Etusivu Foorumit Päävalikko Tekniikka Ak350 valoista

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 9 viestiä, 1 - 9 (kaikkiaan 9)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #129168

    Millaisia kytkentäratkaisuja voi käyttää -67 ak350 valoissa?

    Ajatuksena olisi tehdä taakse huomio/jarruvaloille ns. jenkkikytkentä, jolloin jarruvalo vilkkuu suuntavilkkuna. Eteen tulisi esim. oranssit suuntavilkkuledit valopukkiin (turvallisuus). Mitäs niille alkuperäisille isoille ylävilkuille tekisi? Voiko niitä käyttää äärivaloina? Nehän on eteen valkoiset ja muuten punaiset, jos maalaa sisältä kyljet mustiksi, niin ei näy punaista sivulle. Pitäisikö ne kytkeä pois käytöstä tai piilottaa niille kytkin jonnekin? Voiko ne jättää vilkkukäyttöön? Jos ne voi jättää vilkkukäyttöön, tulisiko sitten etuvilkkujen olla myös valkoiset?

    Nimim. “Epätietoinen”

    AZL -58, AK350 -67, Morris Minor 1000 -62, Velosolex, Mobylette, Vespa, Pannonia, Excelsior
    Oulu -> Oulunsalo -> Varjakka
    Matti Mikkonen

    #173964

    Itselläni vilkkuu sekä jarruvalot että alkuperäiset (punaiset) ylävilkut takana.

    #173965

    Onko sulla edessä vilkkuja? Löytyisikö kytkentäkaaviota? Mun alkuperäisissä vilkuissa on kirkas lasi eteenpäin, onko sulla täyspunainen?

    AZL -58, AK350 -67, Morris Minor 1000 -62, Velosolex, Mobylette, Vespa, Pannonia, Excelsior
    Oulu -> Oulunsalo -> Varjakka
    Matti Mikkonen

    #173966

    Eikös siinä kirkkaan lasin alla ole parkki eli vilkutus näkyy vain sivulle ja taakse. Eteen olen asentanut pienet led-vilkut valopukkiin. Ledit ei välttämättä toimi tavallisella valoreleellä, mutta omassa pikkupakussani on mekaaninen “käkikello” katkomassa.

    Oheista kytkentäkaaviota soveltamalla pitäisi onnistua. Huomaa, että yksi releistä vetää toisin päin. Suoraviivaisempiakin kytkentätapoja voi olla. Näin kytkettynä ylävilkku ja jarruvalo vilkkuvat vuorotahtiin. Jarrutettaessa vilkutus ei katkea.

    #173967

    Öh, onkohan meillä käkikellosta hieman erilainen käsitys 😯
    Kiitos kaaviosta!

    AZL -58, AK350 -67, Morris Minor 1000 -62, Velosolex, Mobylette, Vespa, Pannonia, Excelsior
    Oulu -> Oulunsalo -> Varjakka
    Matti Mikkonen

    #173968

    On niissä alunperin ollut eteenpäin osoittava valkoinen osuus (ellen ihan taas väärin muista).

    Katsastuskesta sen verran, että useampaan kertaan kaverille mainittiin lisätyistä vilkuista, että poistaa pitäisi kun eivät täytä vilkun kahdennusmääräyksiä, olikohan etäisyys syynä. Taakse kun ko. AK-350 Pakussa on tällätty Nelkusta tuttu valo, jarruineen ja parkkeineen. Aika “yllättäen” sitten poistovaatimuksesta lopetettiin kun omistaja mainitsi ylävilkun pysyvän paikallaan, mutta lisätty alavilkku voidaan kyllä poistaa…

    Alkaa olla katsastushenkilöissäkin jo sen verran “nuorta väkeä” mukana etteivät edes tiedä tuollaisista, samaten vilkun väreistä ovat ihan pihalla näiden vanhempien kanssa, osalle tulee jopa ns. uutena tietona että etuvilkku voi olla myös valkoinen sekä takavilkku punainen, ei pelkästään oranssinkeltainen kuten uudemmissa…

    #173969

    Eli, yhdistelmä: edessä valopukkiin lisätty valkoinen vikku, alkuperäinen (katsastuksen aiemmin läpäissyt) ylävilkku (eteen valkea, muuten punainen) ja taakse punainen jenkkivilkku -yhdistelmä voisi mennä läpi.

    AZL -58, AK350 -67, Morris Minor 1000 -62, Velosolex, Mobylette, Vespa, Pannonia, Excelsior
    Oulu -> Oulunsalo -> Varjakka
    Matti Mikkonen

    #173970

    Minulla on Pakussa takana ylävilkut oranssilla lasilla sekä alempana ak400 malliset (eli samanlaiset kuin 2cv4/6 etuvilkku) vilkut ja edessä normaalit 2cv4/6 vilkut. Ei ole katsastushenkilö asiaan puuttunut.

    #173971

    Superiin jätin kanssa orkkis vilkut paikoilleen ja tein kans tuon jenkkivilkku jutun. Harvemmin edessäajavien tarvitsee nähdä mihin olet kääntymässä, joten en jaksanut laittaa eteen muita vilkkuja. Eli eteen näyttää ne orkkis etuvilkut jotka on sijoitettu pakun taka ylä nurkkiin.

Esillä 9 viestiä, 1 - 9 (kaikkiaan 9)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.