- Tämä aihe sisältää 2 vastaukset, 3 ääntä, ja päivitettiin viimeksi 12.7.2016 at 11:10 toimesta.
Esillä 3 viestiä, 1 - 3 (kaikkiaan 3)
Esillä 3 viestiä, 1 - 3 (kaikkiaan 3)
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.
Etusivu › Foorumit › Päävalikko › Tekniikka › Dyanen takaoven lukko jumissa
Dyanen takaoven lukko jumittaa niin että sitä ei saa auki. Olen yrittänyt ruuvimeisselillä vapauttaa lukkomekanismia oven ja karmin välistä mutta se ei aukea. Olen ottanut myös verhoilupahvin pois molemmilta puolilta ja sitä kautta ymmärtää miten mekanismi toimii mutta ei löydy sopivaa konstia avautumiseen. Kun ulkopuolella olevasta painonapista painaa niin se on “veltto” verrattuna toimivaan lukkoon. Onko kenelläkään keinoa miten lukko lähtisi auki ilman että tarvisi rikkoa koko ovea.
Moro,
Jos oot pääkaupunkiseudulla, niin käyppä tuolla. Ovat Welhoja “murtautumaan” lukittuihin ajoneuvoihin ihan luvan kera!! Kokemusta on meidän Äipän autosta!!!!!!!!!!!
Eli:
Auto-Avain
Agricolankatu 5
puh. 09 710176
T: jiipee
Ps. Ja kyllä aukee!!!!!!!! Eikä rikota mitään.
Minkä ikäinen Dyane kyseessä, tai pikemminkin, muovi- vai metallikahvoilla..?
Muovikahvaisen lukon saa sisäkautta “taisteltua” auki, lukkoa käyttävä vipu on saavutettavissa ja sen löytää pienen jousen päästä. Kannattaa katsoa toimivasta lukosta mikä paikka siellä liikkuu, ja sitten vaikka ruosteenirroitusöljyllä käsitellen lähtee ongelmaa ratkaisemaan…
Metallikahvaisen kanssa, jos on tehnyt saman kuin tuo oma Wanhus, ei ole oikein oikotietä onneen. Lukon kieli jos on ruostunut tappiinsa kiinni, niin sitä et saa avattua muuten kuin sahaamalla vastakappaleen poikki. Näyttää muoviselta, mutta sen sisällä on metallitappi, hyvin pystyy oven välistä sen poikkisahaamaan, ja sitten korvaamaan poikkisahatun tapin vaikka M6-kuusiokoloruuvilla. Itse laitoin 12.9 kovan ruuvin, kun niitä sattui repullinen olemaan kotona… Itse lukkomekanismi oli vielä pilkottava, tapin niittaus hiottava pienellä laikalla pois jotta pääsi purkamaan mekanismin. Kun sitten saa kielen irti tapista, niin putsaa ruosteet pois ja asettaa osat takaisin, ja pienellä hitsauksella saa osat taas pysymään nipussa. Ja rasvan kanssa takaisin, toiminnassa ei huomaa mitään eroa alkuperäiseen verrattuna…
Harmittavasti jäi kuvat ottamatta, kasaamisen innossa…
Copyright © 2023 | Suomen 2CV-Kilta ry | Tietosuojaseloste