Etusivu Foorumit Päävalikko Tekniikka Rättikatto pakuun

Esillä 3 viestiä, 1 - 3 (kaikkiaan 3)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • #239580

    Pakuprojekti alkaa olla pikkuhiljaa sillä mallilla, että alkaa olla aiheellista miettiä ratkaisua katolle. Kyseisessä yksilössähän on pakun kontti ja normi sätkän etuosa, joten kovaa kattoa ei kuskin ja vänkärin päällä ole. Kysymys kuuluukin, onko kenelläkään kokemusta rättikaton ja mekanismin muokkaamisesta / asentamisesta pakuun? Kaikki vinkit otetaan avosylin vastaan!

    #239583

    Muuan Carderoop-pakussa on takaosasta rikkinäisestä katosta hyödynnetty pelkkä etuosa ja tuulenohjaimena takaluukku siinä katon päällä johtuen isosta takapaksista. Tämä yhdistelmä on silti avattavissa,sillä luukku on saranoitu ja katto on pyöritettävin ruuviliitoksin kiinni aurinkolippojen kiinnityspisteissä. Vähän samanlaiset rullat kuin tuulilasin alapuolisessa tuuletusluukun avausmekanismissa. Tällöin kattoa saa auki n. 100mm etureunastaan ja tämä tuntuu olevan tehokas viilennysmekanismi pakun ilmanvastuksineen. Miksi suosittelen samaa ruuvimekanismia? Koska kutosen isolla aukaisusaranalla pakun takaosan kanssa aukiasento tulee näyttämään vähintäänkin koomiselta ja taasen nelkun katon aukirullaaminen yksin on melko hanurista. Näin ollen etureunan raottaminen on mielestäni hyvä kompromissi.

    Ps. Laita muutama poikittaistanko pingottamaan kattoa tiukasti tai muuten se paukkuu ihan helkutisti.

    Espoo-Ke-Su
    [B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]

    #239597

    http://www.hulifer.net/fourgonettes/gallery/index.php?gallery=2CV6%20%2B%20Acadiane

    Tuolla fourgonettes sivuilla on muitakin pakuja joista voi ideoita löytyä 🙂

Esillä 3 viestiä, 1 - 3 (kaikkiaan 3)
  • Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.