Muuan Carderoop-pakussa on takaosasta rikkinäisestä katosta hyödynnetty pelkkä etuosa ja tuulenohjaimena takaluukku siinä katon päällä johtuen isosta takapaksista. Tämä yhdistelmä on silti avattavissa,sillä luukku on saranoitu ja katto on pyöritettävin ruuviliitoksin kiinni aurinkolippojen kiinnityspisteissä. Vähän samanlaiset rullat kuin tuulilasin alapuolisessa tuuletusluukun avausmekanismissa. Tällöin kattoa saa auki n. 100mm etureunastaan ja tämä tuntuu olevan tehokas viilennysmekanismi pakun ilmanvastuksineen. Miksi suosittelen samaa ruuvimekanismia? Koska kutosen isolla aukaisusaranalla pakun takaosan kanssa aukiasento tulee näyttämään vähintäänkin koomiselta ja taasen nelkun katon aukirullaaminen yksin on melko hanurista. Näin ollen etureunan raottaminen on mielestäni hyvä kompromissi.
Ps. Laita muutama poikittaistanko pingottamaan kattoa tiukasti tai muuten se paukkuu ihan helkutisti.
Espoo-Ke-Su
[B] [color color=blue]Dyane -68, Dyane Super -73, 2cv6 -77, 2cv Super -71, 2cv6 AK XXXL -76 [/color][/B]