Etusivu › Foorumit › Päävalikko › Tekniikka › Jarrupääsylinterin kumit.
- Tämä aihe on tyhjä.
-
JulkaisijaArtikkelit
-
18.2.2015, 17:08 #129275
Terve.
Mistä ootte ostanu pääsylinterin kumeja suomesta?
Sitronen ja Artikkeli ei ja Motonetistä tuli takarummun kumit.
Turunjarruosa noin30,00e (kolme kumia!) eikä varmaa onko oikeat.
Vehje on 2cv4-74 sylinteri on alkuperäisen mallinen ja
käsittääkseni yksipiiri.Koko sylinteri Sitrosella n32,00e
mutta kun noita on jo pari kpl.Välttämättä en tarvi kun
yhden kumin sen joka on aivan sylinterin kärjessä.
Olisko jollain myydä tai tieto jos sopis jostain muusta
laitteesta.Tai sitten täytyy tilata jostain kauenpaa.19.2.2015, 06:29 #174444Oletko Tornion keskusvarastosta kysellyt?
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]19.2.2015, 07:13 #174445toimivat jarrut ovat kohtuullisen tarpeelliset ja suositan uusien sylintereiden asentamista ne kun maksaa alkaen € 15-/kpl esim Franzocella. ei paljon kannata ehjäillä vanhoja sylintereitä noilla hinnoilla. Mikko
19.2.2015, 09:39 #174446Motonetista olen sylintereitä ostanut alle kympin hintaan. Merkki on sama kuin kotimaisilla citroen varaosatoimittajilla. Ei juuri kannata vanhaa kunnostaa. Pölysuojakumin ja männän väliin oon jarruvaseliinia laittanut hieman, etteivät ruostuisi helposti.
19.2.2015, 15:39 #174447Niin kyse oli siis pääsylinteristä ja molemmat mitä
mulla on ovat sisältä ja päältä kuin uusia.Pääsylinteri.
Torniota en muistanut, otan yhteyttä sinne köötös.
Ja Torniosta löyty.19.2.2015, 18:37 #174448Näkyy tuolla motonetin hinnastosta myös pääsylinterin kumeja:
http://www.motonet.fi/fi/varaosat/80/397400/autot/citroen/dyane-2cv-1958-1990#Jarruosat” onclick=”window.open(this.href);return false;19.2.2015, 19:28 #174449Tuolla tilauksella tuli just ne takarummun kumit.
Liekö sitten lähettäjä sotkenu vai oliko ainoot mit löyty.20.2.2015, 18:03 #174450Saaneeko alkuperäisten sylinterien kumeja enää mistään ?
Tilasin hiljattain uuden 2-piiri sylinterin, ja se ainakin on sisäkaluiltaan ihan eritavalla tehty kuin alkuperäinen.
Ts. tiivisteet on ihan erilaiset. Pääsylintereillä on tainnut alunperinkin olla useampi valmistaja?21.2.2015, 11:33 #174451Ja joillakin uusilla kumeilla pääsylinteristä tulee niin tiukka, että erittäin runsas hoonaaminen on pakollinen. Tämä on ongelmallista sikäli, että runsaan hoonaamisen jälkeen sylinteriä ei saa enää korjattua “seuraavalla kerralla”. Mutta kuten sanottua nämä sätkän jarruosat ovat puoli-ilmaisia ja saatavuuden säilymisen vuoksi tuottajia kannattaa ropoillaan ruokkia. Vuosi vuodelta hämmästelen enemmän mitä kaikkea sätkään on saatavissa, sillä talvikuljettimeni Xantian kohdalla on ilmennyt jo merkittäviä saatavuusongelmia ja hintojen kolmin-nelinkertaistumisia.
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]22.2.2015, 11:25 #174452Aikoinaan havaitsin hyvä valikoiman jarrukumeja tässä ranskalaisessa firmassa:
http://piecesdetachees2cv.free.fr/” onclick=”window.open(this.href);return false; (nettisivut ovat sekavat)
En nyt tosin ole pariin vuoteen käyttänyt. Silloin ainakin sujui kommunikointi emailitse englannilla. -
JulkaisijaArtikkelit
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.