileälle osalle eikä takerru enää..

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    #173291

    Mulla on vissiin hukassa se kieleke.oon ite purkanu mutta ei oo tullut vastaan .muistelen että jotain piti irrottaa ennen kuin käsijarrukahvan sai vedettyä irti.

    #173292

    Voisko joku laittaa kuvan 61 2cv jarrupääsylinteristä jossa näkyy myös polkimet, alkuperäistä asennusta haetaan,.

    #173293

    Killan arkistossa on hyviä varaosa kuvia pdf-tiedostona vanhuksista. Wanhukset (A, AU, AZU).

    Kari Nieminen
    Järvenpää
    Tu-Jä-Ke

    #173294

    Löysin viimein kuvan,, vähän pieni on mutta kuva kuitenkin.. 😀

    Pääsylinteri tulee kiinni kahdella pultilla poljinrunkoon,, muista myös työntötappi sylinteriin..
    Poljin varret poikkitapeilla + sokat poljinrungon vipuihin.
    Vanhasta rungosta löytyy oikeat sijainnit poljinrungon kiinnityspulteille..
    Jarruvivun oikelle puolelle asennetaan kytkinvaijerin pää..
    Kuvassa olevan haitariputken tilalla kuuluisi olla yhdysletku etujarruille,, kuvan putki on omavalmiste alkuperäisen letkun tilalle..
    Kuva on -67 mallista mutta -61 malliin on ero vain tuossa takajarruputkessa ja sen lähtöpaikassa -61 mallissa sekä eteen että taka lähdöt putkille ovat samassa banjoliittimen kytkennässä..
    Purkaessa tekniikoita olisi hyvä ottaa kuvia KO kohteista niin kasaus onnistuisi niiden pohjalta kivuttomasti..
    😀

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    #173295

    Kaivelimpa netin syövereistä tuonkin varaosa kuvan kun nyt oli aikaa syventyä pidemmäksi aikaa etsimiseen.. 💡

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    #173296

    Tuossa kuvassa -59,, on jarrunestesäiliö metallia,, mutta kyseisessä -61:ssä se on lasinen.. 💡

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    #173297

    Tuo varaosakuva ja paljon muuta löytyy Killan arkistosta. Vaatii tunnukset mutta jos on Killan jäsen niin silloinhan on tunnukset saanut.

    Kari Nieminen
    Järvenpää
    Tu-Jä-Ke

    #173298

    Kirjahyllystä minulla löytyy… 😀

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

    #173299

    Nuostakaan kuvista ei kipukohta ,selviä eli millaiset ruuvit polkimien stoppareihin kuuluu kun siinä oli ikäänkuin mopon pinnoista tehdyt ruuvit niin onko ne alkuperäiset sitten jousien kiinnitys siihen peltiin joka on uusittu.kiitettävästi kaikki osat on ollu mukana jotkut pienet osat voinut hukkua ,sitten jotkut esim ruuvit pitää uusia.lasinpyyhkimien osat puuttuu tällä hetkellä eli jotkut ruuvit ja tiivisteet johon pyyhkimen koneston varret työnnetään.

    #173300

    Siinä kohden rintapeltiä missä on polkimien reijät on vahvike osa jonka reunassa on reijät jousen päihin,, näkyvät tuossa värikuvassa..
    Toisessa päässä jouset tulee vipujen poikkitapiin kiinni,, värikuvassa -97:kan polkimissa on jo oma paikka jousille….
    Jarru polkimessa toimii stopparina sylinterin mantä,, siis jarrut..
    Kytkinpolkimen stoppari on siinä jarrumysteeriössä itsesään..
    Minä katson tallista löydänkö vielä jotain osia siihen pyyhinkoneistoon jos on jäänyt pois matkasta vahingoissa..
    Muistaakseni se moponpinna osa kuuluu starttivaijerin pikakiinnitykseen startin vipuun,, muuta en muista..

    Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
    Lapinjaos Hupimestari.. 🙂

Esillä 12 viestiä, 1 - 12 (kaikkiaan 12)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.