Etusivu › Foorumit › Päävalikko › Tekniikka › Kytkin täristää??
- Tämä aihe sisältää 7 vastaukset, 6 ääntä, ja päivitettiin viimeksi 11.3.2016 at 17:01 jiipee toimesta.
-
JulkaisijaArtikkelit
-
5.3.2016, 00:35 #225305
Moron!
Nyt on ilmaantunut sellanen ongelma, että aina ajoittain (ei kylmällä koneella), kun lähdet ykkösellä liikkeelle ja on vähän kiemuroita koneessa ja yrität lähteä nätisti liikkeelle (luistattaa), niin koko konehuone tuntuu hyppivän ylös ja alas.
Tyhjäkäynnillä (lämmin kone) ykkönen silmään ja kytkin ylös niin ei mitään täristysongelmia. Vähän kun annat kiemuroita (lämmin kone) ja yrität lähteä reippaasti liikkeelle, niin täristää niin perkuleesti, että piilarit meinaa tippua silmistä. Mutta, Ei siis aina.
Mun mielestä kytkin ei kyllä luista, kun kone vastaa kaasupedaaliin ihan kiitettävästi ja koppa kiihtyy ikäisekseen hyvin.
Hossi II:lla pysyy kyllä hyvin rekkojen perässä, jotka tuntuvat nykyään ajavan “rajoitinta?” vastaan 110 kymppiä???
Eli onko kytkinremppa kevään lämpimien päivien juttu, vai voidaanko asiaa hoitaa muutoin?
T: jii-pee
5.3.2016, 08:05 #225306Moottorin kiinnitystyynyt kandee tarkistaa,Varsinki vaihdelaatikon päästä hyppää jarruruksessa joskus ylös hahloista.Sen jälkeen esiintyy kuvailemiasi oireita.
tv seppon5.3.2016, 10:27 #225308Mittari tuntuis näyttävän aikapaljon yli, rajottimet säädetään rahtilaitteissa max 89
Hausjärvi / Hy-Ri
5.3.2016, 14:01 #225315Huono asetelma tai kulunut/likaantunut levy. Voi olla myös kytkinakseliin tarraava neulalaakeri vauhtipyörän keskellä. Toimiihan kytkinvaijeri takertelematta?
Kun esiintyy vain aika-ajoin, epäilisin kahta viimeistä. Ja tosiaan, rikkoutuneet moottorin tai loodan kiinnityskumit saavat pienetkin täristykset tuntumaan moninkertaiselta richterin asteikolla.
Kytkintuntemuksista on monta vanhaa keskustelua tällä foorumilla, jos onnistut vain nykyisellä haulla löytämään.
5.3.2016, 15:10 #225316Moron!
Kiitokset Kaikille tähänastisista vastauksista.
1. Tarkistetaan kiinnitykset. Täristystä kyllä esiintyy varsinkin kaupunkiajossa voimakkaamman jarrutuksen jälkeisessä liikkeellelähdössä ja varsinkin ylämäkeen lähdettäessä.
2. Kyllä niitä Supernopieta rekkoja ainakin Lahden moottoritiellä suhaa. Kulkevat liikennevirrassa satasta ja vähän päällekin! Eikä ilmansuunnalla ole merkitystä, eli niin Etelään kuin Pohjoiseenkin.
3 Kytkinvaijeri toimii mielestäni OK, jos jotain sen toiminnasta ymmärrän.
Vapaaliike n. 2 cm. Yritän etsiä aikaisemmat keskustelut.Sen verran vielä, että mielestäni ykköseltä kakkoselle vaihdettaessa tuntuu sellanen “väljä lonksahdus”
T: jii-pee
6.3.2016, 10:33 #2253292. Kyllä niitä Supernopeita rekkoja ainakin Lahden moottoritiellä suhaa.
Tämä ei voi kyllä pitää paikkaansa, aina on superilla ohi päästy, eikä tee edes tiukkaa 😛
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]11.3.2016, 16:34 #225440JiiPee.
Lupasin katsoa kytkimesi keväällä. Lisäksi toin sulle sisävalon kuupan marraskuussa, mutta et hakenut. Löytyy sen lisäksi myös käytettynä.11.3.2016, 17:01 #225441JiiPee.
Lupasin katsoa kytkimesi keväällä. Lisäksi toin sulle sisävalon kuupan marraskuussa, mutta et hakenut. Löytyy sen lisäksi myös käytettynä.Moro Henkka!
Näin siis tehdään
T: jiipee
-
JulkaisijaArtikkelit
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.