Etusivu › Foorumit › Päävalikko › Tekniikka › SOLEX SUUTIN JA MUITAKIN KYSYMYKSIÄ
- Tämä aihe on tyhjä.
-
JulkaisijaArtikkelit
-
18.5.2015, 09:51 #129322
Teille kaasutin tietäjille kysymys, alla olevassa linkissä on kaksi kuvaa, osaako joku vastata kysymykseen suuttimesta joka tulee merkittyyn kohtaan Visan kaasuttimessa suuttimessa on numero 45.
https://picasaweb.google.com/103534941341404406851/solex2635CSIC?authkey=Gv1sRgCL2oz-vG44KITg” onclick=”window.open(this.href);return false;
Lisäkysymys: Visan kaasuttimessa ovat suuttimet. 2 ilma 2AB, 1 ilma 1F5, 1 pää 120, 2 pää 120, kiihd pumppu 35-1A, kohoventt. 1.8
kaasutin on tyyppiä 26-35 CSIC, kurkut 26-21, bensan pinta 18 mm.2 – kurkulla nypyttää ankarasti, asiaa voi hiukan parantaa ryypyllä, 1 kurkulla kulkee kuin enkelin siivillä.
Tiedoista kiitollinen. Myös puhelinneuvontaa vastaanotetaan numero nolla 5 nolla 5610905.
19.5.2015, 06:36 #174676“Pahoittelut, sivua ei löytynyt.” herjaa linkkisi. Kuvaa näkemättä sanoisin, että 45 on tyhjäkäyntisuutin. Älä koske tämän kokoon, mikäli käy jo hyvää tyhjäkäyntiä.
Muistelen, että visan jarruilmasuuttimet olisivat tyypiltään 2AC ja 1F4, joten tuo 2AB vaikuttaisi olevan kutosesta. Siitä ei ole kauan, kun tutustuin näihin jarruilmasuuttimien sieluntoimintoihin, mutta piruvieköön en nyt tähän hätään sano mitään, ettei mene ihan metsään. Ts. mitä tapahtuu jarruilmasuuttimen reikäkoon kasvaessa ja pienentyessä. Ilman ja bensan sekoitussuhteeseenhan se vaikuttaa, mutta en muista kumminpäin.
Pitäisi myös tarkastaa, oliko tuo bensanpinta 18mm tälle kaasarityypille.
Kokeile kakkoskurkulle 125-130-135-140 suuttimia, miten se vaikuttaa tilanteeseen. Liian isoilla suuttimilla saat usvaa putkesta ja ison bensalaskun, mutta liian pienillä suuttimilla saat reiän mäntään… Itse porattu suutin on aina aavistuksen isompi kuin käytetty terä. Mopo-sport tai Burton auttaa suutinpulaan.
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]19.5.2015, 12:53 #174677Kiitos vastauksesta, tänään päätin vielä kerran puhdistaa kaasuttimen ja uusia kannentiivisteen niinpä aamusta hommiin , koska kyseessä on helppo homma niin ajattelin tehdä sen tuossa parkkipaikalla, se oli virhe, juuri kun pääsin hyvään tekemisen tahtiin niin viereisestä vene keskuksesta pöllähti paikalle jollakin hylkeennahka kanootin teko kurssilla oleva Siperian Uiguuri jonka vaimon serkku oli ollut 25 vuotta sitten Ladan Togliatin tehtaalla kaasutin asentajana joten k.o. henkilö tiesi kaiken kaasuttimista, puoli tuntia jaksoin kuunnella venäjä-suomi-englanti-saksa selostusta sitten oli poistuttava, hyvä niin sillä se antoi aikaa ajatella jatkotoimia mikäli puhdistus ei auta, sitten taas asiaan.
Puhdistin huolellisesti laitteen ja paikalleen, toiveita täynnä kokeilemaan, sama nypytys jatkui, seuraava toimi; polttoainelinjan tarkastus, huomasin että uudesta pumpusta huolimatta tulee kuplia suodattimeen, löysin linjasta kaksi vanhaa webaston liitäntä haaraa KANGASpäällysteisellä letkulla, jostakin muistin että nuo letkut eivät kestä nyky bensoja, ei muuta kuin vaihtoon, kun tarkastelin letkuja totesin että kumi oli todellakin hapertunutta, LVI hommista on jäänyt mieleen 70-luvun muoviputket jotka päästivät happea läpi mutta vesi pysyi sisällä, voisko tässä olla siitä kyse, kokeilemaan ja VOT nypytys melkein kokonaan hävinnyt, seuraava koe on sähköpumppu huomenna, jos vaikka jossain muuallakin olisi ilmavuotoja, isompia suuttimiakin on tulossa. Suutin josta kysyin on kannen ja rungon välissäKorjasin linkkiä, jokohan toimii ??
24.5.2015, 11:04 #174678Jo loppui nykiminen ja hermojen viilaus, posti toi uusia suuttimia, 1 – kurkun suutin vaihtui 120 :stä 125: een ja 2- kurkun 120: stä 135: een, seurauksella että kierrokset taittuvat tasaisesti siirryttäessä 1-kurkusta 2- kurkkuun , ehkä pientä tahmeutta voi havaita mutta laitan sen uusien männän renkaiden ja sisään ajon piikkiin. Tyhjäkäyntisuuttimena 46, ehkä aika reilu ?
24.5.2015, 18:16 #174679Kulutus ja pakokaasun väri kertonnee myöhemmin miltä näyttää. Aika isoilta nuo suuttimet vaikuttaa, mutta kyllä kaasujalka on hyvä anturi näissä asioissa. Noita suuttimia kun raplaa niin ei kannata vaihtaa enempää kuin yksi suutin kerrallaan. Vaikka siinä onkin työnsä niin bensankulutuksen kannalta pääsee parempaan lopputulokseen etenemällä vaiheittain.
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B] -
JulkaisijaArtikkelit
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.