- Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 4 viestiä, 1 - 4 (kaikkiaan 4)
Esillä 4 viestiä, 1 - 4 (kaikkiaan 4)
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.
Etusivu › Foorumit › Päävalikko › Tekniikka › Starttimoottori kuumuu
herättelin tässä sitikkaani talvihorteesta. Latasin akun yms. Valmistelutoimet. Jostain syystä starttimoottori kuumui ja käry haisi. Vaihdoin jo toiseen moottoriin ja putsasin eri johtojen kytkennät, mutta ilmiö jatkui. Startti pyöri hitaasti ja kuumui, johonkin virta katosi. Voi tietekin olla, että akku vetelee viimeisiään, vaikka pikatesti eli valot päälle, tuulilasin pyyhkijät päälle, äänimerkki soi kirkkaasti.
Onko vinkkejä ?
Esa laukkanen
Iisalmi
Jos starttimoottori pelittää, mutta nyt pyörii hitaasti, tsekkaa vielä kerran akusta lähtevä plussa startille ja että – kaapeli on kunnolla maissa vaihdelootassa ja rintapellissä.
Oireet viittaa kovasti siihen, että starteista on laakeriholkit kuluneet. Silloin pääsee ankkuri ottamaan kinni sinne kenttäkäämin rautaan, joka jarruttaa pyörimistä. Se taas lisää virran kulutusta ja startti kuumenee. Kannatta ne laakerit vahtaa ja samalla tarkistaa hiilien kunto.
Terve loskaisesta Iisalmesta !
Ongelma selvisi. Ennen startti-yrityksiä putsasin huolellisesti akun navat ja starttimoottorile menevät johdot mutta tuo edellä kuvattu ongelma tuli ilmi. Tänään sitten tsekkasin vielä miinus/maajohdot ja sieltä löytyi vika. Sen maajohdon runkoon menevän pään alle oli kertynyt hapettuma, joka esti kunnollisen virran kulun. nyt startti pyörii iloisesti.
Kokeilin eilen käynnistystä veivillä ja yllättävän hyvin lähti myös veivillä käyntiin. Pitää näköjään veivi ottaa peräkonttiin vakiovarusteisiin.
Sitikkani olisi valmis nyt katsastukseen perjantaina jos nyt ei hirveä lumisade tule kun on kesärenkaat alla.
Tv esal
Copyright © 2023 | Suomen 2CV-Kilta ry | Tietosuojaseloste