Etusivu Foorumit Päävalikko Tekniikka haisuli

  • Tämä aihe on tyhjä.
Esillä 4 viestiä, 1 - 4 (kaikkiaan 4)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #129608

    syyssäädöt ja tarkastukset meneillään. Kärkien ja sytytyshommien yhteydessä tulee vilkuiltua paikkaan jos toiseenkin – Nenä on hyvä instrumentti silmän ohella sekin.

    Propelikotelolta taakse lämmönvaihtimille avautuu taaksepäin, sylinterien kautta lämpimäm ilman väylä kabiiniin.
    Mistä mahtaa johtua, että sylinterin peltien, alapellin ja sylinteriripojen täytteeksi kerääntyy öljyn sitomaa pölyä – mustaa mössöä joka sylinteriripojen kuumetessa tunkee kitkerää hajua koppiin? Sylinterin öljyputken tiivisteet kuivat joten vuotoja ei niissä ole. Etupää näyttää muuten olevan suhteellisen siisti ja kuiva .. Se mitä venttiilinostimien putket/brillit päästävät on tuon syl.kotelon ulkopuolella.

    Mahtaako vaiva johtua siitä että etustefa sumuttaisi öljysumua. propelli viskaa sitä lämpimänilman kiertoon? Näyttäisi olevan eniten vasemman sylinterin ja pellin tukkeena, kuskin puolella. Vaiko joku muu vaiva pohdittavaksi?

    #175512

    Mulla oli hiljattain sama ongelma sen verran voimakkaana, että alitajuisesti kuvittelin ajavani vajaatehoisella GS:llä..eli tuulilasi öljyyntyi lämpöputken kohdalta ja katkua riitti. En millään meinannut paikallistaa ongelmaa ja syytin ihan turhaan Burtonin venttiilikopan tiivistettä. Vasta taskulampulla puhallinkotelon tiirailu paljasti kannen öljyputken juntturin seudun mustaksi. Touko-kesäkuussa kasattu uusin tiivistein ja huolella vedetty momenttiin! Rasvanpoistajalla ruiskin alueen puhtaaksi ja laitoin käyntiin: vasta runsas koneen kierrättäminen aikaansai ihan yksittäisiä öljyhelmiä juntturin päähän. Bilteman lyhyen kiintoavaimen sai tuohon kanavaan mahtumaan ja ihan muutama varovainen naksautus kireämmälle sai tihkun loppumaan.

    Eilen lohkolämppäriä asentaessa huomasin samaa orastavaa vikaa lohkon juntturilla samaiselle öljyputkelle, eli ilmeisesti nuo uudet kuparitiivisteet litistyvät sen verran, että jälkikiristys vaaditaan.

    Siispä suosittelen samaa toimenpidettä omaasi tuolle öljyiselle puolelle, se tihkuminen on vaikea havaita paikoillaan käyttäessä.

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #175513

    Sinnehän se kaikenlainen öljysumu ja lika pyrkii tarttumaan. Moottorinpesun yhteydessä voi avata kansia ympäröivien peltien ruuvit takaa ja alta ja pääsee painepesurilla suoritamaan läpihuuhtelun taakse avautuvaa rakoa hyödyntäen.

    Joskus sylinterin ja kannen välinen tiivistepintakin falskaa antaen hajua varsinkin pykäliä alaspäin vaihtaessa. Jos venttiilikopan tiiviste tihkua, senkin öljy pikkuhiljaa voi löytää tiensä lämpöpeltien sisäpinnalle, joihin taas muu lika tarttuu hanakasti.

    #175514

    Kampi- tai nokka-akselin etupää voi hyvinkin vuotaa, jos huohotinventtiili on rikki eikä jaksa pitää alipainetta kampikammiossa.

Esillä 4 viestiä, 1 - 4 (kaikkiaan 4)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.