- Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 3 viestiä, 1 - 3 (kaikkiaan 3)
Esillä 3 viestiä, 1 - 3 (kaikkiaan 3)
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.
Etusivu › Foorumit › Päävalikko › Tekniikka › runko
Joku täällä taannoin kyseli että voiko rungon tehdä 2cv itse vastaus on kyllä voi .käytännössä siihen on kaksi mahdollisuutta eli marssii katsastus konttorille ja kysyy sieltä ohjeet , ja saa luvan, tiedän että näin on tehty , siitä on toki jo useampi vuosi.runkoa ei tehty mistään ohuesta pellista ,vaan paksusta palkista. varmaan näin toimittaessa tarvitaan mittapaperi , toinen tapa on tehdä paksusta h profiilista.ottaa vanhasta rungosta jousen kiinnitys raudat sekä naamioida runko alkuperäisen näköiseksi eikä mainita katsastuksessa mitään itse vahvistetusta rungosta. Kannattaako hommaan ryhtyä on sitten jo toinen juttu.
Rungon valmistusta on aina toisinaan tullut mietittyä, helpompaa olisi “saada mieleinen” kuin tehdä valmiiseen/alkuperäiseen haluamansa muutokset. Kun muutamia poikkeavuuksia on toisinaan mielessä, joista osa olisi tosiaankin helpompi tehdä kun ei olisi alkuperäistä haitoilla…
Tähän liittyen, onko kenelläkään varmaa tietoa rungon painosta? Ja kun runkoja on kovin erilaisia, niin tietenkin kiinnostaa muutkin vaihtoehdot..:
-Wanhus
-Nelkku/Kutonen
-Paku
-Ami6/8/Super
-tarvikerungot
Kai joku on kuitenkin jonkun version joskus puntarissa käyttänyt..?
Käytettyjen kanssa aiheuttaa hieman epävarmuutta, kun niissä on erinäinen määrä ruostesuoja-aineita sisään suihkuteltuna…
Tämä “alkuperäinen” 2CV6-runko 52 kg:
http://www.ecas2cvparts.co.uk/chassis-2cvdyane-original-pattern-zinc-electroplated-disc-drum-braked-2cv6-weight-just-52kg-collection-only-p-1138.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
Copyright © 2023 | Suomen 2CV-Kilta ry | Tietosuojaseloste