Etusivu Foorumit Päävalikko Tekniikka sytytyksen säätö

Esillä 3 viestiä, 1 - 3 (kaikkiaan 3)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #186420

    Missähän mahtaa olla ongelma, kun nelkun koneessa katkojan kärkien vaihdon jälkeen sytytys ei tunnu menevän kohdalleen. Eli kun sytytyksen säätöreiät ovat kohdallaan (tappi reiässä), katkojan kärkien kotelosta loppuu
    säätövara. Koestuslamppu syttyy n. 5-6 hammasta liian myöhään. Kun katkojan kärkien väli on n. 0,6, pääsee
    ja aikalaille lähelle oikeaa syttymishetkeä, mutta kärkivälinhän pitäisi olla n. 0,4, max 0.45.

    #190784

    Kokeileppas, ettei se kärkien epäkeskoja pyörittävä kaksitappinen ole löysällä, eli pyöri suhteessa akseliin. Muistaakseni Mikin isällä oli aikoinaan ollut tällainen yksilö ja ajoitus ei pysynyt kuin korkeintaan hetken jiirissä.

    Toinen vaihtoehto on, että nokan ja kammen ajoitusmerkki on pielessä, eli kone on kasattu väärin.

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #192302

    Tappi tuntuisi olevan kiinni. Jotakin hämärää on todellakin siinä, että
    nokka on niin vinossa vasemmalle, kun ajoitusmerkki on kohdallaan.
    Sain nyt säädöt toimimaan (1 hammas yli ajoitusmerkistä) siten, että kärkiväli on n. 0,45 ja kärkien kotelon säätö aivan maksimissa.
    Kone käy nyt siististi, mutta ajossa se sitten tapansa näyttä.

Esillä 3 viestiä, 1 - 3 (kaikkiaan 3)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.