Etusivu Foorumit Päävalikko Vaihdetaan, lahjoitetaan ja palvelua Berlingo HDi 115 XTR vs. e-HDi 92 Edition BMP6 Automaatti

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 21)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #129140

    Eli apua kaivataan 😆

    “Onnistuin” saamaan Berlingon (HDi 115 XTR, vm 2012) lunastukseen viikko sitten. Nyt olisi hankintalistalla uusi auto, päätös pitäisi tehdä vähän turhankin pikaisesti, koska toimitusajat ovat kohtalaisen pitkät… 😕 Ja 2CV4 on siihen asti ainoa kuljin, eikä sekään ole varustelultaa talviajettava 😆

    Jäin miettimään kahden version välillä, HDi 115 XTR ja e-HDi 92 Edition BMP6 Automaatti Stop and Start. Ulkoisesti nuo saisi lähes samanlaisiksi tällä hetkellä voimassa olevan kampanjan avulla, nahkainen ohjauspyörä on pelkästään XTR:n herkku 😀 Vastavuoroisesti e-HDi 92 Editioniin tulisi Modutop-katto 😆

    XTR manuaalilaatikolla.

    Kommentteja puolesta ja vastaan?

    #173735

    Moro, minulla on sama mutta 2013 malli, eipä ole voinut moittia. Kohta olen 40 tuhatta ajanut, ei ole mitään vikaa ollut. Ekaksi en meinannut automaatilla lähteä, kun on robotti, mutta kyllä pikkuhiljaa sekin menettelee. Miinuksena kun pitäisi vaikka risteyksestä ripeästi lähteä, niin auto. arpoo jonkin aikaa, joten olen välillä vaihtanut manuaaliin. Muuten pössii kyllä 🙂

    #173736

    Unohdin mainita että se taisi olla tuo BMP6 AUTOMAATTI

    #173737

    Kiitos!

    Onko tuo automaatti miten “laiska” esim. ohituksissa? Ei sillä että Berlingo HDi 115 XTR sekään mikään ohjus olisi 😆

    Tässä ei ole mikään auto varsinaisesti myytävänä tai ostettavana, pohdiskelua näiden kahden mallin välillä (huomenna jo pitäisi tietää kumpi 😕 )

    #173738

    Ottaisin e-Hdi BMP:n

    #173739

    Minäkin ottaisin BMP:llä. Vaihtaa ihan mukavasti mutta ei ole ole kyllä hätäisen miehen auto (ei kai 92-hevosvoimainen Berlingo ole muutenkaan?). Risteys- ja ohitustilanteissakaan se ei juuri emmi jos kuljettaja vaan ei yllätä vaihteistoa. Eli risteyksessä kannattaa painaa kaasua jos sekuntia ennen kuin meinaa lähteä niin kyllä lähtee. Ihan sama kuin manuaalin kanssakin tulee tehtyä.

    #173740

    Kyllä sillä ohikin pääsee jos on tarvetta, mutta en ihan suoralta kädeltä lähtisi ferrarin kanssa viirulle. En ole ihan penkkeihin, enkä jousitukseen 100% tyytyväinen, minusta liian pehmeät. Jos lastaa berlingon reilusti tuplapukkia, meinaa hiukan soutaa, mutta sen ehkä tekee tuo c4 löysä alusta. Mutta muuten on aivan passeli, näkee hyvin, pää ei osu kattoon, eikä kulutuskaan ole juuri mitään. :))))))))))))

    #173741

    Kiitos 😀

    Vieläkin mietityttää tuo hevosvoimien ero, onko noin 20hv enemmän Berlingossa paljon vai vähän?

    Toki vaihdelaatikot manuaali vs. BMP tuo oman mausteensa myös 😆

    #173742

    Juuri kävin koeajolla JP Ellun uudella Cactuksella jossa on BMP ja e-Hdi 92. Mukavasti kulkee, tuo dieselin vääntö on niin mukavaa. Onhan se samantehoinen kuin aikoinaan BX TurboD.

    #173743

    Mulla on ollut 2013 tuollanen e-HDI 92 Bmp6 Berlingo ja nyt samalla kone-vaihteistopaketilla on Cactus. Voin suositella tuota ehdottomasti ja nythän tuo uusi e-HDi 92 berlingo on tosi halpa, nimittäin 1.11 alkaa Stockmannin kanta-asiakastarjous siitä….

    #173744

    Jos tuo hdi 115 on ilman stop&starttia niin ottaisin sillä. Se on (erityisesti suomessa) niin mitään säästämätöntä, ärsyttävää ja turbolle turmiollista, että moottori tekee äkkistopin jo jarrutuksen aikana. Saahan sen napista pois, mutta ylimääräistä näpräystä se on joka startin jälkeen. Ja sitten jos sitä lainee jollekin, niin siellä se sammuilee menemään turbo punaisena.

    #173745

    Nuo stop&start systeemit toimii oikeesti hyvin. Yhtäkään turboa ei ole mennyt.

    #173746

    Ottaisin e-Hdi ilman muuta.

    Tuossa on ilmeisesti se vanhempi BMP, eikä ryöminnällä varustettua ETG vaihteistoa.
    Kuusi vaihdetta voittaa kyllä viisvaihteisen ja näkyy kulutuksessakin.
    Robotti toimii muutenkin pehmeämmin, kun tehoja ei ole liikaa.

    Mulle tuo S&S on enemmänkin haitta. Pyrin ottamaan sen aina pois päältä, kun vain muistan. Hyvä esimerkki on P-paikalle tulo. Pysäytät auton peruuttaksesi ruutuun. Moottori sammuu ja käynnistyy taas kun pistät pakin päälle. Samoin kun lähestyy risteystä vain hiljentääkseen. Silloinkin moottori sammuu 8 km nopeudesta, kun jalka on jarrulla. Turhauttavaa, kun ei ole tarkoituskaan pysäyttää.
    Ymmärtääkseni e-Hdi malleissa on turbon voitelua tehostettu ja moottorin runkolaakereita vahvistettu. Periaatteessa siis luulisi kestävän paremmin.

    Minusta tuo Modutop katto on myös hieno.

    #173747

    Minä harvoin otan päivällä stop automaattia päältä pois, kun sitä ei minusta huomaa oikeastaan mitään. Illalla kun ajelen kaupungissa, tai muuten jonossa ja pitää olla oikeat valot päällä, niin sitten kytken sen pois, jotta lamput ei pala. Minun tutuilla kellä on sama vehe, ei ole koskaan ollut turbon kanssa mitään ongelmaa, siksi ihmettelen vähän lausuntoa.

    #173748

    Ei tuo järjestelmä turbolle ole kyllä millään muotoa ollut turmiollinen, ei ongelmia ja muutenkin erittäin toimiva moottori/vaihteisto yhdistelmä.
    Kyseessä on ollut jo useamman vuoden ryömintätoiminnolla varustettu vaihteisto. Oli nimitys sitten BMP6 tai ETG6, niin samalla tavalla nuo toimii, ETG on vaan uudempi nimitys ja tulee englannin kielestä, kun BMP tuli ranskasta… Sama laatikko siellä on kuitenkin keulalla 🙂

    HDI 115 on Berlingossa manuaali vaihteistolla, ilman Stop&Starttia.

Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 21)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.