- Tämä aihe sisältää 3 vastaukset, 2 ääntä, ja päivitettiin viimeksi 14.6.2016 at 16:19 toimesta.
Esillä 4 viestiä, 1 - 4 (kaikkiaan 4)
Esillä 4 viestiä, 1 - 4 (kaikkiaan 4)
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.
Etusivu › Foorumit › Päävalikko › Tekniikka › vaihdelaatikko
Tuli taas aika aktivoitua kulkimen uuden tekniikan käyttöönottoon… Eli jos jollain olis vinkki missä vaihdelaatikossa olis pisimmät välitykset Visa koneen perään laittaa? Tietty semmoinen mikä olis realistista löytää… Vai onko niissä edes niin paljon eroja. Pakuissa kait lyhyet välitykset. Ja pitäis tietty olla levyjarrullinen….
Kiitollinen vinkeistä!
Acadiane, Ami8, Dyane 6, pisimmät tehdasvalmisteiset välitykset.
2cv6 perävälitys näihin edellisiin tälläten–> n. 10% pidemmät välitykset
LN/LNA laatikko jarrut rakentaen. (En tiedä ketään, kuka olisi tehnyt)
GS G12 4-vaihteinen laatikko, pisimmät G-mallin nelilovivälitykset
GSA G13 4-vaihteinen laatikko ja siihen Visa/LNA perävälitys ja taas harvenee.
GSA 5-vaihteinen laatikko, näitä sekä tiheää, että harvaa, molempia hankalahko saada. Välitystä riittää n. 200km/h saakka karkeasti sanottuna.
Visaa ruiskuttamalla suosittelisin G-vaihteistoja lisääntyneen väännön vuoksi. 2cv-looda ei tahdo sietää enää kilometrejä lisääntyneellä väännöllä, ilmeisesti pääakselin laakeri ikääntyy nopeammin. G-malliin saat myös isommat jarrulevyt tai jopa jäähdytetyt jarrulevyt tuplapinnalla. Kytkinkoppa, kytkinlevy, vetoakselit-osastoa joudut myös fundeeraamaan.
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]
Ok. Kiitos tyhjentävästä kommentista. Muisti alkaa palailemaan pätkittäin… Kutosen konekin laulaa niin iloisesti että nykyinen loota antoi periksi. Pitänee hankkiutua itseään viisaampaan seuraan, ja aloittaa geesun laatikon metsästys/modaus. Tosiaan mitään hurjia huippunopeuksia tässä hae, mutta paremman alaväännön valjastaminen onnistunee paremmin pitemmillä välityksillä + tuo Akailen mainitsema kestävyys-pointti…
Esim. Sitruunapatonkiin ostoilmoitus G-loodasta. G-osia on kyllä, mutta hieman keskittyneesti harvenevilla harrastajilla. Kolme G-loodaa olen muistaakseni myynyt, joten itsellä ei valitettavasti ole tarjokasta tähän hätään.
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]
Copyright © 2023 | Suomen 2CV-Kilta ry | Tietosuojaseloste