Etusivu Foorumit Päävalikko Tekniikka Jarrupääsylinterin kumit.

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 10 viestiä, 1 - 10 (kaikkiaan 10)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #129275

    Terve.
    Mistä ootte ostanu pääsylinterin kumeja suomesta?
    Sitronen ja Artikkeli ei ja Motonetistä tuli takarummun kumit.
    Turunjarruosa noin30,00e (kolme kumia!) eikä varmaa onko oikeat.
    Vehje on 2cv4-74 sylinteri on alkuperäisen mallinen ja
    käsittääkseni yksipiiri.Koko sylinteri Sitrosella n32,00e
    mutta kun noita on jo pari kpl.Välttämättä en tarvi kun
    yhden kumin sen joka on aivan sylinterin kärjessä.
    Olisko jollain myydä tai tieto jos sopis jostain muusta
    laitteesta.Tai sitten täytyy tilata jostain kauenpaa.

    #174444

    Oletko Tornion keskusvarastosta kysellyt?

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #174445

    toimivat jarrut ovat kohtuullisen tarpeelliset ja suositan uusien sylintereiden asentamista ne kun maksaa alkaen € 15-/kpl esim Franzocella. ei paljon kannata ehjäillä vanhoja sylintereitä noilla hinnoilla. Mikko

    #174446

    Motonetista olen sylintereitä ostanut alle kympin hintaan. Merkki on sama kuin kotimaisilla citroen varaosatoimittajilla. Ei juuri kannata vanhaa kunnostaa. Pölysuojakumin ja männän väliin oon jarruvaseliinia laittanut hieman, etteivät ruostuisi helposti.

    #174447

    Niin kyse oli siis pääsylinteristä ja molemmat mitä
    mulla on ovat sisältä ja päältä kuin uusia.Pääsylinteri.
    Torniota en muistanut, otan yhteyttä sinne köötös.
    Ja Torniosta löyty.

    #174448

    Näkyy tuolla motonetin hinnastosta myös pääsylinterin kumeja:
    http://www.motonet.fi/fi/varaosat/80/397400/autot/citroen/dyane-2cv-1958-1990#Jarruosat” onclick=”window.open(this.href);return false;

    #174449

    Tuolla tilauksella tuli just ne takarummun kumit.
    Liekö sitten lähettäjä sotkenu vai oliko ainoot mit löyty.

    #174450

    Saaneeko alkuperäisten sylinterien kumeja enää mistään ?
    Tilasin hiljattain uuden 2-piiri sylinterin, ja se ainakin on sisäkaluiltaan ihan eritavalla tehty kuin alkuperäinen.
    Ts. tiivisteet on ihan erilaiset. Pääsylintereillä on tainnut alunperinkin olla useampi valmistaja?

    #174451

    Ja joillakin uusilla kumeilla pääsylinteristä tulee niin tiukka, että erittäin runsas hoonaaminen on pakollinen. Tämä on ongelmallista sikäli, että runsaan hoonaamisen jälkeen sylinteriä ei saa enää korjattua “seuraavalla kerralla”. Mutta kuten sanottua nämä sätkän jarruosat ovat puoli-ilmaisia ja saatavuuden säilymisen vuoksi tuottajia kannattaa ropoillaan ruokkia. Vuosi vuodelta hämmästelen enemmän mitä kaikkea sätkään on saatavissa, sillä talvikuljettimeni Xantian kohdalla on ilmennyt jo merkittäviä saatavuusongelmia ja hintojen kolmin-nelinkertaistumisia.

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #174452

    Aikoinaan havaitsin hyvä valikoiman jarrukumeja tässä ranskalaisessa firmassa:
    http://piecesdetachees2cv.free.fr/” onclick=”window.open(this.href);return false; (nettisivut ovat sekavat)
    En nyt tosin ole pariin vuoteen käyttänyt. Silloin ainakin sujui kommunikointi emailitse englannilla.

Esillä 10 viestiä, 1 - 10 (kaikkiaan 10)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.