Keskipako kytkimen kanssa toimii ihan juohevasti tai jopa juohevammin normaalikin nelkun kaasari.. Edellytys on vain se että kaasari ei ole akseleiltaan tai muuten väljä jotta tyhjäkäynnin kierrosluku saadaan säädettyä alle 1000 kirrosta jotta keskipako kytkin yleensä irroittaa.. Kaasuläpän vaimentimella vain hidastetaan moottorin tyhjäkäynnille siirtymistä ja samalla hidastetaan keskipako kytkimen irroitusta.. Mielestäni tuo ominaisuus jopa haittaa leppoisaa ajoa kun joutuu odotteleen että kone siirtyy tyhjäkäynnille ja kytkin irroittaa esimerkiksi liikennevaloissa tai muutenkin kun joutuu enemmän jarrulla pysäyttään.. 😉
Mutta kokeilla kannattaa jos urheilumieltä löytyy.. 🙂
Mutta muistakaa samalla että keskipako kytkimellä varustettu kuljin on aina pysäköitävä käsijarru päällä tai muuten se saattaa häipyä itsekseen maisemaan kun selkänsä sille kääntää.. 🙁
Mauno Nurkkala.. Raahe - Piehinki - Ylitornio.
Lapinjaos Hupimestari.. 🙂